Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-10, 16:20
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Den blå Opeln hade ju kunnat köra SE tillbaka till Skandia precis som du säger. Det blir ingen vidare ”alibil” av det blå fordonet på Snickarbacken.

Jag har alltid tyckt att det "alibit" varit mycket svagt.

Om man kan fantisera ihop att den obeväpnade GM-SE mördade OP borde det väl gå att fantisera ihop att han blev skjutsad i en blå Opel tillbaka till Skandia strax efter mordet?

Jag förstår inte vari detta "alibi" skulle bestå.

Jag konstaterar också att det inte är superlångt mellan Rüdesheim (PHs "bevislapp" skriven av SE) och Rüsselsheim fågelvägen eller om man "räknar bokstäver". Opel tillverkar bilar i Rüsselsheim.

Edit: Om Opeln dessutom var "moderatblå" är det väl snarare ett "bevis" på SEs skuld än ett alibi? SE var ju moderat.
Senast redigerad av ursprungligen 2025-11-10 kl. 16:30.
Citera
2025-11-10, 16:50
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
”Ett par”? Kan du lista dem?

Och hur vet du att de är vilseledande och inte äkta?

Det är mer en vag tanke eftersom jag inte har tid att efterforska och läsa dokumenten just nu:

1) Kvinnan vars dotter visste vem GM var. Valde att sova i stället för att berätta. Hördes aldrig av igen. Man hann inte spåra samtalet fullt

Täby? Nudge, nudge! Står nåt om Huddinge ...

2) Var det inte en som ringde till en präst?

Har för mig det finns fler. Får återkomma.
Citera
2025-11-10, 18:26
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag har alltid tyckt att det "alibit" varit mycket svagt.

Om man kan fantisera ihop att den obeväpnade GM-SE mördade OP borde det väl gå att fantisera ihop att han blev skjutsad i en blå Opel tillbaka till Skandia strax efter mordet?

Jag förstår inte vari detta "alibi" skulle bestå.

Jag konstaterar också att det inte är superlångt mellan Rüdesheim (PHs "bevislapp" skriven av SE) och Rüsselsheim fågelvägen eller om man "räknar bokstäver". Opel tillverkar bilar i Rüsselsheim.

Edit: Om Opeln dessutom var "moderatblå" är det väl snarare ett "bevis" på SEs skuld än ett alibi? SE var ju moderat.

Man kan också undra vad det ”vilseledande” skulle vara i Dalulvens nya scoop: ”Kvinnan vars dotter visste vem GM var”.

Möjligen ser Dalvulvan framför sig att spaningsledningen sitter handfallen och lamslagen inför denna infernaliska fint. Hur ska utredningen ens kunna fortsätta när någon säger att hennes dotter vet vem GM är? Detta sprängstoff slänger grus i hela maskineriet. Detta vilseledande tips som (tydligen) pekar bort från SE kan bara vara ett falskt tips inringt av ”det kriminella geniet” ME.
Citera
2025-11-10, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
För det första har jag inte påstått att jag inte spekulerar och för det andra så kanske du bör kolla vad det är vi diskuterar och vad det "spekuleras" om.

Du verkar ha svårt för personer som ifrågasätter din teori.

Nej, men du kritiserar andra för att spekulera. Hela tiden. Sen spekulerar du själv.
Det kallas dubbelmoral. Dubble standards.

Där var du igen, hittar på nåt pappslöjdargument som inte stämmer. Påhittat strunt.
Jag har bara svårt för folk som inte spelar schysst.
Citera
2025-11-10, 20:49
Medlem
quggels avatar
SE lämnade Täbymoderaterna efter en schism kring nedläggningen av en skola. Han var väl ganska aktiv?

Kanske han anslöt till EAP för att fylla tomrummet?

Jag tänker på den mystiska postit-lappen "tysk reg rydesheim wiesbaden" som hittades på SEs kontor. EAP har sitt säte i Wiesbaden och i Rüdesheim finns Schillerinstitutet, grundat av LaRouche vars svenska gren är just EAP.

Skriver man rydesheim istället för det korrekta "Rüdesheim" så måste man ha talat med någon eftersom den felaktiga stavningen är talspråk. Är man i ett formellt möte skriver man oftast på A4. Postit fungerar oftast som minneslappar om någon ringer. Alltså förmodligen nedskrivet då han talat med någon på telefon.

Kanske han hade hjälp trots allt...
Citera
2025-11-10, 21:55
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
SE lämnade Täbymoderaterna efter en schism kring nedläggningen av en skola. Han var väl ganska aktiv?

Kanske han anslöt till EAP för att fylla tomrummet?

Jag tänker på den mystiska postit-lappen "tysk reg rydesheim wiesbaden" som hittades på SEs kontor. EAP har sitt säte i Wiesbaden och i Rüdesheim finns Schillerinstitutet, grundat av LaRouche vars svenska gren är just EAP.

