Citat:
Ursprungligen postat av
MrStreamer
Lär sluta med en tvångsskatt typ den som finansierar public service. Ingen politiks korrekt blaska kan överleva internets gigantisk utbuda av nyheter o fakta. Vill dom kunna försörja sig utan bidrag då måste de släppa pk-nappen och låta läsarna vara med i kommentarsfält.
Tippar på att medelåldern är hög både för de som har papperstdning och plus-abb.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Som jag tjatat om. MP har ett gammalt förslag om en Public Service-tidning, det kan dammas av när som helst.
Ja herregud... det skulle ju inte alls förvåna mig om man tvingar på folket en "Public service tidning" via skattsedeln...

Propagandan måste ju ut till folket...
Satt häromdagen och funderade på jobbet hur många år det dröjer innan papperstidningen av Aftonbladet och Expressen försvinner... Det kan fan inte vara långt borta...??
Driver en bensinstation. För tjugotalet år sedan erhöll jag ett 60-tal tidningar varje dag av Aftonbladet och Expressen tillsammans. Merparten av tidningarna såldes iväg varje dag. Blev sällan några större mängder att skicka tillbaka.
Idag får jag 5-10 tidningar av varje sort per dag och jag kanske säljer iväg 1-4 stycken varje dag. Det är knappt lönt att sälja skiten längre.
Det är
BARA dom som är typ i åldern 60-70 och uppåt som köper tidningen. Säljer
ALDRIG någon Aftonbladet eller Expressen till yngre människor.