Citat:
Ursprungligen postat av
csvens
Ja, det är sant att det mesta fanns i media. Det är kontrollerat. ChatGPT har bevisat att det är relativt vanligt att mördare agerar vittnen med berättelser i syfte att befästa sig på mordplatsen, vilket nu uppenbarligen skakat om teorin om Efterspelsvittnet i dess grundvalar.
Att vittnen ”lånar”, medvetet eller omedvetet från media är inte heller något ovanligt. När det kommer till LL har han med all sannolikhet omedvetet tagit smak av media när det gäller SE.
Jag tror att du behöver uppdatera dig lite på chattbottar, i all välmening. De är ökända för att kunna ge fluffiga svar som låter fina på ytan men som är helt omöjliga att kontrollera. Utan referenser och källor är ett ChatGPT-svar knappt värt någonting.
Att posta ChatGPT-loggar som någon slags oomkullrunkelig sanning är väldigt 2022 och naivt. Jag bara skrattade när den drapan lades fram igår och trodde verkligen inte att någon kunde ta den på allvar.
Det vi vet är att det finns fall där gärningsmän infiltrerar själva utredningen genom att kontakta polisen. Det finns också undantagsfall där gärningsmän framträder offentligt. Men då har de som regel ingenting att förlora på det. Inga okända vittnen som kan komma med nya utpekanden på grund av medieframträdandet exempelvis.
Fram tills någon kan spotta ut ett fall som faktiskt är jämförbart med SE vidhåller jag att han är världsunik som GM om han är skyldig.