2019-08-16, 18:59
Avslutad
https://samnytt.se/raset-for-kvallspressens-reklamintakter-eskalerar-och-stortdyker/

Lär er programmera, journalistjävlar!
Citera
2019-08-16, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asuna
2016 skrattades det i tråden åt Expressens 9 miljoner "tittare" och återkommande jublande över "strömstarter". 2019 resulterade den löjliga satsningen i att Mattsson fick sparken. Varför fick det fortgå?

Kvällspressen har tappat nästan 40% av annonspengarna på bara ett år.

Och de nya siffrorna för juni månad visar på nästan halvering av intäkterna jämfört med juni förra året.
Citera
2019-08-16, 22:41
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0
https://samnytt.se/raset-for-kvallspressens-reklamintakter-eskalerar-och-stortdyker/

Lär er programmera, journalistjävlar!

Får Expressen och Aftonbladet problem kan vi vara på väg mot åsiktspluralism och yttrandefrihet? Eller kommer sjupartiet pumpa in skattemedel som i SVT när de fick problem? Spännande utveckling.
Citera
2019-08-16, 23:49
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Får Expressen och Aftonbladet problem kan vi vara på väg mot åsiktspluralism och yttrandefrihet? Eller kommer sjupartiet pumpa in skattemedel som i SVT när de fick problem? Spännande utveckling.
Grejen är att det spelar inte så stor roll om sjuklövern pumpar in pengar i gammelmedia för folk kommer ändå inte köpa deras produkter och således kommer inte propagandan nå ut så som de vill.
Citera
2019-08-17, 07:56
Medlem
Men, men d-d-demokratin då?
(Darrande underläpp och fasa i blicken).

Jag tror liksom några andra i tråden att det snart kommer pumpas in skattepengar till de krisande propagandisterna. Redan i år kommer de hitta på något nytt presstöd/demokrati/ yttrandefrihet för att få loss pengar till tabloidpressen och alla andra som förespråkar den svenska modellen. Dvs miljö/hbtq/blatteimport/höjda skatter.

Familjen Bonnier och deras lobbyister och trosfränder är nog i riksdagen vareviga dag nu hotar, vädjar och svär på våra folkvalda representanter.
Citera
2019-08-17, 09:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Men, men d-d-demokratin då?
(Darrande underläpp och fasa i blicken).

Jag tror liksom några andra i tråden att det snart kommer pumpas in skattepengar till de krisande propagandisterna. Redan i år kommer de hitta på något nytt presstöd/demokrati/ yttrandefrihet för att få loss pengar till tabloidpressen och alla andra som förespråkar den svenska modellen. Dvs miljö/hbtq/blatteimport/höjda skatter.

Familjen Bonnier och deras lobbyister och trosfränder är nog i riksdagen vareviga dag nu hotar, vädjar och svär på våra folkvalda representanter.

Ja, jag är också inne på någon form av väldigt vagt och oklart formulerad ny skatt ("Demokratiskatt", kanske?) för att via skattsedeln tvinga gemene man att fortsätta finansiera skiten.

Utöver det tror jag att Soros förmodligen kommer att börja pumpa in enorma summor i svenska dagstidningar mer eller mindre öppet, via någon form av speciell "mediefond". Detta kommer i förlängningen att leda till ett ännu närmare samarbete mellan dels A) Påstått "oberoende" tidningsredaktioner, samt B) Soros och hans lakejer. Såhär är det givetvis redan idag, men det kommer att bli ännu mer cyniskt uppenbart framöver. Ondskan tar av sig masken, helt enkelt. Jag har skrivit lite mer om vad jag tror utgör framtiden för gammelmedia i en annan tråd.
Citera
2019-08-17, 10:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0
Ja, jag är också inne på någon form av väldigt vagt och oklart formulerad ny skatt ("Demokratiskatt", kanske?) för att via skattsedeln tvinga gemene man att fortsätta finansiera skiten.

Utöver det tror jag att Soros förmodligen kommer att börja pumpa in enorma summor i svenska dagstidningar mer eller mindre öppet, via någon form av speciell "mediefond". Detta kommer i förlängningen att leda till ett ännu närmare samarbete mellan dels A) Påstått "oberoende" tidningsredaktioner, samt B) Soros och hans lakejer. Såhär är det givetvis redan idag, men det kommer att bli ännu mer cyniskt uppenbart framöver. Ondskan tar av sig masken, helt enkelt. Jag har skrivit lite mer om vad jag tror utgör framtiden för gammelmedia i en annan tråd.
Som jag tjatat om. MP har ett gammalt förslag om en Public Service-tidning, det kan dammas av när som helst.
Citera
2019-08-17, 11:53
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Lär sluta med en tvångsskatt typ den som finansierar public service. Ingen politiks korrekt blaska kan överleva internets gigantisk utbuda av nyheter o fakta. Vill dom kunna försörja sig utan bidrag då måste de släppa pk-nappen och låta läsarna vara med i kommentarsfält.
Tippar på att medelåldern är hög både för de som har papperstdning och plus-abb.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som jag tjatat om. MP har ett gammalt förslag om en Public Service-tidning, det kan dammas av när som helst.

