2020-06-10, 09:36
Medlem
Tror inte en sekund på att det är skandiamannen, oavsett vad den joppen säger!
Citera
2020-06-10, 09:40
Medlem
Godnatt nu, alla kära "amatörmordspanare"!
Nu kan ni (vi) lika väl lägga ner alla våra mödor, med att ringa in den eller de som var ansvariga för mordet på Sveriges Statsminister.
RIP, långrandiga "mordutredning" !
Citera
2020-06-10, 09:41
Medlem
Agerade Stig Engström på egen hand? Ska dom bara säga att han var ensam ansvarig?
Citera
2020-06-10, 10:22
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Agerade Stig Engström på egen hand? Ska dom bara säga att han var ensam ansvarig?

Antingen på egen hand eller medhjälpare.
Citera
2020-06-10, 10:34
Medlem
JustZlatans avatar
Jag har vetat hela tiden att den tjocke Skandiamannen mördade Palme.
Citera
2020-06-10, 10:34
Medlem
Kan någon redogöra för vad som hände på David Bagare.

Mitt minne säger att vittnet ser någon komma springande, sedan kommer en efterföljande Stig som pratar med vittnet. Då borde Stig ha "alibi".
Citera
2020-06-10, 10:39
Medlem
Den stora Tragedien för SE, när han nu råkat hamna i detta helt onödiga morddrama, det var att han INTE hade "psyke" nog att hålla en låg profil. Både på mordplatsen och flertalet år efter MOP. Den arme Chrille P gick i ungefär samma tragiska fälla!
Citera
2020-06-10, 10:42
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Är inte inläst på mordet, men för mig känns Skandia-mannen som djupt osannolik mördare, baserat på några enkla fakta. Experterna får gärna korrigera mig, om någon orkar efter så många år.
1) Stig skulle agerat ensam eller möjligen ihop med en annan person. Folk gillar konspirationer, men desto fler som känner till en konspiration att mörda, desto större risk att någon läcker, åtminstone på dödsbädden eller i saker de lämnar efter sig om de dör. Finns ett gammalt talesätt att det 3 vet det vet världen.
2) Han checkade ut 23:19 eller 23:21, mordet skedde runt 23:30.
Skulle han alltså ha checkat ut och direkt stött på eller stått och lurpassat på makarna Palme några minuter och sedan skjutit dem? Snacka om tillfället gör mördaren.
3) Även en person som visste att de gick på bio visste inte vilken väg de gick hem om man inte observerade dem på vägen. Det naturliga vore väl att makarna gick till Rådmansgatan och tog tunnelbanan.
Finns en möjlighet att SE observerade makarna Palme lämna biografen, sprang eller cyklade till bakre ingången till Skandia och sedan gick ut och lurpassade på dem. Men då blir frågan hur han visste att de gick på bio. Krävs otroligt sammanträffande att SE skulle vetat att makarna Palme skulle passera, alternativt en ko-konspiratör som ringt och sagt att "nu kommer de från bion".
4) Vad jag förstår inga tekniska bevis, inget mordvapen, bara ett löst motiv ihop med att han troligen ljugit för utredarna.

PK 9:30 imponerade inte, vet inte vilka som var där, men en av dem nämnde Sydafrika-spåret som det han trodde på själv, för där fanns det motiv. Men noll teknisk bevisning. Facepalm på det.

Känns mer som SE är en mytoman som försvårat utredningen än varit mördare. Sista ordet lär inte vara sagt när de efterlevande stämmer staten för förtal.
Senast redigerad av Kvackelikvack 2020-06-10 kl. 10:58.
Citera
2020-06-10, 11:05
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Är inte inläst på mordet, men för mig känns Skandia-mannen som djupt osannolik mördare, baserat på några enkla fakta. Experterna får gärna korrigera mig, om någon orkar efter så många år.
1) Stig skulle agerat ensam eller möjligen ihop med en annan person. Folk gillar konspirationer, men desto fler som känner till en konspiration att mörda, desto större risk att någon läcker, åtminstone på dödsbädden eller i saker de lämnar efter sig om de dör. Finns ett gammalt talesätt att det 3 vet det vet världen.
Skulle han alltså ha checkat ut och direkt stött på eller stått och lurpassat på makarna Palme några minuter och sedan skjutit dem? Snacka om tillfället gör mördaren.
3) Även en person som visste att de gick på bio visste inte vilken väg de gick hem om man inte observerade dem på vägen. Det naturliga vore väl att makarna gick till Rådmansgatan och tog tunnelbanan.
Finns en möjlighet att SE observerade makarna Palme lämna biografen, sprang eller cyklade till bakre ingången till Skandia och sedan gick ut och lurpassade på dem. Men då blir frågan hur han visste att de gick på bio. Krävs otroligt sammanträffande att SE skulle vetat att makarna Palme skulle passera, alternativt en ko-konspiratör som ringt och sagt att "nu kommer de från bion".
4) Vad jag förstår inga tekniska bevis, inget mordvapen, bara ett löst motiv ihop med att han troligen ljugit för utredarna.

PK 9:30 imponerade inte, vet inte vilka som var där, men en av dem nämnde Sydafrika-spåret som det han trodde på själv, för där fanns det motiv. Men noll teknisk bevisning. Facepalm på det.

Känns mer som SE är en mytoman som försvårat utredningen än varit mördare. Sista ordet lär inte vara sagt när de efterlevande stämmer staten för förtal.

Fel. Palme sköts 23:21.
Citera
2020-06-10, 11:09
Medlem
Soterns avatar
Varför frågar ingen hur SE fick tag i vapnet och varför han gick tungt beväpnad till jobbet?
Citera
2020-06-10, 11:10
Medlem
Detta är ett justitiemord. Precis innan Palmeutredningen skall läggas ner så kastar man ut ett namn och påstår att de har hittat mordvapnet. Naturligtvis är den utpekade mördaren död liksom Lisbeth Palme. Några kommer säkert att tro på det.

Jag är personligen ganska säker på att Hedberg kom närmast sanningen. Men vi kommer aldrig att få veta.
Citera
2020-06-10, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack

Han är väl ganska plausibel som mördare, bättre än någon annan som avhandlats under årens lopp. Men det finns noll hårda bevis, så i mitt tycke en skandal att han pekas ut från officiellt håll.

Däremot finns inga större logistiska problem på det sättet du tänker dig, då han lätt kan ha följt paret Palmes väg inifrån Skandiahuset och sedan gått ut vid rätt tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in