2009-06-17, 10:17
  #361
Medlem
skjukt idiotisk lag, visst det går att tenta upp betygen men tror de många skiter i de ist då pga av pengabrist och många som haft det svårt i skolan tidigare inte har någon vidare självdisiplin, alliansen försöker göra vanliga svenson fattigare och ge oss minde förmåner så de rika blir rikare och får bättre förmåner..

ursäkte stavningen och alla andra fel i texten..
Citera
2009-06-17, 12:05
  #362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forums_horny
Du bidrar hellre till socialbidrag istället för studiemedel?

All studering ska uppmuntras, den här jävla lagen är ett skämt.
Det är inte bara att skicka in en blankett, och sedan få studiebidrag.

Din värdighet tas ifrån dig. Din handläggare får fullmakt över din ekonomi, i princip. Sedan tar det oftast x antal veckor från att du har bokat in en tid, tills du får dina pengar. Då är det nog lättare att jobba.
Citera
2009-06-17, 12:07
  #363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenNemo
skjukt idiotisk lag, visst det går att tenta upp betygen men tror de många skiter i de ist då pga av pengabrist och många som haft det svårt i skolan tidigare inte har någon vidare självdisiplin, alliansen försöker göra vanliga svenson fattigare och ge oss minde förmåner så de rika blir rikare och får bättre förmåner..

ursäkte stavningen och alla andra fel i texten..
Precis det som är meningen. Man skall överväga om det är värt att studera upp betygen eller inte, beroende på vilken utbildning man siktar på.

Men som det har tagits upp tidigare, så finns alltid högskoleprovet. Så vad har alla "Fattiga Svenssons" för anledning att springa på Komvux halva livet?

EDIT: Dubbelpost, jag tänkte mig inte för
Citera
2009-06-17, 12:40
  #364
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forums_horny
Du bidrar hellre till socialbidrag istället för studiemedel?

All studering ska uppmuntras, den här jävla lagen är ett skämt.

Studering?

Vet du vad lagen innebar? Ar du medveten om att skillnaden mot hur det fungerar i bland annat Stockholm i dag ar direkt obefintlig?
Citera
2009-06-17, 13:47
  #365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut

Vet du vad lagen innebar? Ar du medveten om att skillnaden mot hur det fungerar i bland annat Stockholm i dag ar direkt obefintlig?

När började lagen om att inte kunna läsa upp G-VG betyg gälla?
Nu kan man läsa att sossarna delade samma åsikter som Alliansen när det gäller Komvux och helt plötslig är kritiska till den nya regeln.
Hur troligt är det att sossarna avskaffar den nya regeln om att förbättra G-VG betyg, inte särskilt realistisk...
Citera
2009-06-17, 14:45
  #366
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigael
När började lagen om att inte kunna läsa upp G-VG betyg gälla?
Nu kan man läsa att sossarna delade samma åsikter som Alliansen när det gäller Komvux och helt plötslig är kritiska till den nya regeln.
Hur troligt är det att sossarna avskaffar den nya regeln om att förbättra G-VG betyg, inte särskilt realistisk...

Sedan januari 2007 (jag ar nastan helt saker pa att det var da) kan man i Stockholm inte langre antas till lararledda komvuxkurser man redan har ett godkant betyg i, utan man ar hanvisad till provningar om man vill forbattra ett G eller ett VG. Det fungerar pa samma satt pa fler stallen i Sverige.

Jag vet inte om det ar en lag som sager det, eller om det bara var att de inforde det sjalva. Men, i vilket fall som helst sa innebar alltsa den nya lagen noll och ingen som helst forandring for de som bor i t ex Stockholm.
Citera
2009-06-17, 15:33
  #367
Medlem
Tycker det är fel att de stoppar mäöjligheten då kvalitén på gymnasieutbildningarna är så varierande. En jäkla slumpgenerator i många fall.
Citera
2009-06-17, 16:25
  #368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forums_horny
Du bidrar hellre till socialbidrag istället för studiemedel?

All studering ska uppmuntras, den här jävla lagen är ett skämt.


Om de miljonerna som idag läggs på komvux för att unga ska kunna slöa sig igenom gymnaiset och sedan läsa komvux ett halvår, läggs på gymnasiet istället, så ska inte heller faktiskt komvux behövas. Se till att studera när man är där..

Vill man rätta till sina misstag, så ska det kosta 500 spänn, de är ändå billigt.

Jag ser gärna din longitudella studie på att de med lägre betyg, är de som går på socialbidrag.
Citera
2009-06-17, 16:26
  #369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenNemo
skjukt idiotisk lag, visst det går att tenta upp betygen men tror de många skiter i de ist då pga av pengabrist och många som haft det svårt i skolan tidigare inte har någon vidare självdisiplin, alliansen försöker göra vanliga svenson fattigare och ge oss minde förmåner så de rika blir rikare och får bättre förmåner..

ursäkte stavningen och alla andra fel i texten..


hade du överhuvudtaget läst tråden, så hade du sett att Sossarna hade ett exakt likadant förslag 2003 (tror jag det var). Så skylla på det, de går inte.
Citera
2009-06-17, 19:04
  #370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenNemo
skjukt idiotisk lag, visst det går att tenta upp betygen men tror de många skiter i de ist då pga av pengabrist och många som haft det svårt i skolan tidigare inte har någon vidare självdisiplin, alliansen försöker göra vanliga svenson fattigare och ge oss minde förmåner så de rika blir rikare och får bättre förmåner..

ursäkte stavningen och alla andra fel i texten..

Stavning och felaktig meningsuppbyggnad tar jag med en klackspark, men rena tankefel är bara pinsamt.

Det är bara acceptera att det finns oerhört mycket slackers som inte har något att skylla på mer än deras inställning till studier.
Citera
2009-06-17, 23:38
  #371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Om de miljonerna som idag läggs på komvux för att unga ska kunna slöa sig igenom gymnaiset och sedan läsa komvux ett halvår, läggs på gymnasiet istället, så ska inte heller faktiskt komvux behövas. Se till att studera när man är där..

Vill man rätta till sina misstag, så ska det kosta 500 spänn, de är ändå billigt.

Jag ser gärna din longitudella studie på att de med lägre betyg, är de som går på socialbidrag.
Gymnasiet duger i den omfattningen det är idag, bara att folk inte respekterar lärarna. Sen att de med högt IQ behöver separat utbildning för att tillfredställa deras behov, det håller jag helt klart med om.
Citera
2009-06-17, 23:48
  #372
Medlem
Det här med "högt IQ", "understimulerade elever" har man ju hört till leda. Gärna från bortskämda pojkar som aldrig gjort något annat än roliga saker under hela sitt liv.
Lika dålig bortförklaring varje gång.

Men det kanske är en liten tröst i alla fall när man sitter där och är 40+ år och funderar på vad fan gick så snett...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in