Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-08-04, 01:01
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Men vänta lite...

Vi tar väl båda förgivet att Engström inte tror sig blivit förväxlad med språngmarschen av någon vid Sveavägen?

Så även om vi tolkar texten olika så hävdar vi väl båda att Engström menar att han blivit förväxlad av någon i gränden ?

Det är vi väl båda överens om väl ?
Du får läsa igen..
Citera
2025-08-04, 01:03
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Du pratar om läsförståelse..

Att komma senare till brottsplatsen har ju inget med vart vittnet ser Engström springa...

SE uppger i förhör att det vittne SE hör beskriva mördaren på mordplatsen inte var där från början.

Av det följer att vittnet "kom senare till mordplatsen" om vi läser vad SE uppger.

Läsförståelse kära P20!
Citera
2025-08-04, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Du kan alltså inte svara på sakfrågan utan övergår till att kritisera mitt tänkande. Det säger ju en del.

Jag har heller aldrig påstått att jag är övertygad om att språngmarchen skett. Särskilt inte så som SE beskriver den. Det har jag ingen aning om.

Jag kan också köpa att förväxlingen och vittnet är påhittat. Det har jag heller ingen aning om. Det är det ingen som vet.

Jag vet inte om SE talar sanning eller ljuger. Men det har heller ingen direkt koppling till skuldfrågan. Man blir inte en mördare av att ljuga.

Om du tittar på helheten utan att lägga skuldfrågan på det !

Ser du inte att Engström isåfall bara försöker få in språngmarschen och förväxlingen och vittnet ?

Ser du inte att det är eg enbart Engströms agenda..?

När du tänker efter...

Är det inte liksom bara det Engström vill få fram !

Jag sprang i gränden

Jag blev förväxlad..

Jag överhörde ett vittne

Resten är ju ren smörja....Som glo på klockan osv..

En sak till LJ stirrade på mig i flera sekunder är också viktigt att få fram...ja tro fan det !!

Sen är det lite röra på ett ben eller få lite tveksam info om offret och en slumsug

Visst sen påstår några att Engströms agenda kan vara uppmärksamhet men jag har inte sett dig köpa det fullt ut faktiskt
Citera
2025-08-04, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
SE uppger i förhör att det vittne SE hör beskriva mördaren på mordplatsen inte var där från början.

Av det följer att vittnet "kom senare till mordplatsen" om vi läser vad SE uppger.

Läsförståelse kära P20!

Betyder bara att Engström inte sett detta vittne innan och betyder inget om vart vittnet kan ha förväxlat honom någonstans !
Citera
2025-08-04, 01:12
Medlem
Citat:
Du får läsa igen..

Jag tolkar det som att vi är överens om saken !
Citera
2025-08-04, 01:14
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Om du tittar på helheten utan att lägga skuldfrågan på det !

Ser du inte att Engström isåfall bara försöker få in språngmarschen och förväxlingen och vittnet ?

Ser du inte att det är eg enbart Engströms agenda..?

När du tänker efter...

Är det inte liksom bara det Engström vill få fram !

Jag sprang i gränden

Jag blev förväxlad..

Jag överhörde ett vittne

Resten är ju ren smörja....Som glo på klockan osv..

En sak till LJ stirrade på mig i flera sekunder är också viktigt att få fram...ja tro fan det !!

Sen är det lite röra på ett ben eller få lite tveksam info om offret och en slumsug

Visst sen påstår några att Engströms agenda kan vara uppmärksamhet men jag har inte sett dig köpa det fullt ut faktiskt
Jag vet inte vad jag ska svara på det här. Det är bara osammanhängande meningar som bara handlar om egna tolkningar gjorda från ett selektivt urval det material vi har. Jag har dessutom redan besvarat det mesta.
Citera
2025-08-04, 01:19
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Jag tolkar det som att vi är överens om saken !
Det kan jag tänka mig att du gör. Inte för att jag förstår hur man kan landa i den tolkningen.

SE är tydlig med att personen han säger sig överhöra befinner sig på mordplatsen. Inte någonstans kan man få fram att den personen skulle vara i gränden.

Ta dig lite tid och läs igenom materialet så passar jag på att ta semester från att bli feltolkad trots extrema försök att vara så pedagogisk som möjligt.
Citera
2025-08-04, 01:19
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad jag ska svara på det här. Det är bara osammanhängande meningar som bara handlar om egna tolkningar gjorda från ett selektivt urval det material vi har. Jag har dessutom redan besvarat det mesta.

Att agendan från dag 1 är att han blivit förväxlad !

Det är alltså därför han måste springa i gränden ....och att sen bli sedd av ett vittne !

Inte nog med det

Han måste också överhöra vittnet så han vet att han blivit förväxlad

Jag kan såklart inte bevisa att allt detta är ett påhitt men jag har så svårt att se detta faktiskt har ägt rum
Citera
2025-08-04, 01:21
Medlem
Citat:
Det kan jag tänka mig att du gör. Inte för att jag förstår hur man kan landa i den tolkningen.

SE är tydlig med att personen han säger sig överhöra befinner sig på mordplatsen. Inte någonstans kan man få fram att den personen skulle vara i gränden.

Ta dig lite tid och läs igenom materialet så passar jag på att ta semester från att bli feltolkad trots extrema försök att vara så pedagogisk som möjligt.

Överhöringen kan ju vara på mordplatsen även om han blivit sedd i gränden av vittnet !

Så har iallafall jag tänkt att vi båda tänkt
Citera
2025-08-04, 01:24
Medlem
Citat:

Det märkliga är att du tolkar att jag feltolkar dig...

Är det därför du drar upp att överhöringen är på mordplatsen?

Annars fattar jag inte varför du drar upp överhöringens placering ?
Citera
2025-08-04, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Varför skulle ett vittne på Sveavägen anta att SE är GM, om han lösgör sig från folksamlingen och springer efter poliserna.

Flera minuter efter mordet ... Det är inte så lite bisarrt.

Utan att vilja säga det syftar SE snarare på ett vittne långt inne i gränden: LJ.

Han blev sedd när han "rundade baracken"? Eller snarare: Sprang förbi LJ och uppför trappen ...

Haha precis. Det är ju det här som har varit den stora gåtan. Men nejdå Engström blev förväxlad borta vid trappan han.. det hävdar han ju själv.
Sen kan man skylla på feltolkning, men det kan man göra med vartenda förhör, vartenda ord i hela utredningen.

Haha vad Engström blåste det i den intervjun. Förväxling, det måste ha funnits ett vittne där inne, sprang till trappan. Sen UPP på jobbet.. dvs sitt kontor.

Citera
2025-08-04, 02:08
Medlem
Det var gott gammaldags journalistarbete, häll upp några öl åt dem sen får du sanningen.

Man ser ju på ritningen att grafikern inte var heelt nykter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in