2021-08-11, 20:29
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Han säger iallafall att när han tittar upp så är det bara Olof o Lisbeth han ser....Kan ha varit i samband med rättegång

När han kommer närmare så har Hage hunnit dit. .

Jag menade att det är han själv som sätter sig 20meter ifrån när skotten kommer o jag tror han ljuger...

Låt säg såhär om du jag tror att han ljuger om dom sakerna han säger sig göra på brottsplatsen så återstår ändå varför han ljuger....

Så jag är ändå bara 30% på GM o 70% på Grandios personlighet ..

Jag ska nämna en sak till varför jag tror han ljuger...

Sättet han ibland är väldigt säker men ändå inget han direkt säger...

Alltså om jag skulle ljuga så skulle jag vara säker på något som inte är så viktigt men luddig på allt jag eg säger...

Om du förstår hur jag tänker...

Mm, men nu är detta du säger uppgifter från 1989. 1986 är det folk före SE vid mordplatsen enligt hans förhör. Ingen tvekan om det. SE säger inte att han var först.

Jag hävdar att det är omöjligt för SE att avgöra hur lång tid efter mordet han kom fram om han var inomhus när skotten brann av.
Citera
2021-08-11, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Tramsa och peka ut på "magkänsla" och med tunna/inga argument är din melodi, jag vet.
Men du får så klart räkna med att saker ifrågasätts och kommenteras. (Även om det var du som kommenterade mig i detta fall)

Om du läste det jag skrev så skulle jag inte ens kunna bevisa om Stig Engström var naken på brottsplatsen så hur ska man bevisa att han då inte sprang I gränden.

Ja om jag påstår att någon ljuger utan bevis så byggs det ofta dels på en magkänsla o spekulationer om att är det möjligt eller omöjligt...

Om man läser o hör på utredningar om speciella mord så beskriver dom ofta att dom får en känsla att något inte står rätt till....innan dom letar upp bevis på att deras känsla även går att styrka !

Men jag har inte den möjligheten trots min känsla är att Engström ljuger ...
Citera
2021-08-11, 20:34
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Allt blir ju mer eller mindre spekulationer o vittnen kan ta fel eller tro fel....

Eller så sägs det motstridiga uppgifter !

Blir en ganska tunn debatt om man inte får gå på sin magkänsla o försöka styrka den genom förklaring utan bevis.!

Vad blir exakt kvar eg ?

Jo Lisbeth pekade ut CP !!

Men inte ens detta utpekandet låter man vara utan ifrågasätter så inte ens det är bevis nog...

Du kan dra hur långa texter du vill med ena vittnet sa så andra vittnet så si....mäta i sekunder hur fort folk gick o ändå hamna i exakt samma gamla sits med spekulationer...

Nu tror jag att SE ljög om vad han gjorde på brottsplatsen o jag har även förklarat varför jag tror det är lögner...

Låt säg att Engström sagt att han klädde av sig naken en stund på brottsplatsen o ingen såg att han har gjort det.....

Hur skulle jag bevisa det nu 35år senare ?

Jag kan tycka hur mkt som helst att någon borde ha sett detta....Men har jag bevis för att han inte var naken en stund ? NEJ....

Nej utpekandet av CP från Lisbet är inte bevis nog. Det är ju för fan underkänt i domstol.

Det är just sådana där grejer likt en naken SE som Filter och TP spottar ur sig hela tiden. "SE drack middag till klockan 21"... Det är inte omöjligt, så därför är det en del av teorin.
Citera
2021-08-11, 20:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Om du läste det jag skrev så skulle jag inte ens kunna bevisa om Stig Engström var naken på brottsplatsen så hur ska man bevisa att han då inte sprang I gränden.

Ja om jag påstår att någon ljuger utan bevis så byggs det ofta dels på en magkänsla o spekulationer om att är det möjligt eller omöjligt...

Om man läser o hör på utredningar om speciella mord så beskriver dom ofta att dom får en känsla att något inte står rätt till....innan dom letar upp bevis på att deras känsla även går att styrka !

Tror du även på historier där en mamma vaknar mitt i natten med en känsla samtidigt som hennes son mördas 200 mil bort?

