Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-23, 20:11
  #1
Medlem
Weilyns avatar
Ja, simpel fråga för någon som vet.

Tas det några drogtest vid läkarundersökningen för läkarintyg för sjöfolk?

Skall gå på undersökning om en dryg vecka, och är rädd att jag kan ha lite brunt i systemet.

Tack på förhand!
Citera
2012-08-24, 01:59
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weilyn
Ja, simpel fråga för någon som vet.

Tas det några drogtest vid läkarundersökningen för läkarintyg för sjöfolk?

Skall gå på undersökning om en dryg vecka, och är rädd att jag kan ha lite brunt i systemet.

Tack på förhand!

Vad ska du till sjöss att göra om riskerar att ha lite "brunt" i systemet?
Hoppas du åker dit på de slumpmässiga tester som görs ombord då och då, jag har med glädje sparkat av sådana som dig fler gånger då de åkt dit så det sjunger om det. Hoppas jag slipper ha dig ombord i framtiden.
Citera
2012-08-24, 02:22
  #3
Medlem
Nekro.s avatar
När jag tog läkarintyg för cirkus 3 år sedan behövde jag inte pissa, men det beror helt på om du läser däcktjänst eller maskintjänst.
Vad innefattar din utbildning?
Citera
2012-08-24, 02:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weilyn
Ja, simpel fråga för någon som vet.

Tas det några drogtest vid läkarundersökningen för läkarintyg för sjöfolk?

Skall gå på undersökning om en dryg vecka, och är rädd att jag kan ha lite brunt i systemet.

Tack på förhand!

Har gjort läkarundersökning for sjöfolk och fiskare vid två tillfällen och vid samtliga har jag fått ge urinprov som de testat för allt som kan tänkas. I det stora hela spelar det ingen roll för din del om du är en regelbunden användare av droger då det sker regelbunda tester ombord fartyg. Brukar man droger åker man fast förr eller senare och då åker man dit ordentligt.

Jag har inget emot droger, vill folk ta droger så är det fritt fram. På sjön däremot ska man ge fan i droger, det går inte ihop med en karriär till sjöss, så är det bara.

Lycka till!
Citera
2012-08-24, 03:12
  #5
Medlem
Nekro.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohawkofSweden
Har gjort läkarundersökning for sjöfolk och fiskare vid två tillfällen och vid samtliga har jag fått ge urinprov som de testat för allt som kan tänkas. I det stora hela spelar det ingen roll för din del om du är en regelbunden användare av droger då det sker regelbunda tester ombord fartyg. Brukar man droger åker man fast förr eller senare och då åker man dit ordentligt.

Jag har inget emot droger, vill folk ta droger så är det fritt fram. På sjön däremot ska man ge fan i droger, det går inte ihop med en karriär till sjöss, så är det bara.

Lycka till!

Så ser det ut i stort sett ut, jag har hunnit jobba på 4 båtar, har pissat 5ggr allt som allt.
Men för att få läkarintyg för maskintjänst så behöver man inte ge urin prov.

Se upp med alkohol ombord med, då det sker slumpmässiga alkohol och drog kontroller.
Citera
2012-08-24, 15:53
  #6
Medlem
morkfromorks avatar
Jag har gjort det minst tre ggr, och lämnat piss,blod och fan vet. Jag brukar inga droger men en som gjorde samtidigt som mig hade tydligen alkohol i blodet, vilket doktorn inte gillade
Citera
2013-05-02, 00:01
  #7
Medlem
Vilka test är det som görs? är det bara urin och blod, eller kan man få ge hår och svettprov också?
Citera
2013-05-02, 13:02
  #8
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR
Vilka test är det som görs? är det bara urin och blod, eller kan man få ge hår och svettprov också?

Sorry, om du oroar dig för det så är offshore inget för dig, du kan bli kollad precis när som helst, även på din vilotid, beroende på vart du hamnar. Du kommer inte klara dig helt enkelt.
Citera
2013-05-02, 13:12
  #9
Medlem
forren1s avatar
Ta testet bara
Citera
2013-05-02, 14:51
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR
Vilka test är det som görs? är det bara urin och blod, eller kan man få ge hår och svettprov också?

Har enbart fått göra pissprov för att få ut mitt läkarintyg för sjöfolk. Om det är test ombord och du misstänks så kan alla möjliga tester göras. Ombord min nuvarande båt så är det flera som brukar droger när de är på land och ingen bryr sig men skulle någon bruka skiten ombord skulle vi hiva den jäveln överbord utan tvekan. Saken är dock den att det utförs oregelbundna tester hela tiden och jag står fast vid min ståndpunkt som jag uttryckte tidigare i tråden, använder du droger så ska du inte ge dig in på en karriär till sjöss. Man åker alltid dit förr eller senare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback