2019-08-20, 09:07
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
750 spänn för en kolumn i dagstidning
Frilansare står dessutom själva för skatter, arbgivaravgift, semesterersättning, arbetskostnader osv...

Vi leker med tanken. Frilansaren lyckas sälja en text varannan dag till tidningar. Vi säger att denne får, 1000 kronor i snitt per text - eller nej, vi drar till med 1500 kronor för att vara generösa. Det blir 15 000 brutto i månaden. På detta blir det avdrag för skatter, avgifter och kostnader.

10-åriga Youtubers tjänar mer på en video
Snart är en krönika inte ens värd den obligatoriska Fairtrade-soja latten som krävs för att döva ångesten under skrivandet.
Citera
2019-08-20, 10:41
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
750 spänn för en kolumn i dagstidning
Frilansare står dessutom själva för skatter, arbgivaravgift, semesterersättning, arbetskostnader osv...

Vi leker med tanken. Frilansaren lyckas sälja en text varannan dag till tidningar. Vi säger att denne får, 1000 kronor i snitt per text - eller nej, vi drar till med 1500 kronor för att vara generösa. Det blir 15 000 brutto i månaden. På detta blir det avdrag för skatter, avgifter och kostnader.

10-åriga Youtubers tjänar mer på en video

Detta stöder den tes jag lyft tidigare i tråden:

De som blir kvar är de fanatiska henvänster-galningarna som är beredda att skriva gratis bara för att få ut sitt budskap (gränslös muslimsk invandring mm).

I takt med att gammelmedia dör kommer vi alltså få se ännu mer fanatiska texter.
Citera
2019-08-20, 11:02
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Intressant också att Metros nya affärsidé är att låta folk betala 5000 för att få sin artikel publicerad. Uppenbarligen är en tidningsartikel värd 750 kronor. Inte ens en femtedel av vad Metro anser.
Citera
2019-08-20, 11:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Detta stöder den tes jag lyft tidigare i tråden:

De som blir kvar är de fanatiska henvänster-galningarna som är beredda att skriva gratis bara för att få ut sitt budskap (gränslös muslimsk invandring mm).

I takt med att gammelmedia dör kommer vi alltså få se ännu mer fanatiska texter.

Ja, "krympandets radikalisering" har väl detta kallats när det varit på tapeten tidigare i tråden.

Metro och dess undergång ligger ju nära till hands om man ska göra en jämförelse. De får en chans att "rensa ut stalinister" och börja skriva om sånt som folk verkligen vill läsa om. Istället går de bärsärkagång när detta föreslås, och går in i överväxel med invandringsvurm, feminism och antivit propaganda tills tidningen till slut gått omkull. Rätt in i kaklet!

För mig kommer Metro att för evigt vara förknippad med "peak PK" och det där numret som gavs ut 2015, där det bara stod typ "WELCOME!" på omslaget, medan aggressiva kriminella muslimer och afghaner vällde in på tågstationerna i Sverige och glodde hatiskt på naiva svenskar som tog emot dem. Det var verkligen en konkret symbol för vad hela tidningen stod för. I retrospekt önskar jag verkligen att jag hade sparat det numret, i historiskt syfte.

Men, ja, krympandets radikalisering, sa Bull. Jag tror nog att det du skriver är sant, eftersom svenska tidningar till synes hellre går under än att lägga ner propagandan och skriva om sånt folk verkligen vill läsa om. I och för sig har de väl order från Soros om vad rapporteringen ska driva för agenda, men ändå... "Självbevarelsedrift" tycks inte vara ett ord som ens finns i deras vokabulär.

Det enda roliga i hela denna röra ligger i att föreställa sig hur oerhört skev och vrickad som propagandan kommer att bli allteftersom radikaliseringen tilltar ännu mer. Jag kan inte ens föreställa mig hur det kommer att bli till sist. Jag trodde att vi redan hade sett det värsta som PK har att erbjuda under de gångna 20 åren eller så, men något säger mig att vi knappt har sett början på galenskaperna ännu...
Citera
2019-08-20, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Intressant också att Metros nya affärsidé är att låta folk betala 5000 för att få sin artikel publicerad. Uppenbarligen är en tidningsartikel värd 750 kronor. Inte ens en femtedel av vad Metro anser.

Skilj på vad en tidning är villig att betala krönikören och hur mycket det är värt att bli publicerad. Lite som att originalaren får lön för att producera budskapet men företaget är villiga att betala för att publicera det.

Det man i realiteten säljer är portkoden.
Citera
2019-08-20, 12:57
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0
Det enda roliga i hela denna röra ligger i att föreställa sig hur oerhört skev och vrickad som propagandan kommer att bli allteftersom radikaliseringen tilltar ännu mer. Jag kan inte ens föreställa mig hur det kommer att bli till sist. Jag trodde att vi redan hade sett det värsta som PK har att erbjuda under de gångna 20 åren eller så, men något säger mig att vi knappt har sett början på galenskaperna ännu...

Det har ju spekulerats lite i vad som kommer att bli det nya i Sverige efter invandrarpropagandan och klimatångesten.

