Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Det där med "enligt en senare uppgift från IM" fick mig ett kort ögonblick tänka vem som egentligen var först med "insneddandet", det vill säga om IM kanske rentav blivit inspirerad av SE:s berättelse och inte tvärtom, men IM var först. Berättelserna är dock närmast identiska.
En annan tanke slog mig att det kanske var vittnet SE:s rörelsemönster som IM beskrev och inte GM-SE:s, men han hade väl ändå så pass mycket koll så att han såg att det var mannen vid skyltfönstret som sköt Palme och att det endast handlade om en man vid nämnda fönster, annars hade det ju blivit ganska trångt om utrymmet där. Vi har ju även AB där i hörnan.
Du kanske inte förstår att två olika personer kan ha sneddat på trottoaren på olika ställen vid olika tidpunkter?
Försök att göra följande experiment:
Ställ dig på en bred trottoar och notera hur många som sneddar på en sträcka av 80 meter inom 3 minuter. Det spelar ingen roll var de sneddar eller när. Fråga dig sedan om några av dessa olika individer var samma person?
Klarar du av att genomföra experimentet har du börjat nosa lite på hur
"två-olika-personer-teorin" fungerar i praktiken.
Edit: Med lite tur kan du också få insikten att två olika personer kan ha sneddat på en trottoar på två olika ställen vid två olika tidpunkter utan att vara samma person.
Edit2: Jag var en gång utanför ett hotell där en berömd Hollywoodkändis bott 90 år tidigare. Jag gick då från dörrpost till dörrpost på hotellet för att kunna skryta med att
"Hollywoodkändisen och mina vägar hade korsats", även om kändisen dött innan jag föddes.
Jag är lite inne på att efterspelsvittnet SE gjorde något liknande eftersom det verkar ha roat honom.