Ja herregud... det skulle ju inte alls förvåna mig om man tvingar på folket en "Public service tidning" via skattsedeln... Propagandan måste ju ut till folket...

Satt häromdagen och funderade på jobbet hur många år det dröjer innan papperstidningen av Aftonbladet och Expressen försvinner... Det kan fan inte vara långt borta...??

Driver en bensinstation. För tjugotalet år sedan erhöll jag ett 60-tal tidningar varje dag av Aftonbladet och Expressen tillsammans. Merparten av tidningarna såldes iväg varje dag. Blev sällan några större mängder att skicka tillbaka.

Idag får jag 5-10 tidningar av varje sort per dag och jag kanske säljer iväg 1-4 stycken varje dag. Det är knappt lönt att sälja skiten längre.

Det är BARA dom som är typ i åldern 60-70 och uppåt som köper tidningen. Säljer ALDRIG någon Aftonbladet eller Expressen till yngre människor.
Senast redigerad av ormbiten 2019-08-17 kl. 11:56.
Citera
2019-08-17, 18:35
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Grejen är att det spelar inte så stor roll om sjuklövern pumpar in pengar i gammelmedia för folk kommer ändå inte köpa deras produkter och således kommer inte propagandan nå ut så som de vill.

Folk kommer läsa det en del om det är gratis, som SVT/SR. Men det är också det att man kan avlöna sina vänner och co-propagandister. En av vinsterna med tidningsdöden är ju att färre människor kan leva på att vara politiska extremister. Systemmedia är också en ekokammare som makthavarna använder för att försvara sin politik. Om inte media hade funnits att kalla in till "samtal" när regeringen ville censurera You-tube, google, facebook etc. så har de mindre stöd. Nu kan de hänvisa till en massa likriktad media till stöd för sin verksamhet. Exempel: 1) MP riskerar att åka ur riksdagen 2018. 2) Media kör massiv samordnad klimat-kampanj för att rädda dem. 3) MP klarar sig. 4) Regeringen kan hänvisa till medias rapportering för att rädda MP, när de höjer "miljöskatter" och raserar välfärden, och när de vill få fokus från t.ex. migration. Media och politikerna kan på det viset bolla en fråga mellan varandra i ett sorts cirkelresonemang som rättfärdigar sig självt.
Citera
2019-08-17, 18:36
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Ja herregud... det skulle ju inte alls förvåna mig om man tvingar på folket en "Public service tidning" via skattsedeln... Propagandan måste ju ut till folket...
Satt häromdagen och funderade på jobbet hur många år det dröjer innan papperstidningen av Aftonbladet och Expressen försvinner... Det kan fan inte vara långt borta...??

Driver en bensinstation. För tjugotalet år sedan erhöll jag ett 60-tal tidningar varje dag av Aftonbladet och Expressen tillsammans. Merparten av tidningarna såldes iväg varje dag. Blev sällan några större mängder att skicka tillbaka.
Idag får jag 5-10 tidningar av varje sort per dag och jag kanske säljer iväg 1-4 stycken varje dag. Det är knappt lönt att sälja skiten längre.
Det är BARA dom som är typ i åldern 60-70 och uppåt som köper tidningen. Säljer ALDRIG någon Aftonbladet eller Expressen till yngre människor.

Men leveransen till dig måste ju vara en förlustaffär? Aftonbladet och Expressen måste ju ha större utgifter för leverans, tryckning etc. än de får in?
Citera
2019-08-17, 19:46
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Men leveransen till dig måste ju vara en förlustaffär? Aftonbladet och Expressen måste ju ha större utgifter för leverans, tryckning etc. än de får in?

Nja... Leveransen passerar ju så att säga längs vägen... Budfirman som kör ut tidningarna kör ändå förbi.
Citera
2019-08-18, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Nja... Leveransen passerar ju så att säga längs vägen... Budfirman som kör ut tidningarna kör ändå förbi.

Så bra! Då kan jag ge mig iväg till busstationen och kliva på bussen till Sundsvall utan att betala biljett.

- Du ska ju ändå förbi Sundsvall säger jag till bussföraren!

Att ingen tänkt på det sättet.... 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in