Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
Jag har förstått att du avskriver SE. Anser du att det finns någon annan gärningsman som är realistisk och som går ihop med vittnesmålen?
Jag har inte kunnat se att SEs palmekritik varit särskilt mycket större än det allmänna avog många kretsar idag har på Lövén. Hatet däremot, det sanna hatet fanns i helt andra kretsar. Min övertygelse är att sanningen finns någonstans där. Men teori kring vem som höll i vapnet, nej det har jag inte.
Teorin kring SE skulle man lika gärna ha gjort på Jeppsson. Att han svänger in på Tunnelgatan, möter MOP strax efter hörnet på Dekorima, tar upp en revolver och skjuter. Sedan springer han och gömmer sig bakom baracken förfärad över vad han gjort. Väntar en stund innan han fortsätter uppför trappan. Låtsas jaga en gärningsman och frågar därför YN om de sett ngt. Till hans lycka och stora förvåning har de sett ngn som sprang på DBG. Varför skulle han annars våga sig fram bakom en bil och kolla under ett skynke efter någon ha tidigare påstått iskallt skjutit ihjäl någon!? Då går han tillbaka och berättar om flyende mannen.
Visst låter det dumt! Men inget talar emot det. Lika krystad upplever jag SE som GM låter