Citat:
Alltså att folk ser olika och att dom blandar ihop...
Men jag tror iallafall att du håller med mig om att GM Engströms huvudsyfte med samtalet är förväxling ...
Enligt mig bygger han upp senare förväxlingen med 2 lögner som gör att det troligen är varför han blir förväxlad..
Språngmarschen i gränden är lögn del 1 så att "någon" kanske blandar ihop honom med GM..
Sen överhöringen och det misslyckade vittnesmålet är del 2 i lögner då här befäster han att faktiskt av "någon" förväxlat honom i minsta detalj..
Men jag tror iallafall att du håller med mig om att GM Engströms huvudsyfte med samtalet är förväxling ...
Enligt mig bygger han upp senare förväxlingen med 2 lögner som gör att det troligen är varför han blir förväxlad..
Språngmarschen i gränden är lögn del 1 så att "någon" kanske blandar ihop honom med GM..
Sen överhöringen och det misslyckade vittnesmålet är del 2 i lögner då här befäster han att faktiskt av "någon" förväxlat honom i minsta detalj..
Ja, jag kan hålla med om att förväxling är en "bra" strategi som GM om man nu beslutat sig för att lägga sig i utredningen, även om det vore bättre att bara hålla sig till iakttagelser. (Och bäst att inte kontakta polisen alls, så klart)
1.
Språngmarschen blir inte så tydlig (om man ser det ur rollen som GM) och om han med hjälp av den vill förstärka denna som att han då blir förväxlad.
Han skulle ju kunnat förstärka den som ett ytterligare ett incitament till att ha blivit förväxlad med GM. Men det gör han inte, trots att den ligger till grund för det hela troligen.
(Även som vittne skulle han kunnat göra det, men hade väl större anledning som GM?)
2.
Ja vittnet här är väl kärnan i "förväxlingen" som nämner signalement och som gör att SE känner sig förväxlad?
Först enbart mörk rock (kan han ha hört grå herrhatt också?) och/men sedan växer det i SE's utsagor/förhör.
Är det en GM som inte minns vad han ljugit om, eller är han ett vittne som inte minns allt?
Försöker förstärka känslan av att vara förväxlad och lägger till det mesta han hade på sig då?
Att lägga till så är det även en "utmärkt tillfällighet" för SE (Som GM) att Delsborn faktiskt lämnar vittnesmål till unge Windén som efter det får bråttom att larma ut det Delsborn sagt?
"Utmärkta tillfälligheter" för SE (som GM) finns det lite för gott om för mig, därav att jag fortsatt är ytterst skeptiskt. Kallad "förnekare" av vissa, men jag vill ju såklart ifrågasätta. Men det är ibland otroligt svårt att diskutera. (Och visst, jag tappar tålamodet ibland jag med)
Du är en av de mer seriösa som håller god ton. Bra jobbat! Och bra synpunkter.