Att ha en känsla är den vanligaste efterhandskonstruktionen. Detta är likt att du hittar nycklarna på sista stället du letar - det finns en anledning (du har hittat nycklarna). Varje gång du aktivt gör något har du en anledning att göra det.

Detta tolkas vid speciella tillfällen som "jag hade en känsla" när man ser tillbaka på det.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-08-11 kl. 20:42.
Citera
2021-08-11, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Tror du även på historier där en mamma vaknar mitt i natten med en känsla samtidigt som hennes son mördas 200 mil bort?

Jag pratar om utredning o dom märker hur misstänkta reagerar o hur dom pratar...Finns mkt som en känsla kan reagera på...

Dom som håller på med personer som ljuger kan berätta om många tecken ..

Eller du menar att jag har fel ?
Citera
2021-08-11, 20:42
Bannlyst
Citat:
Kom o tänka på alla iakttagelser om Walki talki männen..

Var det någon av brottsplatsvittnen som nämner dom i anslutning direkt till mordet..?

Tänker på LJ ..AB...Hage ..SE..?

Nej det tror jag inte walkie talkies iakttogs på andra ställen, de hade dock inte med mordet att göra
Citera
2021-08-11, 20:43
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag pratar om utredning o dom märker hur misstänkta reagerar o hur dom pratar...Finns mkt som en känsla kan reagera på...

Dom som håller på med personer som ljuger kan berätta om många tecken ..

Eller du menar att jag har fel ?

Den för känslan är oftast en efterhandskonstruktion
Citera
2021-08-11, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Bra. Min poäng om någon var att det görs en stor grej av att Engström stämmer in på signalementet trots att vi inte vet hur han var klädd. Man utgår från att det han själv påstår i förhör och visar upp sig i stämmer. Varför är högst oklart. Han har ju diktat ihop allt annat så varför ljuger han inte om denna rätt väsentliga detalj? Är det smart att kila runt i en rock full med krutstänk? Nån droppe Palme-blod kan han väl också dragit på sig. För att vara säker på att han kan nailas för detta har han kvar rocken när han gör en vända i media tio år senare. Inte bara osedvanligt korkad denne man. Rätt makaber också.

Hur vet du att han inte var så makaber? finns mördare som samlar på troféer, korkat visst men ibland tar det perversa över
Citera
2021-08-11, 20:45
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
Nej det tror jag inte walkie talkies iakttogs på andra ställen, de hade dock inte med mordet att göra

Varför inte?
Citera
2021-08-11, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Varför inte?

Enkelt bondförnuft, tänker du mörda statsminister springer du inte runt och pratar i walkie talkies så vem som helst kan iaktta det eller menar du att det var Jönssonligan som mörda Palme? Iofs Engström får det under Inga omständigheter Vara då rasar hela ditt liv samman
Citera
2021-08-11, 21:00
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
Enkelt bondförnuft, tänker du mörda statsminister springer du inte runt och pratar i walkie talkies så vem som helst kan iaktta det eller menar du att det var Jönssonligan som mörda Palme? Iofs Engström får det under Inga omständigheter Vara då rasar hela ditt liv samman

Kategorisk som vanligt... Men hur förklarar du då observationerna? KP lyckades inte förklara dom.

Om jag menade att det var Jönssonligan? Nej, jag undrade hur du tänkte runt walkie talkie. Varför är frågor automatiskt kritik?

Mm om det är SE så kan det ju inte vara ett stort mordkommando som jag tror...
Citera
2021-08-11, 21:01
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

Klart jag läste det, men tänkte bespara dig min kommentar på det tramsiga exemplet.

Du skrev så här:
"Jag kan tycka hur mkt som helst att någon borde ha sett detta....Men har jag bevis för att han inte var naken en stund ?"

Vill du då påstå att han var naken eller ej?

Betänk då hur du dragit slutsatsen kring språngmarschen..

Där påstod du just att han ljuger och att han inte sprungit!
För här tycker du plötsligt att någon borde ha sett den och tar det som ett bevis att "om ingen sett detta så har det inte skett"?

(Och i ärlighetens namn så vet vi inte om någon sett detta eller ej. Det vi vet är att det inte finns några uppgifter om det.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in