Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackdasen
UNT desperata för nya intäkter...
https://www.medievarlden.se/2017/05/unt-kopplar-pa-betalmodell-dag/
Sen blir det ju positivt om även Metro förlorar sina avtal att sprida sina idéer i Stockholm/Göteborg. I Göteborg verkar det redan nästintill klart att de inte längre ska distribueras från och med årsskiftet.
Visst, det vore kul om de skakade om i vardagen med en ny redaktion. Men tänk bara hur många storstadsmänniskor som går från Metros propaganda till ingenting. Det är också en stor vinst!
Jag brukar kolla av UNT, men de sajter som lägger allt bakom betalvägg blir helt ointressanta. Alla som inte har ett absolut intresse av att läsa UNT kommer sluta besöka webbplatsen, eller klicka runt väsentligt mindre. De som absolut vill ha UNT ( de flesta av dessa har papperstidningen) kanske köper abonnemang, men hur många blir det?
Betalväggar är att snabba på dödsspiralen, hade msm varit mindre PK och mer relevant hade fler läst msm.
Hade msm dessutom lyckats transformera innehållet med bra underhållning som intresserar andra än 25 åriga feminister och ung vänster så hade fler velat betala.
Nu är det redaktionernas kraftiga slagsida till vänster som stöter bort höger och mittenläsare och misslyckas med att attrahera nya unga läsare.
Media har sig själva att skylla, hur många chefer och redaktionsmedlemmar kommer peka på sig själv och säga, jag är problemet, mina åsikter och intressen är för smala. Istället ökar man takten och skriker ännu högre om rasism, intersektionalitet och klimatalarmism.