2022-07-22, 23:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Fortfarande ungefär samma avstånd som från mordplatsen.

Är du utvecklingsstörd?

Inte samma avstånd från första trappavsatsen och mordplatsen mot kulturhusets vägg. Är du dum i huvudet och utvecklingsstörd som inte kan se det?
Senast redigerad av SkandiahusetStig 2022-07-23 kl. 00:34.
Citera
2022-07-23, 00:01
Avslutad
Citat:
Ja i brist på fakta tjatade KP om något som har noll bäring på att SE skulle vara GM. Pinsamt.

Finns ingen bäring på CA eller CP som gm- så pinsamt att du och andra är övertygade om CA eller CP som det inte finns indicier emot ens. Du är en nolla med andra ord. (FB) Tråden om Christer Andersson Skriv där och argumentera för ditt märkliga övertygande om CA.
Senast redigerad av SkandiahusetStig 2022-07-23 kl. 00:35.
Citera
2022-07-23, 01:48
Medlem
Citat:
Närsynthet påstås det. Det är ju inget som blir så mycket sämre mellan 45 och 52.

Teorin med SE som mördare skulle må bra av att frångå det löjliga att SE skulle mena att han är förväxlad med mördaren. Är han mördaren så tycker jag det istället handlar om att förändra sitt eget signalement, inte att upplysa hela världen om att han skulle vara klädd som mördaren. Han påstår sig nämligen inte vara förväxlad med mördaren på riktigt, han menar ju att en person som inte såg mördaren kanske fått för sig att någon med samma klädsel som SE var GM. Så det handlar inte om att ha något att skylla på om han är GM, det handlar om att byta ut sitt eget signalement.

Hans jacka blir rock
Glasögon sätts på

Spekulera på vilket sätt han mer kan ha förändrat sitt verkliga jag.
Tack för svaret!
Okej närsynt liksom jag själv är då.

Ja visst kan det ha varit som du säger om vi ponerar att SE faktiskt var GM.
Dock på andra sätt verkade det vara mer förekomma hellre än förekommas.
Den påstådda språngmarschen in i gränden t.ex.
Vilket syfte kan det ha haft att påstå att den skedde( för det finns faktiskt inget i materialet som tyder på att den ägt rum överhuvudtaget iaf inte som vittne och under mordkvällen)?
Citera
2022-07-23, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Tack för svaret!
Okej närsynt liksom jag själv är då.

Ja visst kan det ha varit som du säger om vi ponerar att SE faktiskt var GM.
Dock på andra sätt verkade det vara mer förekomma hellre än förekommas.
Den påstådda språngmarschen in i gränden t.ex.
Vilket syfte kan det ha haft att påstå att den skedde( för det finns faktiskt inget i materialet som tyder på att den ägt rum överhuvudtaget iaf inte som vittne och under mordkvällen)?

Detta gäller alla eg...

Borde det inte gå att bevisa med alla iakttagelser samt förhör med polis att slå hål på denna berättelse?

Även om han ljugit om språngmarschen som vittne så är det extremt konstigt att dessutom visa upp det i TV...

Så även om Engström är oskyldig så är han en väldigt märklig människa som skulle hitta på en sådan sak o visa upp det...Ljuga i förhör o rätten..

Kollade polisen upp denna uppgift mars/april 1986 eller lät man det bara vara ?
Citera
2022-07-23, 09:54
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Nya uppgifter 35 år senare får man inte ta med enligt er, så varför ska man då tro på detta? Helt naturligt borde man vara väldigt skeptisk till nya uppgifter 35 år senare. Vallin kanske bara är ett vittne som vill framhäva sig själv, stå i rampljuset m.m. hehe.

Varför inte diskutera seriöst?

I Vallins fall har vi hans tidigare uppgifter som motsäger denna språngmarsch.
Därav har jag svårt att lägga vikt vid dessa sena uppgifter.

Gällande Mårten så har han, innan sitt utspel om att det möjligen kunde vara SE han sett, pekat ut 8-9 personer.

Gällande Korhonen så har även hon tidigare pekat ut en person född -57 från Tensta.

Där är anledningarna till att jag är ytterst skeptisk till deras uppgifter "nu" utöver detta med tiden +30 år. Klart att vissa minnen kan vara korrekta efter så lång tid också, men skeptisk måste man ju vara. Vilket du i.a.f. tycks hålla med om.
Citera
2022-07-23, 10:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren

Gällande Mårten så har han, innan sitt utspel om att det möjligen kunde vara SE han sett, pekat ut 8-9 personer.

Gällande Korhonen så har även hon tidigare pekat ut en person född -57 från Tensta.

Där är anledningarna till att jag är ytterst skeptisk till deras uppgifter "nu" utöver detta med tiden +30 år. Klart att vissa minnen kan vara korrekta efter så lång tid också, men skeptisk måste man ju vara. Vilket du i.a.f. tycks hålla med om.

Vi har i.o.f.s. även Lars J som anser att det var SE (inte CA och absolut inte CP) som han såg springa förbi inne i gränden. https://www.expressen.se/nyheter/palmevittnet-pekar-ut-engstrom-som-mordaren/
Citera
2022-07-23, 10:02
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Finns ingen bäring på CA eller CP som gm- så pinsamt att du och andra är övertygade om CA eller CP som det inte finns indicier emot ens. Du är en nolla med andra ord. (FB) Tråden om Christer Andersson Skriv där och argumentera för ditt märkliga övertygande om CA.

