Citat:
Ursprungligen postat av
Knattarna
Det är ju stor skillnad på att bli tillfrågad dagen efter mordet och att bli tillfrågad i april. Man kanske hade fått ett helt annat resultat om man frågat dagen efter.
Den 1 mars medverkade SE som sagt bara i en tidning (som inte alla hade) och hade ett helt annat utseende än han bör ha haft som vittne. Ingen rock, ingen keps, inga glasögon. Den svartvita bilden på själva ansiktet var stort som ett frimärke.
Det är inte helt säkert att ens folk som kom ihåg honom från mordplatsen ens kände igen honom på den bilden.
Det som jag menar är det absolut konstigaste Engström gör är språngmarschen i TV
1 Han har till 99% inte gjort denna på mordnatten för då skulle verkligen ingen glömma honom
2 Han kontaktar tydligen själv Rapport för att göra denna språngmarsch
3 Vad är poängen med att vilja visa en språngmarsch efter poliser som han sen "blir av med" vid Luntmakargatan?
Då är min frågeställning är poängen med att cementera denna språngmarsch i TV enbart för att kunna sen säga att han blivit förväxlad ?
Många menar att han gör det mer för att "synas" !
Jag bestämde för att kolla inslaget igen för att liksom känna in hur jag tolkar det 2025 ..
Min känsla är faktiskt ännu starkare nu att Engström faktiskt har en agenda med språngmarschen i TV och det är för att skapa något tvivel om att han kanske blivit förväxlad...
Varför har Engström denna agenda då i tidiga April ? Kan något ha stressat honom angående signalement eller annat han läst ?
Börjar han fundera att om ingen grips så blir han misstänkt ?
Sen ska jag tillägga att man inte behöver känna som jag men betyder det att jag inte har en poäng ?