• 1
  • 2
2012-08-22, 04:55
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaidm
jo ja, hahahaha.

Varför tror du föräldrar tvingar sina barn och laga mat? För att de vill uppfostra dem, eller för att de bara råkar vara lata som fan?

Jag sätter min slant på att de är lata. Barn ska fan inte behöva laga mat åt sina föräldrar. Det är bara enormt lata föräldrar som tillåter det regelbundet. Jag har aldrig lagat mat regelbundet, och hade jag haft en våg (i detta fall), hade jag aldrig haft problem...

Jag ska fan inte tvinga mina barn och laga mat. Och föräldrar som gör det; tro inte att ni är bra föräldrar som vill ert barns bästa genom och lära dem laga mat. Ni är bara lata
Lagat mat under sommaren då jag var ensam hemma och tittade på NHL slutspelet och runkade.
2012-08-22, 05:29
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Oj, äter upp mot 450-500 gram många gånger då jag äter pasta.
OK, det är för mycket, men hur kan ni tipsa om 50-100 gram? Om det inte är en flicka på 35 kilo så är det inget som mättar.
200 gram minst och det är det enda man äter (tillsammans med en sås). Om man lämnar lite grand gör ingenting.
Ta iaf spaghetti till en omkrets av en femma.
2012-08-22, 05:58
Medlem
Skyrocketins avatar
Det finns ett urgammalt knep jag lärde mig av en italiensk donna. Sammanför ditt pekfinger till tummen, så att de bildar en cirkel. Greppa pastan på detta sätt, det motsvarar en portion för en man. Greppa pastan med långfinger och tumme, 2 pers. Ringfinger och tumme 3 pers. Lillfinger och tumme pasta för 4 personer.

Hon var smart och praktisk av sig, synd bara att hon var tvungen att koka pasta för 3 pers när vi två skulle käka "big boy",
2012-08-22, 08:54
Moderator
evilhoneys avatar
Det finns en klistrad tråd för snabba frågor om mat.
//mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in