Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-08-20, 14:17
  #1
Medlem
Joe Cools avatar
Alla längre förhållanden har sina upp och nergångar vad gäller sex, både frekvens och kvalitetsmässigt. I mitt/vårt fall är sexet i sämsta fall riktigt bra så kvaliteten är vi båda nöjda med men frekvensen är en annan historia.

Efter nyförälskelsen när det knullas som kaniner så stabiliserades det på 2-4ggr/vecka vilket jag tycker är aningen för lite men ändå rätt OK (4-5ggr känns optimalt för mig). Nu efter några år har det kommit annat att prioritera, stress både hemma och på jobb osv och det har sjunkit till 1-1,5ggr/vecka vilket helt enkelt inte räcker för mig. Jag kan inte påstå att det leder till bråk men lite friktion blir det av att jag blir frustrerad och hon känner sig pressad.
Sexet är lika bra som någonsin och hon säger ofta "varför gör vi inte det här varje dag" när vi väl kommer till så emotionellt har jag svårt att förstå att hon inte vill lika ofta som jag.

Någon som känner igen sig?
Känns som en ganska vanlig situation detta.


Man hör ju ofta att "ju mer sex man har destå mer vill man ha" så vi ska göra ett litet test:
Vi ska ha sex varje dag under två veckors tid för att se dels om vi mår bättre av det och dels om vi blir kåtare både under testet och efteråt.

Vad tror ni, kommer det att ge några positiva effekter?
Citera
2012-08-20, 14:34
  #2
Medlem
TheBITs avatar
Jag tror inte på att man tvingar fram sex, antingen vill man eller inte.
Med det sagt så lär man ju vilja dom flesta dagar ändå eftersom det är awesome.
Citera
2012-08-20, 15:25
  #3
Medlem
Se till att ta er tid att göra romantiska saker, som tidigare skriver tror ja inte på att tvinga någon till sex. Men gör ett försök med er idé och uppdatera här om resultatet! Väntar spänt!
Citera
2012-08-20, 15:58
  #4
Medlem
Ostkroks avatar
Ja du, känner igen mig allt för väl, och kan säga att för min del sket det sig totalt efter ett 5 års långt förhållande. Ämnet togs upp av mig ett tiotal gånger och blev lovad förbättring gång på gång.

Kort period efter snacken blev allt bra igen - men dalade ner till det otillräckliga igen, både kvalitetsmässigt och frekvensmässigt.

Nyligen gav jag helt enkelt upp, kan inte tänka mig att ha det såhär resten av mitt liv eller en längre tid igen. Älskar denna tjej så otroligt mycket men det stod ju klart för mig att sexdelen inte funkade, så vad fan gör man?

Nu var det ju inte endast sexet som fick det att brista men det låg som en tung last redan, så pang sa det bara... Känns så jävla fel att behöva snacka fram bättre sex/sex oftare...
Citera
2012-08-20, 16:55
  #5
Medlem
Joe Cools avatar
Missförstå mig inte, vi har ett utmärkt förhållande och vill båda verkligen ha mer sex men det blir inte av pga andra prioriteringar från hennes sida. Hon blir i likhet med många kvinnor inte tillräckligt sugen när det finns annat att tänka på/pyssla med och med ett spädbarn att ta hand om och pågående husrenovering och jobbstress så finns det alltid något annat att prioritera.

Det handlar inte om tvång utan är ett löfte till varandra att vi ska prioritera sexet helt enkelt. Det var dessutom helt och hållet hennes förslag även om jag naturligtvis inte var svårövertalad.

Första rapporten kommer imorgon, testet startade redan förra veckan.
Citera
2012-08-20, 22:22
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Cool
Missförstå mig inte, vi har ett utmärkt förhållande och vill båda verkligen ha mer sex men det blir inte av pga andra prioriteringar från hennes sida. Hon blir i likhet med många kvinnor inte tillräckligt sugen när det finns annat att tänka på/pyssla med och med ett spädbarn att ta hand om och pågående husrenovering och jobbstress så finns det alltid något annat att prioritera.

Det handlar inte om tvång utan är ett löfte till varandra att vi ska prioritera sexet helt enkelt. Det var dessutom helt och hållet hennes förslag även om jag naturligtvis inte var svårövertalad.

Första rapporten kommer imorgon, testet startade redan förra veckan.
Okej! Det låter som en toppen idé då! Det är viktigt för kroppen att utsöndra endorfiner som den gör när man har sex. Men som du skriver kan det ofta bli att sexet drabbas pga stress. Okej, låter spännande med första uppdateringen!
Citera
2012-08-21, 10:03
  #7
Medlem
Joe Cools avatar
Statusrapport en vecka in:

Det har blivit sex 5 av 7 dagar. Det krävs lite skärpning och bättre planering där, vi har beslutat att förlänga testet med två dagar för varje missad dag.

Det känns som att vi är trevligare mot varandra och på bättre humör båda två efter en vecka men det kan ju vara tillfälligheter.
Hon har känt sig kåt på dagtid ett par dagar mot slutet vilket är relativt ovanligt.
Jag tänker snarare mindre på sex på dagtid men har lätt att komma igång när tillfälle ges.

Sexet har varit riktigt bra, det har absolut inte känts som att vi gör det för att vi "måste" när vi kommit igång. Vi har snarare varierat oss mer än haft slentrianmässigt sex vilket har känts positivt.


Det är förstås för tidigt att dra några slutsatser men så här långt känns det bra för oss båda.
Citera
2012-08-21, 12:19
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Cool
Statusrapport en vecka in:

Det har blivit sex 5 av 7 dagar. Det krävs lite skärpning och bättre planering där, vi har beslutat att förlänga testet med två dagar för varje missad dag.

