Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-04-29, 21:15
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Jag anser inget.

Jag visar på en alternativ möjlighet.

Det är bra att du gör det.

Då visar jag på en annan: GM hoppade in i en väntande flyktbil vid snickarbacken och försvann för alltid. Signalementet från David Bagares gata är då omhändertaget.
Citera
2025-04-29, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna

Då visar jag på en annan: GM hoppade in i en väntande flyktbil vid snickarbacken och försvann för alltid. Signalementet från David Bagares gata är då omhändertaget.

Du har alltså därmed blundat i + 39 år för alternativa möjligheter.

Hittills, efter + 39 år, har "ditt alternativ" inte producerat något resultat och då GM enligt dig "försvann för alltid" inte heller kommer att producera något resultat.

Dags att prova något nytt som till exempel

Avhemliga alla tips, förhör, maskeringar, foton och bandinspelningar. Sekretessen är bara till för att skydda anstiftare, medhjälpare, medgärningspersoner och gärningspersoner.
Citera
2025-04-29, 21:34
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Du har alltså därmed blundat i + 39 år för alternativa möjligheter.

Hittills, efter + 39 år, har "ditt alternativ" inte producerat något resultat och då GM enligt dig "försvann för alltid" inte heller kommer att producera något resultat.

Dags att prova något nytt som till exempel

Avhemliga alla tips, förhör, maskeringar, foton och bandinspelningar. Sekretessen är bara till för att skydda anstiftare, medhjälpare, medgärningspersoner och gärningspersoner.

Vilka alternativ har jag blundat för? Det är första gången jag nämnt den möjligheten och den är inte något jag nödvändigtvis tror på. Jag trodde bara vi gav tänkbara alternativ här. ”En alternativ möjlighet” som du själv sa.

Naturligtvis bör man ta bort alla onödiga maskningar. Det kan ju inte skada.
Citera
2025-04-29, 21:43
Medlem
Citat:
Vilka alternativ har jag blundat för? Det är första gången jag nämnt den möjligheten och den är inte något jag nödvändigtvis tror på. Jag trodde bara vi gav tänkbara alternativ här. ”En alternativ möjlighet” som du själv sa.

Naturligtvis bör man ta bort alla onödiga maskningar. Det kan ju inte skada.

Jag talar om en konkret alternativ möjlighet att gärningsmannen vek av in på Malmskillnadsgatan och plockades upp av en bil som sen körde söderut och ut på Kungsgatan.

Det handlar inte bara om "onödiga maskeringar" utan om att all utredningsmateriel skall avhemligas så att Sverige får reda på vem som mördade Sveriges statsminister. Det förtjänar Sveriges folk att få reda på.
Citera
2025-04-29, 21:52
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Jag talar om en konkret alternativ möjlighet att gärningsmannen vek av in på Malmskillnadsgatan och plockades upp av en bil som sen körde söderut och ut på Kungsgatan.

Det handlar inte bara om "onödiga maskeringar" utan om att all utredningsmateriel skall avhemligas så att Sverige får reda på vem som mördade Sveriges statsminister. Det förtjänar Sveriges folk att få reda på.

Och jag talar om den konkreta möjligheten att Yvonnes man blev upplockad av en väntande flyktbil. Signalementen matchar exakt.

Det är materialgrundat eftersom det finns vittnesmål på det. Det är inte gripet ur luften.

Jag tycker att det talas för lite om den möjligheten.
Citera
2025-04-29, 22:04
Medlem
Citat:
Och jag talar om den konkreta möjligheten att Yvonnes man blev upplockad av en väntande flyktbil. Signalementen matchar exakt.

Det är materialgrundat eftersom det finns vittnesmål på det. Det är inte gripet ur luften.

Och enligt ditt inlägg "försvann för alltid".

Citat:

En sökning på Snickarbacken ger 1394 träffar för "scenariot med den för alltid försvunne gärningsmannen"

Om det är för få inlägg för dig så är r det bara att utveckla dina tankegångar.

https://www.flashback.org/sok/?query=Snickarbacken+&search_post=1&sp=1&forumchoi ce%5B%5D=439&date_from=2000-01-01&date_to=2025-04-29&so=weight

Jag ser det som lite besynnerligt och föredrar att pröva ett annat alternativn
Citera
2025-04-29, 22:05
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Jag ser det som en plausibel möjlighet.

Konstigt nog är det inte något som det talas om som du skriver.
Citera
2025-04-29, 22:16
Medlem
Lebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Fast jag tror att YN hela tiden menade mannen hon såg springa på DBG gatan..

Men om du tror YN ser SE så ska det otroligt mkt till att inte misstänka Engström

Läs gärna innan du svarar.

Tack för trevligt samarbete.

https://www.flashback.org/sp91714319

Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Hehe, ja. Varför skulle YN rapportera in en man som sprang bakom poliserna? Och som tittade bakåt mot folksamlingen tre gånger, och fipplade med en väska, innan han nådde barackerna.

