Citat:
Ursprungligen postat av
Sumer
Jag skulle bli mycket förvånad om Tommy L skulle ha någon koppling till Skandiamannen.
Däremot tycker jag att det visar att Skandia som företag var ett speciellt ställe , det kan finnas någon pusselbit där.
Det tycker även Anér, som i
Palme-Nytt sammanfattar (detta är utöver pengasoppan):
”Den som i likhet med mig arbetat i flera år med Palme-mordet har inte kunnat undgå att notera hur ofta Skandia dyker upp.
1) Det är vid Skandia som mordet sker.
2) Det är på Skandia SE (”Skandiamannen”) arbetare, aldrig ordentligt hörd om alla sina förehavanden.
3) Det är Skandiamannen som påstår sig livrädda OP och samtala med LP, trots att inget vittne sett SE vid brottsplatsen, inte, t.ex. de båda ungdomar som faktiskt gav OP en första hjälp. Men SE:s version inför polisen har aldrig ifrågasatts inom Palme-utredningen.
4) Det är på Skandia som TL:s närmaste chef, NEÅ, placeras efter Ebbe Carlsson-debaclet, på en hög direktörspost. Har NEÅ kunnat påverka utanordningarna i TL/H/Carl Larsson-affären. [Var det CL-tavlor som stals?]
5) Dåvarande säkerhetschefen vid Skandia engagerades av Vinge till hans säkerhetsfirma i Solna och är numera chef för denna. [Men PH var ingen säkerhetschef ...]
6) Jag har fått anonyma beskrivningar av påstådda märkligheter inom Skandia och dess säkerhetsavdelning: åtminstone två av dessa har jag översänt till Rikskrim.”
Lägg därtill HJ (EJ taxichauffören), som på uppdrag av PH intervjuade SE. Vilket PH konstigt nog inte minns.
I ett långt avsnitt som man maskat i ett utskick men missat att maska i ett annat, framkommer det att HJ ingick i "civilsäk", vilket PH misstänkte hade kopplingar till Stay Behind och/eller en hemlig organisation för näringslivet. Av intresse är att HJ blev ekonomiskt oberoende 1986/1987.
Men det ska ha varit tack vare en lotterivinst. Annars hade man kunnat fundera ...
"Den andre Skandiamannen"! *insert thrillermusik*