Varför måste du gå till personangrepp?

Hur förklarar du att CP blev dömd i Tingsrätten om det nu inte finns några indicier?

Gällande CA har vi ett vapen som inte gått att komma runt.

Och detta handlar inte om min övertygelse av andra GM än SE, jag har ingen GM.
Citera
2022-07-23, 10:04
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Vi har i.o.f.s. även Lars J som anser att det var SE (inte CA och absolut inte CP) som han såg springa förbi inne i gränden. https://www.expressen.se/nyheter/palmevittnet-pekar-ut-engstrom-som-mordaren/

Ja, "mycket möjligt".
Vilka slutsatser kan vi dra av detta?

Vad hade han sagt om det istället var CA som KP pekade ut?
"Mycket möjligt" där med?
Citera
2022-07-23, 10:06
Avslutad
Citat:
Varför måste du gå till personangrepp?

Hur förklarar du att CP blev dömd i Tingsrätten om det nu inte finns några indicier?

Gällande CA har vi ett vapen som inte gått att komma runt.

Och detta handlar inte om min övertygelse av andra GM än SE, jag har ingen GM.

Därför att tingsrätten trodde för mycket på Lisbets felaktiga utpekande över 2,5 år efter mordet. Hovrätten rättade dock till misstaget samma år dvs 1989. Det finns inget som ens pekar på att CA var varken vid Grand på mordkvällen eller i mordområdet tiden för mordet- till skillnad mot SE. Rätt lätt att komma runt CA alltså. Personangrepp började enough enough (som tillhör CA-sekten tydligen) med och jag svarade tillbaka.
Senast redigerad av SkandiahusetStig 2022-07-23 kl. 10:11.
Citera
2022-07-23, 10:09
Avslutad
Citat:
Ja, "mycket möjligt".
Vilka slutsatser kan vi dra av detta?

Vad hade han sagt om det istället var CA som KP pekade ut?
"Mycket möjligt" där med?

Du kan spekulera i.o.f.s. Lars har inte pekat ut någon tidigare- det var absolut inte CP ansåg Lars redan i slutet av 1980-talet.

"Han berättar i stället hur han under Christer Pettersson-utredningen pressades av polisen att peka ut Pettersson som mördare.

– De märktes att de ville få mig att säga att det var Pettersson jag sett. De upprepade samma frågor och jag kände mig nedtryckt i skoskaften. Det var lite aggressivt, en tuff stil och de försökte pressa mig.

– Men jag kände ju till Pettersson sedan tidigare från Sollentuna och visste att det inte var han jag sett. Så jag bestämde mig för att inte ge mig, utan försökte berätta korrekt vad jag sett och hört."

https://www.expressen.se/nyheter/palmevittnet-pekar-ut-engstrom-som-mordaren/

Knappast eftersom de inte såg likadana ut eller hur? Stilen, kroppen, kepsen den mörka rocken stämmer enligt Lars J. SE ansåg också att han såg Lars- mer sannolikt från trappan än från den kaotiska mordplatsen.
Senast redigerad av SkandiahusetStig 2022-07-23 kl. 10:20.
Citera
2022-07-23, 10:18
Bannlyst
Citat:

Korhonen hade fram till 10 juni 2020 aldrig sett en bild på SE, hon kände ej till honom ens. Att hon på åttiotalet tycker att en person från Tensta är mycket lik mannen hon och Storhök ser utanför Grand, är knappast så märkvärdigt som du vill få det till (tycker jag), att personer är lik SE kan knappast ses som anmärkningsvärt, han hade ett rätt alldagligt utseende. OM det inte var SE hon såg, kan SE ha haft en dubbelgångare som uppehöll sig utanför Grand? Han har alltså otur igen? Även den förmodade GM som springer på DBG verkar ha stora likheter med SE? Vi har alltså tre personer som är lik SE som befinner sig runt LOP vid Grand, mordplatsen och flyktvägen? Ja, med supersnuten Håkan Ströms dåvarande logik; är det ju faktiskt fullt rimligt.
Citera
2022-07-23, 10:18
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Därför att tingsrätten trodde för mycket på Lisbets felaktiga utpekande över 2,5 år efter mordet. Hovrätte nrättade dock till misstaget samma år dvs 1989. Det finns inget som ens pekar på att CA var varken vid Grand på mordkvällen eller i mordområdet tiden för mordet- till skillnad mot SE. Rätt lätt att komma runt honom alltså. Personangrepp började enough enough (som tillhör CA-sekten tydligen) med och jag svarade tillbaka.

Tror du missförstått detta med att komma runt.
Med den logiken så skulle den endast kunna vara de kända personerna vid mordplatsen som är mördaren eftersom de nu kunnat identifierats. Ingen okänd mördare eftersom alla "går att komma runt"...

Nu var det inte bara utpekandet när det kommer till CP. Min poäng var oavsett att vi självfallet såg flera indicier som åklagaren framförde.

Så att säga att det finns massor av indicier mot SE och "noll" för alla andra är förstås inte korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in