2022-07-20, 12:53
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ok. Ni två ('Roerlig' och 'enough-is-enough') avfärdar alltså TP:s grandscenario med att SE inte skall ha haft tidsmässig möjlighet att komma före makarna Palme till Skandiaentrén i normal promenadtakt, och ni menar att han måste ha sprungit för att hinna. Men journalister som bl.a. Thomas Pettersson och (som jag har för mig också) Jenny Küttim på SVT har ju provgått den här sträckan och kommit fram till att det här går ihop utan att stressa alls. Så frågan är då, finns det någon (och som har ett namn) som har kommit fram till att SE måste ha sprungit för att hinna, eller är det här bara anonyma teorier här på Flashback?

Det är väl bara att räkna själv. Allt du behöver är sträckornas längd.

Ingen av de två nämnda har gått sträckan. De har simulera sträckan. TP är ointressant då jäv föreligger. Den som gjordes i SVT led av stora problem.

Om TP menar att SE gav upp och det var anledningen till att han gick genom Skandia så har han ju ingen anledning att röra sig fortare än normal gångtakt ens. Men nu ska han röra sig dubbelt så fort som LOP...
Citera
2022-07-20, 12:57
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Tid fanns och dessutom så kan det ha varit så att SE gick tillbaka till Skandiahuset innan makarna Palme kom ut från bion. Sannolikt fanns det flera sk Grandmän. Om det var SE som Korhonen och Storhök såg så kan SE gått tillbaka ca kl 23:10 och inte drygt fem minuter senare.

Så personen som Mårten ser är då, trots att TP tror det, inte SE? Mannen i keps och glasögon är någon annan? Det finns alltså en dubbelgångare i närheten som rörde sig åt samma håll?
Citera
2022-07-20, 12:58
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Vilka 10 vittnen är det du räknar med?

Det får du fråga nyhetssändarna om. Det sägs i ett inslag ett stort antal vittnen.
Citera
2022-07-20, 13:01
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Beror naturligtvis på hur hög hastighet makarna Palme hade från strax söder om Grand fram till mordplatsen och hur den momentana hastigheten såg ut, samt vilket klockslag dom startade. Det är okända faktorer. Enligt granskningskommissionen så uppskattas starttiden till 23.15. Stämmer den tiden funkar det tidsmässigt utan minsta stress. Startade dom 23.17 funkar det inte osv.

Det är en myt att han inte teoretiskt skulle hinna vara Grandmannen som grundar sig i någon felmätning som någon gjort via Google Maps och som sedan via ivriga hurra-rop från SE-förnekarna blivit en sanning. Det finns många fula fiskar i vår herres hage…

Man behöver inte ha några tider. Vi vet att LOP gick på i gångtakt, inte söndagsstrosande.

Ska man ha SE som Grandman måste man räkna in det Mårten säger om att mannen går efter dom.
Citera
2022-07-20, 13:04
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Nu är det inte bara gatorna på Google Maps att ta hänsyn till utan även korridorerna och dörrarna på Skandia.
Oavsett, så har vi ändå en utstämpling kl. 23:19 att förhålla oss till.
Att sedan SE(GM), ovetandes om vart paret Palme är eller hur långt de kommit, skulle tagit norrut och springa in i famnen på dom, väcker såklart andra frågor.
Att SE varandes även vid Grand exponerar sig i media som ett vittne på mordplatsen (och som enligt egen uppgift aldrig varit vid Grand), väcker även det frågetecken. Det påstått "smarta" agerandet är egentligen helt idiotiskt.

Tycker nog att det är rätt många fula fiskar i denna ankdamm här inne också.

Ja om han hade koll på dom och tog vägen genom Skandia blir det oförklarligt att han själv går norrut. Han skulle ha sett dom på sin sida gatan.
Citera
2022-07-20, 13:07
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
SE deltog i organiserad Palmefientlighet. Staybehindkoppling berörs i tråden (FB) Var Stay Behind inblandat i Palmemordet?.

Du länkar till en skribent på Flashback som har en personlig tro att SE och hans fru kände okända människor med kopplingar till SB?

Finns inte en enda antydan till koppling med SB
Citera
2022-07-20, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Finns inget som motsäger att SE pratat med Lisbet.

Vi pratar sannolikt o logik...

Det är inte troligt att det samtal ägt rum..

Att du försöker vinna genom att säga att jag inte kan bevisa saker är bara trams
Citera
2022-07-20, 13:10
Medlem
Citat:
Det var många där som inte fick reda på att det var Palme förrän efter att ambulansen åkt eller först dagen efter. Så jag vet inte riktigt vad du vill säga. Med tanke på att AB hörde det mitt i natten trots att han blivit förhörd på platsen så var det uppenbart att inte ens alla poliser hade fick veta så fort det blev känt.

Ja det är säkert många som inte fick reda på det förren senare...

Men när jag skrev första gången om det så skrev jag att det nog var lite olika tider som personer visste...

Hage o Leif förstod det när Lisbeth sa att det är Olof o det var också min poäng...

Lisbeth sa ju flera gånger vem offret var...
Senast redigerad av Problem2020 2022-07-20 kl. 13:20.
Citera
2022-07-20, 13:12
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Du länkar till en skribent på Flashback som har en personlig tro att SE och hans fru kände okända människor med kopplingar till SB?

Finns inte en enda antydan till koppling med SB
Inga bevis menar du?
Citera
2022-07-20, 13:13
Medlem
Citat:
Fast det är ju andra som vittnar om att de pratat med henne. Att prata med någon är ett ganska vitt begrepp.

SE säger inte att de står och pratar och pekar in i gränden i lugn och ro. Det är din tolkning.

Då får du höra det igen...

Engström beskriver det inte som ett hysteriskt samtal...

Nu blir det du som isåfall får visa mig att något annat vittne kunde prata med henne...

Att hon skrek ut saker hela tiden är inte att svara på frågor...
Citera
2022-07-20, 13:17
Medlem
Citat:
Varför måste SE uppfatta allt som LL, kan han inte missa detta precis som flertalet andra vittnen, tex SG?

Nej jag påstod att Engström läste vad Delsborn sa om när det blev känt att det var Olof...

Jag menar alltså på att det inte var en egen upplevelse som Engström beskriver..

Det är faktiskt så jag ser på hela hans berättelse att den inte är självupplevd..

Det gäller också såklart hur Lisbeth var...

Är det viktigt för dig att jag kan bevisa att Engström ljuger ?

För man måste väl prata om logik o sannolikt efter 36år ?
Citera
2022-07-20, 13:23
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Just där (det fetade) tycker jag inte att det finns några konstigheter alls i TP:s teori, och jag undrar om det inte kan vara du som har missförstått någonting. Vilka är frågorna du tycker uppstår här?

Kan inte någon posta en sammanfattning av den godkända teorin om SE som Grandman och vilka turer denna medför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in