Citat:
Ursprungligen postat av
Roerlig
Det finns fyra stycken anmälningar i vilket Stig Engström förekommer i polisens dåvarande anmälnings- och avrapporteringshantering.
Det framgår inte att han är anmäld fyra gånger.
Personer kunde även anmäla brott och händelser.
Exempelvis cykelstöld, inbrott i bil eller källare eller RAR:s största post cykelstölder. Även förlustanmälningar registrerades i systemet. Sådan måste ofta göras för att få ut försäkring eller när exempelvis identitetshandling förkommit.
Så det är knappast udda att förekomma i RAR vid ett par tillfällen. Och något spännande verkar det inte handla om, det hade i sådana fall framkommit.
Med det sagt hade det såklart varit intressant att bli varse vad det var för ärenden.
Mer anmärkningsvärt är nog att SE förekommer som svarande i fyra civilrättsliga mål från 1993 och framåt.
Jag tackar för att du alltid orkar reda ut hur det egentligen förhåller sig så att även jag hänger med.
Då blir ju den ballongskadade villaskorstenen en glödhet "smoking gun" i sammanhanget om den incidenten inträffade efter 1992? SE har då hamnat i RAR inte som anmäld utan som anmälare.
Annars verkar väl inte SE vara typen som startade civilrättsliga mål till höger och vänster?
Jag tycker i trådens anda att det kan vara
"lite trivselmisstänkt" om SE anmält en parkeringsskada på sin bil några år efter mordet. SE kan ha haft bråttom till Systemet i Täby centrum strax före stängning och i brådskan parkerat lite nära bilen bredvid på parkeringen och fått en liten buckla på bildörren när han återkom till bilen bärande på välfyllda kassar från Systembolaget.
Med
mordspanarglasögonen på är det inte helt orimligt att något liknande kan ha hänt den verkliga mördaren flera år efter mordet!
Eller finns det andra anmälningar åratal efter mordet som gör SE
"extra trivselmisstänkt"?
Edit: Efter Roerligs klargörande inser jag att även jag förekommer i polisens RAR-register (som anmälare).