Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-03-15, 21:06
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ska förtydliga..

Om språngmarschen och överhöringen är sann så är ju såklart Engström till 100% oskyldig...

Men vart landar du om allt är påhittat då ?

I min värld så är detta alltså en påhittad story av Engström till 90% ..

Då kanske du förstår mig bättre varför jag misstänker Engström

Ja du har din övertygelse, vilket speglar det mesta av dina inlägg. (Liksom flera här)

Men som svar på din fråga. Är varken överhörningen eller språngmarschen "sann" så är SE klart skäligen misstänkt.

Men uppgifterna i materialet finns ju kvar och ger alternativ som är enklare... jag kommer inte runt dom.

Tror inte du förstår mig bättre ändå.
Citera
2025-03-15, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ja, vi skiljer oss åt uppenbarligen. Du verkar inte heller bry dig om detaljerna här.
Att SE's uppgifter går ihop och också kan få stöd i andra vittnesmål.

Med en ljugande GM så ska han inte kunna gissa sig till så mycket som han(SE) kommer med.

Nej, jag håller inte med dig om att SE hittat på sin språngmarsch utan är kvar vid märkligheten att inte fler vittnen än möjligen Liljedahl nämner den. Men även hon hade fokus på annat.

Varken UG eller ME, som annars gärna försvarar SE, gillar hans språngmarsch i SVT. Varför då? Kanske för att de inte ser den som trovärdig.
Citera
2025-03-15, 21:13
Medlem
Citat:
Ja du har din övertygelse, vilket speglar det mesta av dina inlägg. (Liksom flera här)

Men som svar på din fråga. Är varken överhörningen eller språngmarschen "sann" så är SE klart skäligen misstänkt.

Men uppgifterna i materialet finns ju kvar och ger alternativ som är enklare... jag kommer inte runt dom.

Tror inte du förstår mig bättre ändå.

Men tycker du att min ståndpunkt på att jag anser att språngmarschen är ett påhitt är så avvikande?

För om du själv hade landat i att tro att det är ett påhitt så måste man ju anse att Engström blir misstänkt..

Det är exakt som dom gör i tråden med CA ...Dom anser ju också att CA ljuger om sjukdom och sålt vapen i en park !

Det är ju korrekt att misstänka personer som man misstänker ljuger i förhör och inget konstigt alls
Citera
2025-03-15, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brummell
Varken UG eller ME, som annars gärna försvarar SE, gillar hans språngmarsch i SVT. Varför då? Kanske för att de inte ser den som trovärdig.

Det som skiljer CAs "lögner" med Engströms är att i fallet med CA så kan jag hitta en logiskt förklaring till varför han ljuger...!

Vapnet är kanske sålt olagligt och han vill inte berätta till vem...Så han säger I en Park..

Engströms språngmarsch och förväxling är mer ologisk även om några härinne nämner uppmärksamhet!

Dock tycker jag att det är en konstig väg att välja för att vilja ha uppmärksamhet genom att påstå att man blir av med poliserna på 60m och att vilja bli förväxlad med GM !
Citera
2025-03-15, 21:54
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ja därför är det så klart mer sannolikt att både språngmarschen och överhörning har skett då de hänger ihop i vis mån.

Vad vet vi då med säkerhet? Inget av det du tar upp, men du och andra börjar liksom i andra ändan.
Ja är SE GM så har han ljugit om allt och sedan pussla därifrån.

Å nej. Varken samtalet med LP eller överhörningen har skett.

Språngmarschen skedde visserligen, men inte efter poliserna.

GS ifrågasatte starkt samtalet, och hans uppfattning får stöd av vittnen och LAC.

Anér har enligt egen utsago frågat den där polisen och vittnet.

Ingen av dem har sett någon SE som "stod mitt framför dem".

Alltihop är ett påhitt i hopp om att ge SE ett alibi som vittne.

Beståndsdelar i det försvarstal som avsåg att visa att det inte kunde vara SE som var GM.
Citera
2025-03-16, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

GS ifrågasatte starkt samtalet, och hans uppfattning får stöd av vittnen och LAC.

Beståndsdelar i det försvarstal som avsåg att visa att det inte kunde vara SE som var GM.

