Citat:
Ursprungligen postat av
matsqq
Jo det är klart, men sen återkommer han till den "ursprungliga" utsagan den 25 april.
Nej, jag gör ingen stor sak av det och givetvis kan det vara så att han minns fel etc,
Men man måste ändå börja med att ta fram fakta, vad SE säger vid olika tillfällen och se vad som verkar återkomma utan variation och vad som skiljer sig och sedan fundera över vad det kan bero på.
Helt rätt och jag tycker också att man ska vara uppmärksam på denna typ av avvikelser.
Samtidigt så tycker jag det gått till överdrift kring SE, men till viss del förståeligt utifrån(som jag skrivit tidigare):
- att hans signalement till vissa delar liknar gärningsmannen
- att inget vittne tydligt identifierat honom på mordplatsen efter skotten (där han själv placerat sig)
och
- att den lilla väskan som Yvonne ser på David Bagares gata är till storleken(hennes uppfattning) i princip samma mått som SE's handledsväska.
Sedan till det vi diskuterar så har Lisbeth sin uppgift om en person "75m" in i gränden, ca "1-3 min" efter skotten som stirrar tillbaka.
För det första är det rätt överensstämmande med LJ's egna uppgifter om position och även tiden runt 1 minut, innan han själv beslutar sig för att följa efter GM.
För det andra med SE så finns såklart möjligheten att han som vittne då också såg LJ där inne.
Och kanske då, så var det i samband med samtalet med Lisbeth, som också pekade inåt gränden?
Om de samtalade innan, efter eller samtidigt som de båda då såg LJ är det vi reagerar på här när uppgifterna från SE går isär?
Frågan och argumenten tar ju dock inte slut här.
SE prickar ju även in rätt ålder och även nyans på LJ's jacka.
(Han förklarar förvisso detta senare med att det var hans uppfattning och gissning, ålder utifrån de smala benen bl.a.)
Tycker du är inne på något också när det kommer till fakta och vad SE faktiskt sagt och vad som då också hunnit framkomma i media också..
Ett vanligt men tyvärr slentrianmässigt argument är att han "har läst det i media".
Nej allt stod inte i media... men ju mer vi kan finna desto mer förklaringar kan fås om man vill misstänka SE eller mer objektivt granska.