Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-01, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nämn ett enda vittne som ringer när hen kommit hem.

Om jag t.ex hade varit på en brottsplats och missat av någon anledning att berätta att jag kanske såg GM så är det väl inte konstigt att ringa på mordnatten senare ?

Är det så konstigt?
Citera
2025-11-01, 12:58
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jag tror att om Engström är GM så blev han det i affekt och då kan det lätt ändra planer på t.ex Idre..

Alltså att man plötsligt får viktigare saker att göra

Ja men det spelar ingen roll för hans skuld eller oskuld. Jag anser att det inte hade någon anledning undersöka Idreresan.

Men... På senare år har PU undersökt Idreresan. Och de drog slutsatsen att SE åkte till Idre 2 mars.

Så då kan vi släppa det.
Citera
2025-11-01, 12:59
Medlem
Citat:
Samtalet måste bort om vittnet SE ska hinna ut för att vara nära mordet. Därför tar han bort samtalet. Superenkelt

Denna fråga är så märklig eg..

Vill du förklara varför Engström måste ljuga för att vara närmare mordet ?
Citera
2025-11-01, 12:59
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Om jag t.ex hade varit på en brottsplats och missat av någon anledning att berätta att jag kanske såg GM så är det väl inte konstigt att ringa på mordnatten senare ?

Är det så konstigt?

Inget vittne från mordplatsen ringer polisen på natten, vad vi vet. Är de alla mördaren?
Citera
2025-11-01, 13:02
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Så är det. Jag funderar på att hänga i någon Quick-tråd istället. Finns ju medlemmar i SEkten som fortfarande misstänker att Quick är seriemördare... Speaks volumes.

Men vad jag förstått så kommer palmemordstrådarna bli högtrafikerade snart igen. När dokumentären släpps...

Men SE kommer alltid vara en intressant figur. Dock kommer det vara annorlunda när han är den friade utpekade. Hans liv blir en modern tragedi

Dokumentären?

Det är väl snarare SEs eftermäle som fått en törn av KPs "utpekande"?

Jag tror inte att ME någonsin trodde på misstankarna mot SE innan hon dog. UG har väl vädrat samma tankar att teoribygget mot SE är osakligt och ogrundat.

Det är väl mest de som gillar "enkla men osannolika lösningar" och som inte kände SE som ser honom som en lämplig kandidat?

Edit:
Dramaten 2029 ger: "Plastrongmördaren i Trivselträsket" en modern cirkeltragedi i två skott där myt och logik blandar sig som ränderna i en tigerkaka till en osannolik och osmaklig trivselsoppa.
Citera
2025-11-01, 13:07
Medlem
Citat:
Ja men det spelar ingen roll för hans skuld eller oskuld. Jag anser att det inte hade någon anledning undersöka Idreresan.

Men... På senare år har PU undersökt Idreresan. Och de drog slutsatsen att SE åkte till Idre 2 mars.

Så då kan vi släppa det.

Det finns andra saker än ändrade planer som hade kunnat vara intressant med att undersöka Idre med..

T.ex fråga lite hur Engströms beteende var och dyl
Citera
2025-11-01, 13:08
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Är det så konstigt?

SE ringer polisen dagen efter då han hör att det finns andra signalement än det han hört LP nämna på mordplatsen.

SE var trött när han kom hem och kanske låg och sov i sin säng innan han fick höra hur signalementen spretade på morgonen när han vaknat.

Är det så konstigt?
Citera
2025-11-01, 13:10
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Det finns andra saker än ändrade planer som hade kunnat vara intressant med att undersöka Idre med..

T.ex fråga lite hur Engströms beteende var och dyl

Sten Andersson kanske stod på SEs dödslista och SA befann sig väl i Idre?

Kanske värt att undersöka?
Citera
2025-11-01, 13:11
Medlem
Citat:
Inget vittne från mordplatsen ringer polisen på natten, vad vi vet. Är de alla mördaren?

Dom flesta vittnen tar väl kontakt med polisen direkt på brottsplatsen så det behövs inte

Engström är såklart inte mördare för att han vill sova på saken , men jag och en annan skribent noterade ändå att Media och Skandia troligen gick före !

Vi skrev då att släcka branden och bli förväxlad var viktigast sen polisen
Citera
2025-11-01, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
SE ringer polisen dagen efter då han hör att det finns andra signalement än det han hört LP nämna på mordplatsen.

SE var trött när han kom hem och kanske låg och sov i sin säng innan han fick höra hur signalementen spretade på morgonen när han vaknat.

Är det så konstigt?

När han kom hem så hade han väl sett troligen GM väl ?

Är det inte så han tror ?
Citera
2025-11-01, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Nej, praoeleven var tydlig med att han mindes att SE stod och pratade om sina bravader på mordnatten för folk på Skandia samtidigt som det var minnesstund dvs 10/3.

Det är TP som dribblar med sanningen när han påstår att praoeleven sagt att SE gick omkring och berättade för folk och att han hade ju ändå semester för att det ska framstå som att det var 3/3.

När ska ni inse att TP lägger till saker som inte är sanna för att det ska passa in på hans teori?

Men det viktiga är om Engström säger att han sprang efter GM enligt folk på Skandia..

Vad är din åsikt om det ?
Citera
2025-11-01, 13:16
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
När han kom hem så hade han väl sett troligen GM väl ?

Är det inte så han tror ?

Det är det SEs tips handlar om, så det är inte helt fel att tänka så.

Många menar dock att SE ringde till polisen för att skaffa sig ett alibi. Hur de resonerar för de själva redogöra för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in