Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Men hur?...
Jag sliter mitt hår.
Om man inte kan passa in Stig Engström i rollen som Palmes mördare i någon som helst ens i närheten hyggligt sannolik roll i en gärningsbeskrivning,och om detta kompletteras med överväldigande materialevidensisk fakta att Stig Engström helt omöjligen kan vara någon eller några av de potentiella gärningsmän som materialet utkristalliserar före dådet..vad f-n återstår?
Det finns ju ingenting kvar av hypotesen redan på dessa inledande stadier av hypotesanalysen.
Du får ursäkta,men jag kan inte begripa att du kan tro på att Stig Engström ens är möjlig som gärningsman utifrån detta.
Istället behöver du..av helt outgrundlig logisk anledning,du må förlåta..en beskrivning(som iofs kommer att komma eftersom du inte pallar kolla skivis73 fyratimmarsanalys)en underbyggelse från Yvonne Ns observation,som ju är vankelmodig och av naturliga omständigheter inte stark oavsett.
Jag begriper det inte,du må ursäkta.
Det är fullständigt klart som allt korvspad att Stig Engström omöjligen kan vara identisk med Olof Palmes baneman redan innan det första skottet skjuts den 28 Februari 1986.
Vi har ju facit.Vi har ju materialet.
Läs och begrunda.Det krävs endast analystisk förmåga på ren grundskolenivå efter det för att komma till den enda naturliga slutsatsen.
jag blir så trött ibland..
Tycker du har en övertro på dig själv och Skivis - ni slår fast" alldeles för mycket saker som "måste ha hänt" ....
Bankomatklockorna gick 3 minuter TIDIGT, matcha det mot GS som tyckte han kom 6 minuter SENARE (än vad man nu tror är fallet och som menar att det var intygat av kollega) ... Då pratar man ändå om saker som låter väldigt säkra (bankomattider och poliser som låtit bergsäkra på sin sak) ... Det är en enorm brist på precision i det här fallet.
Nu tror ni er veta nästan på sekundnivå vad som måste ha hänt, klämmer in SE:s ankomst till mordplatsen i en timeslot på några sekunder långt efter skotten för att se LJ tvärtemot vad han själv säger , utesluter hälften och totar ihop en historia som ska fungera.
Det är mer seriöst att säga att man inte vet än att hålla på och slå fast olika saker och hoppa vidare och utesluta sak efter sak - gör man fel i ett enda steg då med den typen av uteslutningsmetod så faller hela analysen som ett korthus - man ser ju att du med din metod hamnat helt fel tidigare också och trott 100% på CP som mördaren och då raljerat och kritiserat alla som inte trott på det.
Du skulle inte må dåligt av lite mer ödmjukhet. Om du nu vet så mycket bättre än andra så kan du väl låta dig nöja med det och inte bli aggressiv utan vara nöjd med den "kunskapen".
Det finns absolut möjlighet att SE fått hjälp med vad som hände på Sveavägen efter skotten om han tillhör den grupperingen som ville ha död på Palme och tagit på sig detta mot svarta pengar av t.ex. Enerström.
Man kan istället räkna på detta med vilka som hade en 15*20 cm väska vid mordplatsen, ta det som utgångspunkt istället i analysen och väga det mot andra saker som talar mot och hamna i andra resonemang.
Det är inte heller så att alla här bestämt tror att SE är GM - men vi är många som inte alls utesluter det och inte resonerar exakt som du gör ...
Vi är fullt medvetna om saker som talar för och emot, men alla har inte uteslutit SE som GM, vittnen kan minnas fel, blanda ihop var och när de sett en person om det skett före mordet t.ex.
Jag tycker personer som Rust-Lee resonerar klokt och försiktigt - med mer ödmjukhet och lyhördhet - det är nog enda sättet att inte bara mala sig fast i de hjulspår du tycks ha fastnat i alldeles för länge ...