Nu har vi till och med Lebel på vår sida. Case closed!

Läs gärna innan du svarar.

Tack för trevligt samarbete.

https://www.flashback.org/sp91714319
Citera
2025-05-01, 12:11
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag ser det som en plausibel möjlighet.

Konstigt nog är det inte något som det talas om som du skriver.

Ja och fördelen med den möjligheten är att den inte kräver någon foliehatt. För mig är det en enorm skillnad mellan en resurssvag grupp som uppfyller minsta möjliga krav för att utföra dådet och en avancerad megakonspiration där hela Palmeutredningen är någon slags ”skenutredning”.

Allt som krävs för att Yvonnes man ska hoppa in i en väntande flyktbil är en snabbt ihoprafsad grupp på tre personer. En efterföljande GM, en väntande flyktbil vid Snickarbacken och en väntande flyktbil ovanför trappan vid Rådmansgatans tunnelbanestation. Det kan vara vanliga personbilar som vem som helst har tillgång till. Sedan kan GM söka upp någon av de två bilarna vid behov efter utfört dåd.

Tekniskt sett behövs bara två personer men rimligen tre. Om någon i gruppen fick syn på Palme utanför bion av en slump har de två timmar på sig att koordinera över telefon. Gott om tid. Det behövs inte ens någon walkie-talkie eller telefonavlyssning.
Senast redigerad av Knattarna 2025-05-01 kl. 12:17.
Citera
2025-05-01, 16:13
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ja och fördelen med den möjligheten är att den inte kräver någon foliehatt. För mig är det en enorm skillnad mellan en resurssvag grupp som uppfyller minsta möjliga krav för att utföra dådet och en avancerad megakonspiration där hela Palmeutredningen är någon slags ”skenutredning”.

Allt som krävs för att Yvonnes man ska hoppa in i en väntande flyktbil är en snabbt ihoprafsad grupp på tre personer. En efterföljande GM, en väntande flyktbil vid Snickarbacken och en väntande flyktbil ovanför trappan vid Rådmansgatans tunnelbanestation. Det kan vara vanliga personbilar som vem som helst har tillgång till. Sedan kan GM söka upp någon av de två bilarna vid behov efter utfört dåd.

Tekniskt sett behövs bara två personer men rimligen tre. Om någon i gruppen fick syn på Palme utanför bion av en slump har de två timmar på sig att koordinera över telefon. Gott om tid. Det behövs inte ens någon walkie-talkie eller telefonavlyssning.

Det går till och med att spekulera i att någon inne på bion, till exempel en biografmaskinist, fått reda på vilken föreställning som LOP gick på för att rafsa ihop en resurssvag konspiration med ett skarpladdat mordvapen och flyktbil.

Det gör inte ens att foliehatten flagnar. I den här tråden gäller det då bara att pussla in efterspelsvittnet SE i det hela så kan den efterlängtade "rundgången" bli fullbordad.

TP var tydligen inne på något liknande innan han blev uppsträckt av MG. Får man inte riktigt ihop det går det alltid att ta ett steg bakåt och fantisera ihop hopplösa "speglingsteorier" där SE inte går att komma runt utan reflektioner.
Citera
2025-05-01, 16:51
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det går till och med att spekulera i att någon inne på bion, till exempel en biografmaskinist, fått reda på vilken föreställning som LOP gick på för att rafsa ihop en resurssvag konspiration med ett skarpladdat mordvapen och flyktbil.

Det gör inte ens att foliehatten flagnar. I den här tråden gäller det då bara att pussla in efterspelsvittnet SE i det hela så kan den efterlängtade "rundgången" bli fullbordad.

TP var tydligen inne på något liknande innan han blev uppsträckt av MG. Får man inte riktigt ihop det går det alltid att ta ett steg bakåt och fantisera ihop hopplösa "speglingsteorier" där SE inte går att komma runt utan reflektioner.

Man får anta att SE läste ”Der Spiegel” där nere i Wiesbaden.

Som tankeexperiment kan man till och med få ned attentatet jag skissade på till två personer. GM ställer sin egen bil ovanför Rådmansgatan och planerar att köra sin egen flyktbil om makarna Palme går norrut. Om de går söderut väljer han kumpanens bil istället.

Den här ”konspirationen” skulle i princip kunna bestå av vilka två jönsar som helst. Bara en av dem har tillgång till ett vapen. Jag tror inte att SE platsar i ”Jönssonligan” eftersom han inte kan fylla någon av rollerna från sin utgångspunkt på Skandia. Han kan inte vara flyktbilsförare och han kan inte vara efterföljande GM från Grand. Såvida man inte tror på den svårt tidspressade buskisfarsen med smällandet i dörrarna.
Senast redigerad av Knattarna 2025-05-01 kl. 16:55.
Citera
2025-05-01, 22:40
Medlem
Dalulvens avatar
Lebel har redan konstaterat att det var precis som Irvell och Linder misstänkte: YN såg SE.

Fallet är löst. Vi kan låsa tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in