2022-08-02, 19:56
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Okej, du kör PU/86-spåret mer eller mindre rakt av, då vet jag.

Jag kör det logiska spåret. Varför skulle han inte hinna se LJ om han var 10 eller 45 sekunder ifrån mordplatsen när det small?
Citera
2022-08-02, 20:34
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Jag kör det logiska spåret. Varför skulle han inte hinna se LJ om han var 10 eller 45 sekunder ifrån mordplatsen när det small?
Jag tänkte mer på det där tidigare inlägget där du antydde att du inte köper hans berättelse i alla delar utan att han ville bli viktigare än han var. Det var det som PU/86 tyckte, en riktig knäppgök med andra ord. Han lyckades åtminstone med att sätta den bilden hos 86-utredarna. Som framgår av ljudinspelningarna från Palmerummet skrattades det hånfullt åt honom, även om det fanns röster som antydde att han kunde vara GM. Jag har skrivit det tidigare, sent omsider har SE fått någon slags upprättelse, skrattar bäst som skrattar sist.
Citera
2022-08-02, 20:41
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

5-6 sekunder ifrån, enligt egen utsago ... Hack i häl på GM, som dessutom var likadant klädd.

Tänk om denne tittat bakåt och sett: "Shit, där går min dubbelgångare! Nåja, han kollar klockan."

"Det var som f-n! Nu får han ta skulden, taxichaffisen tittar på honom ..."

Men finns det inte fyra olika versioner av hur SE fick syn på LJ?
Citera
2022-08-02, 20:42
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jo fast jag läste någon som sammanfattar lite mer ingående o det verkar vara så att Engström pusslar ihop det lite....

Jag uppfattar det som att Engström inte direkt chansar utan tar kvalificerade gissningar utav media....

Helt rätt. Han behövde inte chansa, media var fullproppad med information. Det fanns uppgifter om en man som inte varit på mordplatsen initialt och sedan lämnat uppgifter. Bara att pussla och blanda lite med informationen.

Det är väl rätt osannolikt att SE haft koll på vilka som var och inte var på mordplatsen initialt, om han dessutom kom sent som vissa menar. Han imponerade inte när han fick se de klassiska bilderna som visades för honom 25 april. Dessutom borde han helt säkert ha känt igen AD från media, som vi ju vet att SE följde.

Istället är SE rätt otydlig med vem supervittnet är. 10 och 11/3 är det en person som han uttrycker det (eller som det blev nedskrivet). Den där historien om supervittnet ska man nog inte köpa så lätt.
Citera
2022-08-02, 20:45
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag tänkte mer på det där tidigare inlägget där du antydde att du inte köper hans berättelse i alla delar utan att han ville bli viktigare än han var. Det var det som PU/86 tyckte, en riktig knäppgök med andra ord. Han lyckades åtminstone med att sätta den bilden hos 86-utredarna. Som framgår av ljudinspelningarna från Palmerummet skrattades det hånfullt åt honom, även om det fanns röster som antydde att han kunde vara GM. Jag har skrivit det tidigare, sent omsider har SE fått någon slags upprättelse, skrattar bäst som skrattar sist.

Finner ingen logik i det du säger i detta och andra inlägg. Du och andra förespråkare spekulerar att allt Engström gör har en baktanke. Han lyckas lura alla. Läser sig till allt osv. Allt ska förklaras på något krystat och krångligt sätt. Varför skulle utredarna som träffade och förhörde Engström inte förstå honom? Antagligen bättre än dom som INTE träffade eller förhörde honom.
Citera
2022-08-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Helt rätt. Han behövde inte chansa, media var fullproppad med information. Det fanns uppgifter om en man som inte varit på mordplatsen initialt och sedan lämnat uppgifter. Bara att pussla och blanda lite med informationen.

Det är väl rätt osannolikt att SE haft koll på vilka som var och inte var på mordplatsen initialt, om han dessutom kom sent som vissa menar. Han imponerade inte när han fick se de klassiska bilderna som visades för honom 25 april. Dessutom borde han helt säkert ha känt igen AD från media, som vi ju vet att SE följde.

