Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-06-30, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Polisbil 1520 kommer körande på Regeringsgatan söderifrån, så det är inte så troligt att GM tog den vägen. De borde ha sett den mötande GM i så fall. Dessutom gick ACR+GS samma väg och de såg heller ingenting anmärkningsvärt.

Det var ett exempel...

Han kan ta skydd i portar odyl..

Sen utesluter det ju inte att Engström möter polisbil 1520
Citera
2025-06-30, 01:21
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Så det är plötsligt krångligt om Engström är på Bohemia iklädd Jacka ?

Det är ju för fan din egna teori...

Men du måste ta bort jacka nu för du inser att om Engström är på Bohemia iklädd jacka så är han GM...

Är det så illa ?

Att om dessa båda sakerna är korrekta med Jacka och Engström på Bohemia så är det jobbigt ?

Nej. Så illa är det inte.

Jag tror att man kan ta fel på Jacka och rock när någon sitter bakom ett bord. Det finns bara ett vittne som säger att han står ensam utanför Bohemias ingång och som saknar några minuter i sin berättelse när ambulansen är på platsen.

Det är SE.

Jag får faktiskt ta tillbaka lite av kritiken mot Tunnelgatan.se. Jag visste inte att H3nrik Gårdst3dt på SVT var den som GBs sällskap kände på SVT till exempel och filtrerar man på Bohemia på sidan verkar det faktiskt vara en bra sammanställning.

Edit: För övrig har den som ligger bakom sidan verkligen lagt ned tid på den även om analysen ofta är lite "baktung" i riktning mot SE som GM.
Senast redigerad av ursprungligen 2025-06-30 kl. 01:25.
Citera
2025-06-30, 01:23
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Det var ett exempel...

Han kan ta skydd i portar odyl..

Sen utesluter det ju inte att Engström möter polisbil 1520

Vad är det som gör att den verkliga mördaren inte kunde gömma sig i portar och möta polisbilar?

Är det bara den påhittade GM-SE som klarar av det?
Citera
2025-06-30, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Nej. Så illa är det inte.

Jag tror att man kan ta fel på Jacka och rock när någon sitter bakom ett bord. Det finns bara ett vittne som säger att han står ensam utanför Bohemias ingång och som saknar några minuter i sin berättelse när ambulansen är på platsen.

Det är SE.

Jag får faktiskt ta tillbaka lite av kritiken mot Tunnelgatan.se. Jag visste inte att H3nrik Gårdst3dt på SVT var den som GBs sällskap kände på SVT till exempel och filtrerar man på Bohemia på sidan verkar det faktiskt vara en bra sammanställning.

Jag förstår att du måste ta bort jacka från Bohemia...

För du insåg snabbt att om Engström är på Bohemia iklädd jacka så är han GM
Citera
2025-06-30, 01:29
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jag förstår att du måste ta bort jacka från Bohemia...

För du insåg snabbt att om Engström är på Bohemia iklädd jacka så är han GM

Nej. Faktiskt inte.

Om du förklarar hur SE har ett vapen i handen och lämnar ett rimligt motiv för SE att mörda OP så kan vi börja diskutera.

Att ett vittne benämner ett plagg "fel" är väl inte mer upphetsande än att vittnenas beskrivning av mördarens huvudbonad är lite av en hattparad, där också "kejsarens nya kläder" (ingen huvudbonad alls) deltar.

Du tror väl inte på fullaste allvar att man löser mordet om man kan fundera ut vem som hade ett mörkt plagg?
Citera
2025-06-30, 01:35
Medlem
Citat:
Nej. Faktiskt inte.

Om du förklarar hur SE har ett vapen i handen och lämnar ett rimligt motiv för SE att mörda OP så kan vi börja diskutera.

Att ett vittne benämner ett plagg "fel" är väl inte mer upphetsande än att vittnenas beskrivning av mördarens huvudbonad är lite av en hattparad, där också "kejsarens nya kläder" (ingen huvudbonad alls) deltar.

Du tror väl inte på fullaste allvar att man löser mordet om man kan fundera ut vem som hade ett mörkt plagg?

Nu skrev jag att om jacka är korrekt så är Engström GM

Tar du bort jacka för att vittnen sett fel så är det ju något helt annat !
Citera
2025-06-30, 01:38
Medlem
Citat:
Nej. Faktiskt inte.

Är det fler som lämnar vittnesmål om jacka på mannen på Bohemia så får du betydligt svårare ang efterspelsvittnet Engström

Så hade jag varit du så hade jag slutat leta efter det och sen påstått till mig att vittnent sett fel på jacka och rock
Citera
2025-06-30, 01:42
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Nu skrev jag att om jacka är korrekt så är Engström GM

Tar du bort jacka för att vittnen sett fel så är det ju något helt annat !

Det är två olika vittnen från två olika sällskap som sett SE inne på Bohemia förutom personalen som kände till SE till utseendet.

Det hänger inte på en vag uppgift på hur ett vittne beskriver ett plagg utan det finns marginaler i teorin.

Det slår "kroppsbyggnad, rakad hakspets och hård väska" från en berusad finska med hästlängder.

Och jag slipper hitta på motiv, hur den påhittade GM-SE hade ett mordvapen och hur han prickade in när LOP passerade Skandia. Jag behöver inte heller fantisera om varför inget mordplatsvittne pekade ut SE som mördaren eller misstro väktarna som vittnat om att SE stod i receptionen på Skandia när OP blev skjuten ute på gatan.
Citera
2025-06-30, 01:44
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Är det fler som lämnar vittnesmål om jacka på mannen på Bohemia så får du betydligt svårare ang efterspelsvittnet Engström

Så hade jag varit du så hade jag slutat leta efter det och sen påstått till mig att vittnent sett fel på jacka och rock

Personalen på Bohemia känner igen SE oavsett hur han är klädd. De känner igen hans utseende.
Citera
2025-06-30, 01:50
Medlem
Citat:
Personalen på Bohemia känner igen SE oavsett hur han är klädd. De känner igen hans utseende.

Ja men dom känner igen Engström är väl bra , men det utesluter ju inte att om han är iklädd jacka så är han inte vittne !
Citera
2025-06-30, 01:52
Medlem
Citat:
Det är två olika vittnen från två olika sällskap som sett SE inne på Bohemia förutom personalen som kände till SE till utseendet.

Det hänger inte på en vag uppgift på hur ett vittne beskriver ett plagg utan det finns marginaler i teorin.

Det slår "kroppsbyggnad, rakad hakspets och hård väska" från en berusad finska med hästlängder.

Och jag slipper hitta på motiv, hur den påhittade GM-SE hade ett mordvapen och hur han prickade in när LOP passerade Skandia. Jag behöver inte heller fantisera om varför inget mordplatsvittne pekade ut SE som mördaren eller misstro väktarna som vittnat om att SE stod i receptionen på Skandia när OP blev skjuten ute på gatan.

Du slipper leta efter en GM utan kan tryggt gå in på flashback och skriva om Vittnet-SE....

Det är alltså det du vill ?

Kunna tryggt skriva om att Engström inte har något med mordet att göra 365dagar om året ?
Citera
2025-06-30, 01:55
Medlem
Citat:

Min gissning är att om dom sagt blå jacka så hade du ändrat dig på 2sek...

För hellre att du har fel ang Engström på Bohemia än att du måste tänka att Engström kom in på Bohemia från andra hållet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in