Det känns som att vi är trevligare mot varandra och på bättre humör båda två efter en vecka men det kan ju vara tillfälligheter.
Hon har känt sig kåt på dagtid ett par dagar mot slutet vilket är relativt ovanligt.
Jag tänker snarare mindre på sex på dagtid men har lätt att komma igång när tillfälle ges.

Sexet har varit riktigt bra, det har absolut inte känts som att vi gör det för att vi "måste" när vi kommit igång. Vi har snarare varierat oss mer än haft slentrianmässigt sex vilket har känts positivt.


Det är förstås för tidigt att dra några slutsatser men så här långt känns det bra för oss båda.

Intressant experiment.

Jag lever själv i en lång relation och jag tänker att faran är det slentrianmässiga sexet snarare än frekvensen. Det är svårt att hitta tid för varandra när två heltidsarbeten ska pusslas ihop, några barn ska tas om hand, hemmet ska skötas och ett nytt ska byggas. Visst, det är schysst med en snabbpåsättning mot diskbänken när ungarna har somnat men om sexlivet reduceras enbart till det är det inte längre så kul.

Vad kan man göra? Se till att ta sig tid givetvis. Kåta upp varandra. Någon slags vardagsromantik. Nej, inte blommor och kramar och skit. Snarare att bygga upp en förväntning om vad som komma skall. Och visst är det så att sex föder sex. Men jag tänker att det någonstans handlar om att hålla kåtheten vid liv även om man faktiskt inte lyckas få till det så ofta som man önskar.
Citera
2012-08-21, 13:08
  #9
Medlem
Joe Cools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgarbracka
Jag lever själv i en lång relation och jag tänker att faran är det slentrianmässiga sexet snarare än frekvensen.
Som jag ser det så blir det mer variation och mindre slentrian ju mer sex man har, kör man sällan så blir det gärna en ganska begränsad repertoar av bådas favoriter.
Dessutom gäller det att komma upp i en minimimängd där bristen på sex inte blir en negativ grej i sig själv. För mig ligger det på var tredje dag ungefär.


Citat:
Ursprungligen postat av borgarbracka
Visst, det är schysst med en snabbpåsättning mot diskbänken när ungarna har somnat men om sexlivet reduceras enbart till det är det inte längre så kul.

Vad kan man göra? Se till att ta sig tid givetvis. Kåta upp varandra. Någon slags vardagsromantik. Nej, inte blommor och kramar och skit. Snarare att bygga upp en förväntning om vad som komma skall. Och visst är det så att sex föder sex. Men jag tänker att det någonstans handlar om att hålla kåtheten vid liv även om man faktiskt inte lyckas få till det så ofta som man önskar.

Kvaliteten får absolut inte gå ner för att frekvensen går upp, men 1-2 rejäla knull plus några snabbisar per vecka är bättre än bara 1-2 rejäla knull. Vi får se vart experimentet leder i den här frågan.
Att hålla kåtheten vid liv utan sex funkar väl till en viss gräns men efter ett tag blir vi osynkade: Hon blir mindre kåt och jag mera frustrerad. Min tjej avskyr dessutom att bli uppkåtad om hon inte kan få utlopp för det, grovhångel eller lite smek utanpå trosan när det inte finns möjlighet till sex är inte välkommet.
Citera
2012-08-21, 13:48
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Cool
Som jag ser det så blir det mer variation och mindre slentrian ju mer sex man har, kör man sällan så blir det gärna en ganska begränsad repertoar av bådas favoriter.
Dessutom gäller det att komma upp i en minimimängd där bristen på sex inte blir en negativ grej i sig själv. För mig ligger det på var tredje dag ungefär.

Kvaliteten får absolut inte gå ner för att frekvensen går upp, men 1-2 rejäla knull plus några snabbisar per vecka är bättre än bara 1-2 rejäla knull. Vi får se vart experimentet leder i den här frågan.

Att hålla kåtheten vid liv utan sex funkar väl till en viss gräns men efter ett tag blir vi osynkade: Hon blir mindre kåt och jag mera frustrerad. Min tjej avskyr dessutom att bli uppkåtad om hon inte kan få utlopp för det, grovhångel eller lite smek utanpå trosan när det inte finns möjlighet till sex är inte välkommet.

Jag tycker om en viss typ av avancerade vuxenlekar och de bygger på triggande och uppbyggande av kåthet. Att skapa en förväntan och stämning. Det har räddat sexlivet i min relation där den ena jobbar obekväma tider och är borta mycket hemifrån. Det kan räcka med att han tar ett fast tag om min nacke när jag säger hej då på morgonen. Eller tvärtom.

Jag tänker att det dock i grund och botten handlar om att ta sig tid och att kunna koppla bort allt annat. Här och nu. Jag föredrar givetvis ett redigt knull framför diskbänksknullen men ibland får man helt enkelt ta det som bjuds. Och precis som med allt annat i livet - man ska hitta den där jävla balansen.

Och ja, det är klart att sex föder sex. Hur många historier har man inte hört om par som har sex mer och mer sällan och till slut känns det främmande och olustigt. Fy.

Hursomhelst. Jag ska fortsätta läsa tråden.
Citera
2012-08-28, 17:55
  #11
Medlem
Hur går det? Nyfiken! Ge oss rapport!
Citera
2012-08-28, 17:58
  #12
Medlem
cSxs avatar
Faktiskt. Hälften av tiden har ju gått nu. Berätta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback