Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-08-24, 12:29
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Det finns lite "bevis" för att AB är Tensonmannen...

Låt säg att vi påstår att AB vankar fram och tillbaka på trottoaren när NF passerar så ska isåfall NF missa AB.

Men inte bara det utan det finns en sak till !

När sen LOP går på trottoaren så ska dom alltså möta AB men det bekräftas inte heller av Lisbeth...

Så AB är alltså borta från trottoaren för både NF och Lisbeth isåfall !

Du tycker inte det spelar någon roll att NF uppger fel ålder på Tensonmannen om den ogrundade fantasin att AB skulle vara Tensonmannen skulle stämma?

AB uppger väl att han tittade efter sina vänner? Kan han inte gjort det längre ut på trottoaren och sedan sneddat in bakom LOP?
Citera
2025-08-24, 12:33
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Vi behöver inte utesluta din teori om en GM som släpps ut ur en bil strax efter NF gått förbi...

Men det jag skrivit är att det finns inget ur materialet som stöder detta !

Det finns inte ett enda mordplatsvittne som sett mordet som pekar ut SE som mördaren heller, så den varianten saknar också stöd i materialet.

Att den okända mördaren som inte är SE kan ha varit delvis liknande klädd som efterspelsvittnet SE snappar SE upp ganska tidigt.

Att mördaren klivit ur en bil är mer troligt än att väktarna "kommer ihåg fel" att de stod och pratade med SE inne i receptionen på Skandia när OP blev skjuten.
Citera
2025-08-24, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Du tycker inte det spelar någon roll att NF uppger fel ålder på Tensonmannen om den ogrundade fantasin att AB skulle vara Tensonmannen skulle stämma?

AB uppger väl att han tittade efter sina vänner? Kan han inte gjort det längre ut på trottoaren och sedan sneddat in bakom LOP?

Jag tror inte NF såg ansiktet..

Jag tror NF bedömde det på gångstilen och AB kan ha gått märkligt
Citera
2025-08-24, 15:29
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jag tror inte NF såg ansiktet..

Jag tror NF bedömde det på gångstilen och AB kan ha gått märkligt

En studsande, lite haltande gång. Lite som en elefant kanske?

Med lite fantasi är nästan vad som helst möjligt.
Citera
2025-08-24, 16:53
Medlem
Citat:

Nja mer som en berusad man som letar efter någon.

Altså det är helt fantasiskt hur dåligt ABs vittnesmål är. Och då räknar jag även in det han sa i hypnos.
Han måste ju ha varit aspackad.

Eller så blev han så chockad att mycket av händelsen helt enkelt «försvann» ur minnet.
Ungefär det jag mistänker hände med Lisbeth.
Citera
2025-08-24, 17:21
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Nja mer som en berusad man som letar efter någon.

Altså det är helt fantasiskt hur dåligt ABs vittnesmål är. Och då räknar jag även in det han sa i hypnos.
Han måste ju ha varit aspackad.

Eller så blev han så chockad att mycket av händelsen helt enkelt «försvann» ur minnet.
Ungefär det jag mistänker hände med Lisbeth.

Var Lisbeth också aspackad? Det har man lyckats dölja väldigt väl i materialet.
Citera
2025-08-24, 17:43
Medlem
Citat:

NF tror själv att det var AB han såg..
Citera
2025-08-24, 18:03
Medlem
Citat:
Var Lisbeth också aspackad? Det har man lyckats dölja väldigt väl i materialet.

Inte vad jag vet, har jag aldrig tänkt på.

Men jag har till tider undrat om hon var medicinerad.

Men sanningen kan också vara att hon blev så chockad av händelsen att hennes vittnesmål blev färgat av det. Hon är inget bra vittne.
Citera
2025-08-24, 21:31
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Lisbeth säger inte heller att hon möter eller passerar AB nära mordplatsen...

Det tyder att AB kanske vankar bakom paret under en längre tid och då är Tensonmannen...

Sen beskriver NF en blå färg som är lite speciell och jag kan se att AB har denna blåa färg ..

Men har du funderat på om AB är Tensonmannen så dyker GM upp på trottoaren efter NF passerat !

En tidslucka på sådär 30sek...

Där kommer ju enligt mig Engström in i bilden och många vittnen beskriver en rock som fladdrar och på DBG en handledsväska

Grejen är ju att AB inte var så långt norrut. På sin höjd uppe vid Sveavägen 44 men troligtvis inte så pass långt upp. Dvs, han bör vara mer söderut. Så är det AB som är mannen NF ser så har jag svårt att se hur SE kommer ut därefter. Då ska alltså NF vara norr om entrén på Sveavägen 44 och då är det faktiskt rätt långt för SE fram till nästan korsningen ditt LOP bör ha hunnit?

Har svårt att se att SE hinner den luckan. Det skulle vara om AB var längre norrut men han väntar ju på kamraterna, varför gå så långt upp? Är det mer söderut som jag tror så undrar jag var GM kommer ifrån.. Om inte NF passerar och dom tittar i något skyltfönster eller stannar till eller liknande förstås, då är där mer potential för SE som GM
Citera
2025-08-24, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Grejen är ju att AB inte var så långt norrut. På sin höjd uppe vid Sveavägen 44 men troligtvis inte så pass långt upp. Dvs, han bör vara mer söderut. Så är det AB som är mannen NF ser så har jag svårt att se hur SE kommer ut därefter. Då ska alltså NF vara norr om entrén på Sveavägen 44 och då är det faktiskt rätt långt för SE fram till nästan korsningen ditt LOP bör ha hunnit?

Har svårt att se att SE hinner den luckan. Det skulle vara om AB var längre norrut men han väntar ju på kamraterna, varför gå så långt upp? Är det mer söderut som jag tror så undrar jag var GM kommer ifrån.. Om inte NF passerar och dom tittar i något skyltfönster eller stannar till eller liknande förstås, då är där mer potential för SE som GM

Jag tror att om AB är Tensonmannen så möter NF dom möjligen 30-50m förbi Skandias port..

Du skriver att AB troligen inte är sålångt bort och det baseras såklart på hans egna ord !

Ibland när man vankar lite på fyllan så kan man gå lite längre än vad man tror !
Citera
2025-08-25, 09:07
Medlem
Citat:
Jag tror att om AB är Tensonmannen så möter NF dom möjligen 30-50m förbi Skandias port..

Du skriver att AB troligen inte är sålångt bort och det baseras såklart på hans egna ord !

Ibland när man vankar lite på fyllan så kan man gå lite längre än vad man tror !

Om AB är Tensonmannen verkar det märkligt att han först lägger märke till Palme-paret precis före skotten. NF berättar ju att Tensonmannen gick några få meter bakom paret längre ner på Sveavägen. Hur skulle denne Tensonman ha kunnat undgå att se paret framför sig under den sträckan?
Citera
2025-08-25, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brummell
Om AB är Tensonmannen verkar det märkligt att han först lägger märke till Palme-paret precis före skotten. NF berättar ju att Tensonmannen gick några få meter bakom paret längre ner på Sveavägen. Hur skulle denne Tensonman ha kunnat undgå att se paret framför sig under den sträckan?

Ja detta med AB och LOP är lite märkligt faktiskt

För varken Lisbeth eller AB nämner något av varann , trots att trottoaren är tom på människor

Så även om AB inte är Tensonmannen så nämnar han eg ingenting av LOP förren sekundrar innan skotten

Lisbeth nämner inte heller AB på trottoaren som hon isåfall passerar !

Samt om AB inte är Tensonmannen så ser inte NF heller AB isåfall..

Vart är AB om han inte är Tensonmannen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in