Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Du har rätt. Det är ett enormt fokus från SEkten på tiderna för att påstå att SE så uppenbart är mördaren enbart utifrån att han kom ut på gatan innan Palme passerade. Att tillstå att han mycket väl kan ha kommit ut för sent för att vara mördaren är omöjligt för SEkten.
Vi har inte ens någon fastslagen stämpeltid. Då är det magstarkt att beskylla någon för mordet på Olof Palme enbart utifrån att det fanns en liten möjlighet han kom ut i tid för att hinna utföra dådet.
Men de gör allt för att skydda vällingen de fått av TP. Oj, skrev fel, menade teorin, inte vällingen.
Kort sammanfattat.SE kan ha kommit ut i tid för att Utföra mordet och han kan ha kommit ut aningen för sent.Detta förnerkar väl inga av oss SEktmedlemmar?
Vissa av förnekarna hävdar dock med säkerhet att han kom ut för sent.Detta är på intet sätt bevisat.
Så visst KAN han ha kommit ut för sent och isåfall ha varit ett vittne som på håll iakttog skeendet.
Att han skulle ha varit centralt placerad på mordplatsen är i princip uteslutet NÅGON av de vittnen som var där borde han ha sett och NÅGON borde ha iakktagit honom.
SE påstod att OP låg med slutna ögon medan de i själva verket var öppna.Vidare säget han ett EN ambulans ankom platsen medan det i verkligheten var två.
Han säger sig ha fått mördarens signalemnt av LP.
Andra vittnen beskriver henne som hysteriskt hon försökte knuffa undan AH när denna skulle utföra livsräddande insatser på OP.
Inte ens kommissarie GS lyckades få någon sorts kontakt eller respons från LP när han anlände till platsen.
Inte mycket som stämmer med SEs berättelse om vad som hände på platsen
Kan möjligen förklaras med att hans stod på avstånd och tittade på.För att kunna se LJ måste dock SE placeras lite mer centralt på platsen han måste fram till själva korsningen.
Mycket lite talar för att han befann sig på en så central position på platsen.
Jag kan dock hålla öppet för att han KAN ha varit ett vittne som på avstånd betraktade och missade mycket av det som hände på platsen.
Även om det inte är sannolikt utifrån bla det jag nyss skrev.
Även om det är 50-50 tidsmässigt så är det lätt att anta att SE hann ut på gatan i tid eftersom så många saker talar för att det var så och att han är GM.
Han måste inte återspegla mördarens rörelser i sina utsagor för att kunna vara ett vittne ändå är det vad han gör.
Han måste inte springa samma väg mördaren flydde i tv för att vara ett vittne ändå är det vad han gör.
Syftet var väl rimligen att kunna förklara ett ev. utpekande på det viset samt att återskapa känslan från mordkvällen precis som Clarke menar att GM gjorde.
Såna här saker är svåra att förklara det krävs mycket god fantasi och iaf på gränsen till hittepå för att kunna förklara dessa saker och många många andra saker.
Han har ingen som helst anledning att prata om hur skottet mot LP var ändå gör han det;varför kan man undra?
Det finns så många exempel att jag skulle kunna sitta halva natten och skriva men jag nöjer mig där.
SÅ det är 50-50 om han kom ut på gatan i tid med eftersom så lite talar för att han bara var ett vittne så är det en rimlig slutsats av oss SEktmedlemmar att anta att han faktiskt klev ut på gatan i tid för att kunna mörda OP.
Många faktorer talar för att SE är GM.Det finns inget i materialet som utesluter det på något sätt.
Han stämmer relativt väl med signalementet han befan sig på platsen ungefär vid tidpunkten för mordet.
Han stämmer bra med GMP.Det var bara några få saker som talat för att han kan ha varit GM medan det är svårt att hitta några saker som egentligen talar emot att det kan ha varit SE.
Det är nog därför som vi är ett antal personer här som tror på SE som GM
Logik,sunt förnuft och sannolikhet som jag brukar skriva.