Citat:
Ursprungligen postat av
Ratad
En ofta bortglömd del av den svenska modellen är att facket faktiskt ska ha en kritisk inställning till företag som drivs av en dålig ledning, fel affärsmetoder och med dåliga finanser. Om en företagsidé är ett luftslott ska fackliga ansvariga påpeka det. Det är visserligen en rejäl rävsax men jag har varit med om att fack och frilansförbund tyckt att min före detta arbetsgivare i mediabranschen borde lägga ner när de inte klarade av att driva företaget ekonomiskt eller socialt.
Som jag redan skrivit flera gg så är MM’s tidningar undermåliga pga de delar material mellan sig inom länen. Men även mellan län.
Ex kan DT fd Falukuriren ha artiklar från Gävle dagblad och VLT.
Falukuriren är nästan exakt samma tidning som Dala-Demokraten. Det som skiljer är ledarsidorna och någon enstaka skribent. Samma lika med GD/Arbetarbladet i Gävleborg.
Det mycklas dessutom ut samma artiklar på mindre lokaltidningar ex Fagersta-posten är i princip VLT med lite lokalt material Sala Allehanda likaså, Avesta Tidning är DT/DD med lite lokalt material, samma med Nya Ludvika tidning etc.
Att ha både den lilla lokala tidningen och en länstidning blir i det närmaste meningslöst.
MM lyckas med konststycket att kannibalisera på sig självt.
Att försöka läsa något på nätet blir helt ogörligt, i princip allt ligger bakom betalvägg.