2016-06-10, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheesycake77
Imponerande? Hur lyckades du med den bedriften? Tog du "ledigt" ett år eller?
nja gick en svår linje enligt mig iaf teknik å är ej den skarpaste kniven i lådan
Citera
2016-06-10, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doilikecocainabro
nja gick en svår linje enligt mig iaf teknik å är ej den skarpaste kniven i lådan
Det har alla förstått!
Citera
2016-06-12, 11:23
Medlem
Får man undervisning på komvux ungefär likvärdigt som på vanliga gymnasiet?

Får man undervisning på komvux ungefär likvärdigt som på vanliga gymnasiet?

Den största delen av tiden man sitter i klassrummet så står läraren vid whiteboarden & undervisar samt berättar och lär oss elever?

Kanske inte när man pluggar matematik, men andra ämnen? Hur ser det ut då?
Citera
2016-06-12, 11:26
Avslutad
För mig var det precis så förutom i matematik som du nämner där alla kurser pågick samtidigt i en salig röra. Tror dock det inte är så i regel.

Komvux är en fantastisk chans.
Citera
2016-06-12, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
För mig var det precis så förutom i matematik som du nämner där alla kurser pågick samtidigt i en salig röra. Tror dock det inte är så i regel.

Komvux är en fantastisk chans.
Alltså satt man och lyssnade på vad läraren sa? Inte så att man måste ta upp ämnet/uppgiften själv sedan står läraren vid whiteboarden och berättar efter jag frågade efter hjälp?

Liksom är det ett schema som alla i klassen håller och är på samma sida genom hela kursen förutom i matematik?
Citera
2016-06-12, 11:49
Avslutad
Det beror nog mycket på ditt lokala Komvux. Vissa ämnen var mer självständiga andra så lyssnade man på läraren och gjorde ett och annat grupparbete, fick hålla nån presentation för klassen.
Citera
2016-06-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
Det beror nog mycket på ditt lokala Komvux. Vissa ämnen var mer självständiga andra så lyssnade man på läraren och gjorde ett och annat grupparbete, fick hålla nån presentation för klassen.
Vilket län var ditt komvux? Du behöver inte skriva det här, alternativt PM, men självklart behöver du inte om du inte vill.
Citera
2016-06-12, 13:02
Medlem
När jag läste på komvux läste jag allt på distans och träffade bara lärare när jag skrev prov. Man kunde också välja att gå efter schema och ha lektioner som på gymnasiet, vilket som passade en bäst.
Citera
2016-06-20, 20:32
Medlem
Missat tacka ja komvux

Jag har sökt några distanskurser på komvux nu till våren, men missat att tacka ja till dom Har sommarjobbat och pluggat och helt missat mailet. Känner mig jättedum. Tror ni det finns någon möjlighet att jag kan få läsa ändå? Det är jätteviktiga kurser för mig då det är de sista poängen jag behöver för att bli behörig till högskolan. Har mailat skolan och väntar på svar.
Citera
2016-06-20, 21:25
Medlem
500ghzs avatar
Kolla om det finns något nummer du kan ringa istället.
Alltid lättare att få tala direkt med någon tycker jag, annars är det lätt att bara svara "Nej, tyvärr" i ett mail.

Lycka till!
Citera
2016-06-20, 21:59
Medlem
Tack! Ja ska ringa i morgon men vore så skönt att höra något lugnande innan dess så man kanske kan sova inatt
Citera
2016-06-20, 22:58
Medlem
Tyvärr så kan vi inte ge dig ett svar. Du får ringa Komvux och fråga. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in