Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-08-22, 23:34
  #1
Medlem
Loveaffairs avatar
Hej

Undrar om det finns någon lugnande/stressavlösande medicin som man kan ta under dagtid utan att bli för trött? Har sedan flera år tillbaks OCD med städ, symmetri och kontrolltvång och idag under min första Svenska C lektion i skolan var jag så stressad att jag började gråta.

Äter 150 mg sertralin för att i huvudtaget komma upp ur sängen och har nu fått 30 st Stilnoct för sömnsvårigheter (som jag egentligen inte vill och brukar ta).

Tacksam för svar! Är sjukt förtvivlad :/
Citera
2012-08-22, 23:53
  #2
Medlem
ManJuices avatar
5 mg Imovane och en kopp kaffe (om du inte är koffeinkänslig) borde göra jobbet.

Edit: Man blir knappast sömnig av grejen, utan bara lite småhög och slapp i kroppen ett tag.
Citera
2012-08-23, 00:00
  #3
Medlem
oboyglass avatar
Theralen tog jag som lugnande och ångestdämpande, men är du inte van kan du bli riktigt jävla trött istället.
Citera
2012-08-23, 20:23
  #4
Medlem
Loveaffairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
5 mg Imovane och en kopp kaffe (om du inte är koffeinkänslig) borde göra jobbet.

Edit: Man blir knappast sömnig av grejen, utan bara lite småhög och slapp i kroppen ett tag.

Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Theralen tog jag som lugnande och ångestdämpande, men är du inte van kan du bli riktigt jävla trött istället.

Var på psykakuten idag (då jag bröt ihop i skolan igen) och fick en skit dryg läkare.Hur som skrev han tillslut ut theralen flytande!

Lär pröva senare ikväll!
Citera
2012-08-23, 21:03
  #5
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Jag blev rätt skärpt av Xanor. Jag har GAD. Men jag har psykosproblematik också, så jag behövde något som saktar ner hjärnan mer och står nu på Iktorivil. Den gör mig en smula trögtänkt men inte trött.

Men det där är ju individuellt.
Citera
2012-08-23, 23:44
  #6
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
5 mg Imovane och en kopp kaffe (om du inte är koffeinkänslig) borde göra jobbet.

Edit: Man blir knappast sömnig av grejen, utan bara lite småhög och slapp i kroppen ett tag.

då vet man inte hur dagen kan sluta iallafall inte om det var frågan om stilnoct
Citera
2012-08-24, 00:00
  #7
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
då vet man inte hur dagen kan sluta iallafall inte om det var frågan om stilnoct

Undvik alkohol bara. Imovane + alkohol =
Citera
2012-08-24, 17:54
  #8
Medlem
Loveaffairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aisha Svensson
Jag blev rätt skärpt av Xanor. Jag har GAD. Men jag har psykosproblematik också, så jag behövde något som saktar ner hjärnan mer och står nu på Iktorivil. Den gör mig en smula trögtänkt men inte trött.

Men det där är ju individuellt.

Okej, ska kolla upp Xanor då jag inte vill blir trögtänkt eftersom det förmodligen kommer få mig ännu mer panikslagen (då jag är motsatsen till trögtänkt nu, utan överdrivet fokuserad och skulle behöva komma ner i varv helt enkelt!

Förövrigt var theralen värdelöst! Bet varken på stress eller ångest utan fick mig bara att känna mig något "insnöad" i mitt eget huvud med svag dimsyn ect.
__________________
Senast redigerad av Loveaffair 2012-08-24 kl. 17:57.
Citera
2012-08-24, 18:35
  #9
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Okej, ska kolla upp Xanor då jag inte vill blir trögtänkt eftersom det förmodligen kommer få mig ännu mer panikslagen (då jag är motsatsen till trögtänkt nu, utan överdrivet fokuserad och skulle behöva komma ner i varv helt enkelt!

Förövrigt var theralen värdelöst! Bet varken på stress eller ångest utan fick mig bara att känna mig något "insnöad" i mitt eget huvud med svag dimsyn ect.
Tycker Xanor är en riktigt korkad lösning då det ger beroende. Om det inte är för tillfälliga övergående besvär som dödsfall. Annars är det rent dumt.
Eller du kanske kommer vara nöjd men en liten period där det är bra och sedan kunna glömma det och gå tillbaka 3steg.
Citera
2012-09-01, 10:36
  #10
Medlem
jag tycker 25 mg truxal funkar bra, om man först vänjer sig vid läkemedlet, i början kan man bli väldigt trött av truxal.
Citera
2012-09-01, 17:03
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Okej, ska kolla upp Xanor då jag inte vill blir trögtänkt eftersom det förmodligen kommer få mig ännu mer panikslagen (då jag är motsatsen till trögtänkt nu, utan överdrivet fokuserad och skulle behöva komma ner i varv helt enkelt!

Förövrigt var theralen värdelöst! Bet varken på stress eller ångest utan fick mig bara att känna mig något "insnöad" i mitt eget huvud med svag dimsyn ect.

tycker inte det är så smart med xanor. absolut inte. det är ett riktigt tungt preparat. du kommer snabbt behöva mer och mer för att få effekt och vips så är du beroende också. nej, håll dig borta från benso.
Citera
2012-09-04, 12:28
  #12
Medlem
E.W.s avatar
Mirtazapin brukar få folk att kunna varva ner. Det är inte beroendeframkallande. Det ska tas på kvällen. Minskar både sömnproblem på natten och ångest på dagen.

Men de första dagarna man tar det blir man ofta trött på dagen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback