Citat:
Ursprungligen postat av
Nordanvindarna
Detta stöder den tes jag lyft tidigare i tråden:
De som blir kvar är de fanatiska henvänster-galningarna som är beredda att skriva gratis bara för att få ut sitt budskap (gränslös muslimsk invandring mm).
I takt med att gammelmedia dör kommer vi alltså få se ännu mer fanatiska texter.
Ja, "krympandets radikalisering" har väl detta kallats när det varit på tapeten tidigare i tråden.
Metro och dess undergång ligger ju nära till hands om man ska göra en jämförelse. De får en chans att "rensa ut stalinister" och börja skriva om sånt som folk verkligen vill läsa om. Istället går de bärsärkagång när detta föreslås, och går in i överväxel med invandringsvurm, feminism och antivit propaganda tills tidningen till slut gått omkull. Rätt in i kaklet!
För mig kommer Metro att för evigt vara förknippad med "peak PK" och det där numret som gavs ut 2015, där det bara stod typ "WELCOME!" på omslaget, medan aggressiva kriminella muslimer och afghaner vällde in på tågstationerna i Sverige och glodde hatiskt på naiva svenskar som tog emot dem. Det var verkligen en konkret symbol för vad hela tidningen stod för. I retrospekt önskar jag verkligen att jag hade sparat det numret, i historiskt syfte.
Men, ja, krympandets radikalisering, sa Bull. Jag tror nog att det du skriver är sant, eftersom svenska tidningar till synes hellre går under än att lägga ner propagandan och skriva om sånt folk verkligen vill läsa om. I och för sig har de väl order från Soros om vad rapporteringen ska driva för agenda, men ändå... "Självbevarelsedrift" tycks inte vara ett ord som ens finns i deras vokabulär.
Det enda roliga i hela denna röra ligger i att föreställa sig hur oerhört skev och vrickad som propagandan kommer att bli allteftersom radikaliseringen tilltar ännu mer. Jag kan inte ens föreställa mig hur det kommer att bli till sist.

Jag trodde att vi redan hade sett det värsta som PK har att erbjuda under de gångna 20 åren eller så, men något säger mig att vi knappt har sett början på galenskaperna ännu...