• 1
  • 2
2012-08-22, 00:01
Medlem
Hallå. Detta är säkert en jäkligt dum request...

Jag har köpt spagetti. Första gången jag tillagar det. Jag har varken en våg eller linjal hemma. Och folk säker att en portion pasta är ca 100g eller 2cm i diameter..

Har någon ett bra tips på hur man kan göra?
2012-08-22, 00:04
Bannlyst
Mmmm folk kanske förstår snart varför jag alltid klagar på 90-talister (idioter).

Kör på känsla.
2012-08-22, 00:05
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag brukar ta ungefär en "halv näve" med pasta...det är en ordentlig portion.
Salta ordentligt och spara gärna någon dl av pastavattnet efter du kokat det...i med en liten klick smör eller olivolja och på med några skvättar av pastavattnet så får du en "glansigare yta" istället för ett stor "fotboll/garnnystan" med pasta som är torr och bara äcklig.
2012-08-22, 00:05
Medlem
Sr.Addes avatar
2cm är väl ungefär diametern på en femkrona?
2012-08-22, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sr.Adde
2cm är väl ungefär diametern på en femkrona?

Femkronan är 28,5mm så det blir nog en stor portion. En tia är 20,5mm.
2012-08-22, 00:12
Medlem
Masterkrabbans avatar
Ögna upp 1/10 av paketen, svårare än så är de inte

Tycker dock att 150g är mer lagom portion i pastaväg.
2012-08-22, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Mmmm folk kanske förstår snart varför jag alltid klagar på 90-talister (idioter).

Kör på känsla.

Uppskattar svaret! Älskar när folk som är äldre än mig kallar mig för en idiot. Jag menar, jag är väll förmodligen inte en 19 åring som har bott själv i så lite som en månad, och naturligtvis har jag inte så pass lite pengar att jag kan gå in i en butik och köpa allt det fantastiska som din blåsta hippiegeneration har sett i reklam på Tv-shop.

Och vad nu? Ska du spendera halva din dag på och analysera min text så du kan hitta alla grammatiska fel i min text?

Men nåväl. Jag förmodar att jag håller med dig om de flesta 90-talister. De flesta av oss är definitivt ett tydligt och bra exempel på den sämsta generationer på flera decennium.

Jag använde en enkrona för och mäta. Eftersom enkronas diameter är något mellan en femma och en tia så går det väll säkert.

Tack för hjälpen!
Senast redigerad av Xaidm 2012-08-22 kl. 00:26.
2012-08-22, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xaidm
Uppskattar svaret! Älskar när folk som är äldre än mig kallar mig för en idiot. Jag menar, jag är väll förmodligen inte en 19 åring som har bott själv i så lite som en månad, och naturligtvis har jag inte så pass lite pengar att jag kan gå in i en butik och köpa allt det fantastiska som din blåsta hippiegeneration har sett i reklam på Tv-shop.

Och vad nu? Ska du spendera halva din dag på och analysera min text så du kan hitta alla grammatiska fel i min text?

Skiter i din undermåliga svenska (väll!!??), du har säkert det absolut högsta betyg man kan få, pga betygsinflation, och anser dig vara en smart entreprenör.

Det jag vill säga är att om man är 19år och aldrig någonsin kokat spagetti alt inte kan lista ut hur man gör så är man en idiot, av någon konstig anledning så är de flesta idioter 90-talister.

Ta inte och svält ihjäl nu innan du fått ett svar.

OnT : Kör på känsla. Tips: du sa kasta i spagettin i kokande vatten, vattnet skall vara oerhört saltat.
Senast redigerad av Attributt 2012-08-22 kl. 00:31.
2012-08-22, 00:24
Medlem
krss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaidm

Däremot kan man väl prova sig fram lite innan man startar en tråd på flashback om det...
2012-08-22, 00:37
Medlem
raeksmoergosens avatar
greppa en normalstor penis (inga fb-dasar) i storlek och koka
2012-08-22, 02:05
Medlem
Dimaks avatar
lägg i allt bara, gör mer köttfärssås , ta med på jobbet i morgon funkar alltid.

Kan ju vara så 60-70-halva 80( om man är normal) är dåliga på att uppfostra ? tänkt på det?
2012-08-22, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
lägg i allt bara, gör mer köttfärssås , ta med på jobbet i morgon funkar alltid.

Kan ju vara så 60-70-halva 80( om man är normal) är dåliga på att uppfostra ? tänkt på det?

jo ja, hahahaha.

Varför tror du föräldrar tvingar sina barn och laga mat? För att de vill uppfostra dem, eller för att de bara råkar vara lata som fan?

Jag sätter min slant på att de är lata. Barn ska fan inte behöva laga mat åt sina föräldrar. Det är bara enormt lata föräldrar som tillåter det regelbundet. Jag har aldrig lagat mat regelbundet, och hade jag haft en våg (i detta fall), hade jag aldrig haft problem...

Jag ska fan inte tvinga mina barn och laga mat. Och föräldrar som gör det; tro inte att ni är bra föräldrar som vill ert barns bästa genom och lära dem laga mat. Ni är bara lata
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in