Skriver man rydesheim istället för det korrekta "Rüdesheim" så måste man ha talat med någon eftersom den felaktiga stavningen är talspråk. Är man i ett formellt möte skriver man oftast på A4. Postit fungerar oftast som minneslappar om någon ringer. Alltså förmodligen nedskrivet då han talat med någon på telefon.

Kanske han hade hjälp trots allt...

Det finns en bild där OP går förbi demonstranter från EAP och det är tydligt att de är klädda i rock och keps precis som SE!

Kan man bli beskylld för att vara statsministermördare genom sin klädsel bör vi inte dra oss för att se likheter mellan hur medlemmar i EAP bevisligen klädde sig och hur SE klädde sig. SE var således bevisligen medlem i EAP (fast bara här i tråden så klart, där det mesta är fria spekulationer.)

Tysklands polisväsende byggdes upp av amerikanerna efter andra världskriget och huvudkontoret kom att ligga i Wiesbaden. Självklart såg man då också till att CIA hade full insyn i verksamheten. CIA var också en huvudsponsor till Schillerinstitutet och EAP.

Den enda rimliga förklaringen med anteckningslappen, som saknade klister och egentligen inte var någon postit-lapp i formell mening var nog att SE fått ett "organisationsschema" över telefon från någon på Schillerinstitutet, kanske av LaRouche personligen.

Lappen är därför det främsta beviset att EAP-medlemmen SE (rock och keps) planerade att supa ME ordentligt berusad och att sedan förmå henne att ringa Bundeskriminalamt (BKA) på fyllan med ännu fler falska alibin om mördarens flyktväg.

Fanns det verkligen grävande journalister värda namnet, som grävde på riktigt, skulle de gå igenom BKAs tipspärm för palmemordet och leta efter telefontips från berusade kvinnor.

("Modern forskning" är inte så tokigt ändå, då man först bestämmer sig för vad forskningen ska visa och sedan hittar på egna "bevis" efter vägen som alltid leder till den slutsats man vill dra.)
Senast redigerad av ursprungligen 2025-11-10 kl. 21:58.
Citera
2025-11-10, 22:12
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det är mer en vag tanke eftersom jag inte har tid att efterforska och läsa dokumenten just nu:

1) Kvinnan vars dotter visste vem GM var. Valde att sova i stället för att berätta. Hördes aldrig av igen. Man hann inte spåra samtalet fullt

Täby? Nudge, nudge! Står nåt om Huddinge ...

2) Var det inte en som ringde till en präst?

Har för mig det finns fler. Får återkomma.

Din närläsning och textanalys kanske är så nära att du tappar den stora bilden? Jag tror det är extra lätt för dig som inte är så stark i själva analysfasen.

Vad finns det för koppling mellan Täby och Huddinge? Den har jag missat.

Är din misstanke att dottern till kvinnan med dålig hy och burrigt hår som SE paraderade i Ålandsmaggans butik veckan efter mordet kan ha fått reda på att SE var mördaren och att Ålandsresan var resultatet av utpressning mot GM-SE?

SE fick då betala för både resan och de gula joggingbyxorna mot att dottern och mamman skulle hålla tyst och inte ringa polisen igen? Även Ålandsmaggan såg att GM-SE var obekväm i affären och det kan tyda på att han var utpressad.

Kan de "olika" berusade kvinnorna i själva verket vara en och samma kvinna som ringde in de olika tipsen om SEs "alibi"? (Samma-berusade-kvinna-teorin.)
Senast redigerad av ursprungligen 2025-11-10 kl. 22:17.
Citera
2025-11-10, 22:15
Medlem
Citat:
Redan i Svenska Dagbladets test 1982 framgår det att äktenskapet inte var på topp.

Någon som har en länk till artikeln nära till hands?

Har läst artikeln, men den gick tyvärr inte att länka.

Han var nöjd med ektenskapet, men inte med jobbet. Sen sa han att hans hustru var androgyn också.
Citera
2025-11-10, 22:19
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila

Han var nöjd med ektenskapet, men inte med jobbet. Sen sa han att hans hustru var androgyn också.

Som vanligt har Dalulven spridit "fakta" han hittat på helt själv i tråden.

Då kan vi stryka hypotesen om att GM-SE ville mörda OP eftersom SEs äktenskap var olyckligt.
Citera
2025-11-10, 22:35
Medlem
Citat:

Då kan vi stryka hypotesen om att GM-SE ville mörda OP eftersom SEs äktenskap var olyckligt.

En androgyn hustru och tråkigt på jobbet.. Proppen har gått hos många för mindre än det.
Citera
2025-11-10, 22:36
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila

Citat:

Har en minnesbild att han inte satte högsta betyg på det med äktenskapet.
Citera
2025-11-10, 22:41
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Har en minnesbild att han inte satte högsta betyg på det med äktenskapet.

Ibland är din "närläsning och textanalys" inte den bästa. Jag litar betydligt mer på Ballalaila som faktiskt läst artikeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in