Jag och många andra tror att en logisk följd kommer att bli "ägarskam". Vita svenskar som bor alldeles för stort och har betalt av sina huslån (orättvist!!! orättvist!!!). Det passar perfekt in som fortsättning på nuvarande linje. Passar som hand i handske då de flesta journalist-aktivister sitter överbelånade med miljonbelopp i pyttesmå lägenheter på söder och har stark ångest. Muslimsk massinvandring, klimatångest, "klimatflyktingar", ingen plats för svenskar = Ägarskam.

Ifrågasätt äganderätten. Beslagta boyta och egendomar så att alla "nya svenskar" får plats.

Framtidens löpsedel:

"Här bor Lars-Ove, 57, ensam i sitt hus på 300 kvadratmeter, medan Mahmoud, 40, bor med sina 9 barn och två fruar på 33 kvadratmeter.

Annika Strandhäll: Det här är ju fruktansvärt!"

Tro mig, det kommer.
Citera
2019-08-20, 15:50
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Det har ju spekulerats lite i vad som kommer att bli det nya i Sverige efter invandrarpropagandan och klimatångesten.

Jag och många andra tror att en logisk följd kommer att bli "ägarskam". Vita svenskar som bor alldeles för stort och har betalt av sina huslån (orättvist!!! orättvist!!!). Det passar perfekt in som fortsättning på nuvarande linje. Passar som hand i handske då de flesta journalist-aktivister sitter överbelånade med miljonbelopp i pyttesmå lägenheter på söder och har stark ångest. Muslimsk massinvandring, klimatångest, "klimatflyktingar", ingen plats för svenskar = Ägarskam.

Ifrågasätt äganderätten. Beslagta boyta och egendomar så att alla "nya svenskar" får plats.

Framtidens löpsedel:

"Här bor Lars-Ove, 57, ensam i sitt hus på 300 kvadratmeter, medan Mahmoud, 40, bor med sina 9 barn och två fruar på 33 kvadratmeter.

Tro mig, det kommer.
Ehhhh, kanske.

Att ifrågasätta och skambelägga ägande är ju onekligen något som ligger nära kommunismen och således något som svenska journalistkåren säkerligen är för.

Men jag tror det ligger närmare dagens retorik att skambelägga och attackera åldrande. De gamla har levt sitt liv och haft sitt roliga, nu är det dags att lämna över allt de äger till de unga.

"Ingegerd, 89, lever på 5000 kronor i månaden. Nyanlände Aziz, 17, och hans sex bröder, två fruar och femton barn behöver pengarna mycket mer än henne. Våra pensionärer måste börja ta sitt ansvar!"
Citera
2019-08-20, 15:52
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:

Framtidens löpsedel:

Tro mig, det kommer.

Det har redan hänt mer eller mindre tycker jag.
Citera
2019-08-20, 16:18
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
De okända aktörer som visat intresse för 24Sverigekoncernen har dragit sig ur.

Det här innebär att konkursförvaltaren lägger ner försöken att sälja konkursboet och inventarierna kommer att lämnas till ett auktionsbolag.

Det här betyder att hoppet är ute för de 16 journalisterna i bolaget när det gäller att bli återanställda.

https://www.journalisten.se/nyheter/intressent-drar-sig-ur-24sverige-affar
Citera
2019-08-20, 16:28
Avslutad
Citat:

[...]

Det här betyder att hoppet är ute för de 16 journalisterna i bolaget när det gäller att bli återanställda.

Det är verkligen underbart att få se när onda människor lider.

Citera
2019-08-20, 18:01
Medlem
Citat:

Det här innebär att konkursförvaltaren lägger ner försöken att sälja konkursboet och inventarierna kommer att lämnas till ett auktionsbolag.

https://www.journalisten.se/nyheter/intressent-drar-sig-ur-24sverige-affar

"De okända aktörerna". 😎

Jag undrar om de ens existerat jag. Hoppas det bara var en oerhört cynisk trollning för att hålla hoppet uppe för de 16 regimdesinformatörerna.

Men nu är saken biff i alla fall så lycka i den stundande lågkonjunkturen journalisten! Försök att omsätta era svenskfientliga och SD hatande drapor i reda kontanter.

Vi andra fortsätter firandet i tråden.😄
Citera
2019-08-21, 21:08
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Stora förändringar har skett på Alexa. Notera SVT och DNs allt sämre placering samt Flashbacks come back.

2019-08-18
11. Aftonbladet
16. Expressen
19. Flashback
36. SVT Play
39. SVT.se
47. DN.se
------------------

Alexa ranking 2018-11-03
12. Aftonbladet
16. Expressen
21. SVT.se
27. DN
29. SVT Play
42. Flashback
50. SvD
--------------------

Alexa Ranking 2016-04-05
7. Aftonbladet
13. Expressen
15. SVT.se
20. SVT play
24. Flashback
28. DN
43. SvD

--------------------------------------------
Alexa Ranking 2014-08
5. Aftonbladet
9. Expressen
14. DN
16. SvD
18. Flashback
21. SVT
28. DI
42. Sveriges radio
49. Idg
53. SVT Play

https://www.alexa.com/topsites/countries

Alltså helt bortkastade pengar att köpa annonser i DN. Bra nyheter, undrar vad de har för planer att bryta detta? Nästan allt är ju bakom betalvägg så om man inte är prenumerant så är det meningslöst att gå in på deras sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in