Det stora förklaringen till varför förnekarna nu måste påstå att språngmarschen och "supervittnet" som är anledningen till förväxling är sann, är pga att det annars inte finns någon förklaring till varför han påstår detta som oskyldig !!.

Likadant med att se LJ I gränden...

Däremot erkänner dom snabbt att Engström ljuger på Sveavägen och vart han befinner sig när skotten kommer....För annars får dom inte ihop hur Engström inte är först på brottsplatsen

Förnekarna vill själva bestämma när Engström ljuger och när han pratar sanning
Senast redigerad av Problem2020 2025-03-16 kl. 03:14.
Citera
2025-03-16, 07:57
Medlem
Citat:

Vi är tillbaka vid att den enda möjliga vittnesrollen är den anonyma: Han kommer fram efter skotten, står och betraktar allt på avstånd, går chockad tillbaka till Skandia efter 15–20 minuter. Under natten blir han besatt av tanken på att betyda något, få en viktig roll, och börjar på morgonen sitt pressarbete och sina fantasier. som råkar spegla gärningsmannens beteende.
Senast redigerad av Brummell 2025-03-16 kl. 08:16.
Citera
2025-03-16, 08:57
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Men tycker du att min ståndpunkt på att jag anser att språngmarschen är ett påhitt är så avvikande?

För om du själv hade landat i att tro att det är ett påhitt så måste man ju anse att Engström blir misstänkt..

Det är exakt som dom gör i tråden med CA ...Dom anser ju också att CA ljuger om sjukdom och sålt vapen i en park !

Det är ju korrekt att misstänka personer som man misstänker ljuger i förhör och inget konstigt alls

Ja alla som är fasta i sina GM begår ofta dessa misstag.

Vart kommer man genom att "misstänka" att personen ljuger? Blir lätt att man hittar det man vill hitta.
Det är ju självfallet bäst om man kan bevisa en lögn, då är det inget snack.

Är SE GM ja då VET vi att han ljög om mycket.
Citera
2025-03-16, 09:03
Medlem
Om Holmer inte varit så sugen på att ge sig på PKK då hade man kunnat undersöka SE och och andra spår bättre.

När Ölvebro blev spaningsledare blev han tvungen att lägga mycket tid på Christer Pettersson eftersom LP pekade ut honom som gm.
Där var det väl relativt nära att CP hamnat i historieböckerna som Olof Palmes mördare.

Nu är det förmodligen försent att komma längre med SE eller någon annan.
Citera
2025-03-16, 09:04
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

Vart har du källan på detta om Anér? Vilken är polisen och vilken är vittnet?
Citera
2025-03-16, 09:43
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Vart har du källan på detta om Anér? Vilken är polisen och vilken är vittnet?

Vet inte, möjligen IW och AD, men Anér skriver följande i sin korrespondens till Wall.

Mindes fel, det är inte hans egen undersökning. Han refererar till polisens undersökning: "Mot detta påstående står förhör som Palmespanarna hållit med dels polismannen i fråga, dels med mannen före dig i kön (eller i varje fall en person som stått i denna kö). Av dessa förhör ska framgå (jag har uppgifterna i andra hand) att varken polismannen eller mannen i kön säger sig ha hört talas om något sådant signalement, och polismannen, som alltså är klart identifierad, säger sig aldrig ha talat med dig."

Synd att inte Anér angav vilka han syftade på. Frågan är av vem han fick informationen: Irvell?

Däremot har Anér pratat med vittnen och deras anhöriga. Han konstaterar därefter, 1989: "hjälpen åt OP, samtalen med LP, signalementet och vittneskön och den ovilliga polisen, språngmarschen en bit in i Tunnelgatan o.s.v. allt detta har du hittat på, SE."
Citera
2025-03-16, 13:05
Medlem
Citat:

Däremot har Anér pratat med vittnen och deras anhöriga. Han konstaterar därefter, 1989: "hjälpen åt OP, samtalen med LP, signalementet och vittneskön och den ovilliga polisen, språngmarschen en bit in i Tunnelgatan o.s.v. allt detta har du hittat på, SE."

Allt om SE sidan Per H, Irvell och Anér är fotnoter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in