Hej, r det ngon som r bekant med Swedbanks nya rutiner vid frsljning utav fonder?
Tydligen mste man numera vnta 3-4 dagar innan pengarna frn frsljningen r p kontot. Tidigare har detta gtt ver direkt.
Jag hade inte uppfattat detta i ngot nyhetsbrev, inte heller min sambo, s det var MYCKET panikslaget nr att vi stod utan pengar infr den sedan tidigare betalda utlandsresan.
Enligt Swedbank s ska det ha varit shr sedan i vras, men jag vet att jag har slt fonder som jag har ftt pengar fr direkt ven nu i sommar.
Jag tyckte jag var ute i god tid nr jag slde infr resan 5 dagar innan och fick ju givetvis mer och mer panik ju lngre tiden gick nr jag inte fick ut ngra pengar.
Nr jag ringde kundtjnsten fr att rdfrga om hur jag skulle gra fick jag beskedet att jag skulle f mina pengar en dag efter att vi hade kt ivg och att det var "Beklagligt".
r det ngon mer som har rkat ut fr detta? Eller r det ngon som har hrt ngot om denna nya "rutin" som tydligen ska ha ngot med "bryttider" att gra.
Eftersom jag slde p en fredag fick jag inte pengarna frens p torsdagen nsta vecka, vilket r 6 dagar, och enligt kundtjnst s var det "i bsta fall"
Helt sjukt enligt mig. fondpengarna r allts mer eller mindre lste i nstan 1 vecka!
Mvh