Istället är SE rätt otydlig med vem supervittnet är. 10 och 11/3 är det en person som han uttrycker det (eller som det blev nedskrivet). Den där historien om supervittnet ska man nog inte köpa så lätt.

SE uppger ju 1/3 att han såg en person i 20årsåldern i gränden (LJ). Det kan han inte ha fått från media. Allt är efterhandskonstruktioner att han plockat saker från media.
Citera
2022-08-02, 22:13
Medlem
Citat:
Finner ingen logik i det du säger i detta och andra inlägg. Du och andra förespråkare spekulerar att allt Engström gör har en baktanke. Han lyckas lura alla. Läser sig till allt osv. Allt ska förklaras på något krystat och krångligt sätt. Varför skulle utredarna som träffade och förhörde Engström inte förstå honom? Antagligen bättre än dom som INTE träffade eller förhörde honom.

Fast som GM har han ju såklart en baktanke !

Jag skrev ju det lite lättare innan...

Strunta helt i hans berättelse då...

Gör honom bara misstänkt på att några vittne lämna signalement på honom både vid Grand o Brottsplatsen....

YN lämnar rock o handledsväska..

Engström stämplar ut obehagligt rätt i tid...

Nästa steg är om han är bekräftad eller har alibi vid 23:21...

Bara på detta borde han bli förhörd som misstänkt o inte vittne...

Svårare än så är det inte...

Är han oskyldig så är det okej
Citera
2022-08-02, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
SE uppger ju 1/3 att han såg en person i 20årsåldern i gränden (LJ). Det kan han inte ha fått från media. Allt är efterhandskonstruktioner att han plockat saker från media.

Vi vet inte vad han snappar upp av LJ som GM vid trappkrönet....
Citera
2022-08-02, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Vi vet inte vad han snappar upp av LJ som GM vid trappkrönet....

Om GM slängde en snabb blick bakom axeln för att kolla att ingen följde efter har jag svårt att tro att han uppfattade något annat än just det att ingen följde efter.
Citera
2022-08-02, 22:37
Medlem
csvenss avatar
Citat:

Det är möjligt att du har rätt om LJ, där menar KP att han sett LJ längs mördarens flyktväg, endera som mördare eller vittne. Vissa andra menar att det går att koka ihop även uppgifterna om LJ från media.

”Förresten har dom skjutit mig med”. LP har tydligen informerat SE och endast honom, om att hon hon blivit skjuten i ryggen. Ingen annan verkar ha hört det. Köper du det? Om du inte köper det är du motbevisad när det gäller att hämta från media. Varför i hela friden skulle hon berättat det för SE när maken kämpar för sitt liv?
Citera
2022-08-02, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Det är möjligt att du har rätt om LJ, där menar KP att han sett LJ längs mördarens flyktväg, endera som mördare eller vittne. Vissa andra menar att det går att koka ihop även uppgifterna om LJ från media.

”Förresten har dom skjutit mig med”. LP har tydligen informerat SE och endast honom, om att hon hon blivit skjuten i ryggen. Ingen annan verkar ha hört det. Köper du det? Om du inte köper det är du motbevisad när det gäller att hämta från media. Varför i hela friden skulle hon berättat det för SE när maken kämpar för sitt liv?

Varför skulle hon inte ha kunnat sagt det? Vad man häver ur sig under såna omständigheter är väl inget konstigt. Det är ju inte direkt att de står och diskuterar. Det handlar om sekunder. Varför ska allt ha hörts av några vittnen?
Citera
2022-08-02, 23:03
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Varför skulle hon inte ha kunnat sagt det? Vad man häver ur sig under såna omständigheter är väl inget konstigt. Det är ju inte direkt att de står och diskuterar. Det handlar om sekunder. Varför ska allt ha hörts av några vittnen?

Du besvarar inte mina frågor. Tror du hon sagt det till honom? Varför skulle hon ha sagt det när maken var döendes?

Har du alltid trott på den storyn förresten om du nu tror på den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in