Citat:
Ursprungligen postat av
Fadingaway
En tanke angående senaste drevet mot MP och nu Sahlin, kan det vara så att media känner sig förrådda av regeringen och nu vill hämnas?
Att de hade en slags överenskommelse tidigare om att hålla varandras ryggar och att media kände sig svikna på något sätt av regeringen och nu bestämt sig för att ge tillbaka?
Nja, jag misstänker att det har signalerats något uppifrån om att det är dags att börja avveckla samarbetet med Muslimska brödraskapet, alternativt att de är för många i ledande position inom MP, med tanke på att det är ett regeringsparti. Fast jag har ingen aning om vad som kan ligga bakom det i så fall (och frågan är ju om MB kommer att rensas ut från resten av 7K). Det kan väl vara allt från någon slags damage control, att Löfven har fått underrättelseuppgifter om att dessa islamister har problematiska kopplingar till IS och andra liknande grupper, att USA har rutit till mot svenska regimens kopplingar till terrorister och jihadister o.s.v. Det är väl trots allt SVT, statens propagandakanal, som har varit mest drivande i drevet?
Det kan ju också vara så enkelt som någon skrev här på Flashback att de svenska journalisterna fick någon slags reality check av folkmordshetsen mot armenier på Sergels torg. Trots allt var det just Kaplans turkiska kopplingar och Grå vargarna man drog extra hårda växlar på, samt kommentaren om Israel. Alternativt är det som någon skrev för en längre tid sedan att 7K kanske kommer att offra MP och göra dem till syndabock för 7K:s gemensamma asylpolitik, deras påtvingande av postmarxism och PK m.m. från de senaste två årtiondena, när de känner att allt fler av medborgarna permanent vänder ryggen till det hela och väljer att gå över till SD (vilket var bl.a. det jag menade i förra stycket med "damage control").
Hade man velat angripa regeringen, så hade så klart allt från sossarnas landsförräderi genom att ingå ett skriftlig avtal med Muslimska brödraskapet 1999 och allt annat som har skett i lika hög grad inom S som MP gått att använda för att angripa det större och viktigare partiet inom regeringen. Så jag tvivlar på någon slags hämndscenario, när man systematiskt har låtit bli att nämna att det man har drevat kring MP i lika hög grad gäller för en rad andra 7K-partier, inte minst sossarna. Jag känner inte heller till några tidigare scenarion där svensk gammelmedia har "hämnats" på regeringen, medan svensk ljugmedia faktiskt har hängt ut enskilda politiker som har fifflat eller gjort något annat tvivelaktigt (det är ju inte första gången som svensk massmedia uppmärksammar Sahlins tvivelaktiga och bedrägliga beteende).