Citat:
Ursprungligen postat av
SnabelAnders
Om vi utgår ifrån tesen att SE är mördaren, vilket jag gör, så är det ju han som tilltalar Palme strax före mordet. Eller söker Palmes uppmärksamhet på något sätt.
Men det som är mest försvårande för SE, enligt mig, är att han efteråt med sin story försöker placera in sig i mördarens ställe, men som vittne. Som att han gick från reklampelaren, mot skyltfönstret (mördarens väg), fipplade med sin klocka under rock och kavaj för att få fram den (mördaren tog fram vapnet), pekade med "hela handen" för att visa var mördaren tagit vägen (ifall någon skulle hävde att de såg SE hålla upp en hand, som mördaren måste ha gjort när denne avlossade skotten), la Palme i framstupa sidoläge (mördaren hade lagt en hand på Palmes axel) och springer efter polisen in i gränden (mördarens uppenbara flyktväg). Och dessutom hans glidningar med tiden om när han stämplade ut (kl. 23:19 till en början, sen justeringar till 23:23 vid förhör i hovrätten i CP-rättegången). Samt att han bara hörde ett skott enligt egen uppgift, vilket är helt osannolikt. Men SE måste ju påstå det om han vill hävda att han "snubblade" på en man som låg på gatan. I annat fall borde han ju ha sett skott nr två efter att ha hört skott nr ett och därmed även sett GM osv.
Det finns bara en sak som kan tala för att SE är oskyldig. Det är att han medvetet har försökt misstänkliggöra sig själv som GM, för att få uppmärksamhet. Vilket jag ser som så osannolikt, ställt i relation till att han är GM, varför jag lämnar det helt utan avseenmordtiden
Hur verifierar man att mördaren gick från reklampelaren in mot skyltfönstret bakom paret?
Musikläraren vittnade ju om att mördaren stod där i hörnet flera minuter innan mordet.
Skandiamannen faktiska utstämplingstid är väl 23:19 eller 23:20.
I tesen du tror på, var Engström medveten eller omedveten om vad han strax skulle komma att göra när han stämplade ut?
Min tes är att mordet har skett några minuter efter vad som hela tiden påståtts. Att man har ljugit i polispappren om larmtiderna för att kunna ljuga om mordtiden utan att framstå som man kommit 7-8 minuter efter mordet. Polisen var hyfsat snabbt fram. Första polispatrull var framme 23:29 eller 23:30.
Alternativt manipulerat tiderna för att dölja det potentiella faktum att första patrullerna KAN ha ryckt ut på larmet och varit på plats innan ett larmet ens gått ut, vilket skulle kunna avslöja att poliser varit omedvetet inblandade, de kan innan ha trott att det varit en övning.
Engström kan ha deltagit i något som han trodde var något oskyldigt. Blivit rädd att de försökte sätta dit honom, och flippade ur. Jag vet inte. Enligt mig så var det inte Stig som höll i vapnet i a f.
Är jag för luddig och för konspiratorisk nu?