• 1
  • 2
2012-08-21, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
informationen fanns p internetbanken. Stod till hger i en ruta nr man sysslade med detta. Sedan br du byta bank fr din handel. Deras utbud r skrattretande d dom vill att du ska vlja deras egna sjukt dyra fonder. Men det r ju lite ot.

Jo men det r vl klart att jag ocks kan g in och leta upp infon nu nr jag vet att den exsisterar.
Men man letar ju inte efter ngot man inte vet finns. Vet man inte att ngon rutin har ndrat letar man ju inte infromation om detta.
Det borde ju g ut ett stort nyhetsbrev om en sdan hr sak lngt innan rutinen ndras. Att ha infon p samma sida som man har uppe nr man sljer fonderna hjlper ju inte direkt eftersom det d redan r fr sent.
Citera
2012-08-21, 06:18
Medlem
Nr jag fr ca 10 r sedan anvnde swedbank s kom 80% av summan in direkt, resten 1-2 dagar efter nr fonden vl var sld. Antar att det var s att de skulle ha marginal om fonden skulle g upp eller ner ...

Har dock inte swedbank nu s vet inte hur de gr...
Citera
2012-08-21, 13:45
Medlem
Fr att dra upp detta igen. I gr slde jag i vrede alla mina resterande fonder av samma slag. Samma fonder som tidigare skulle ta mig fredag-torsdag att f pengarna fr.
Idag mrker jag att jag har ftt pengar fr alla fonder jag slde. De tog allts bara ver natten att genomfra den nya frsljningen. ven de gamla ordrarna som skulle ta som bst tills p torsdag att f pengar fr har gtt igenom.
I samband med frsljningen i gr s skickade jag ett milt sagt MYCKET arg meddelande dr jag uttryckte mina synpunkter. Dr jag bla meddelar att tnker lmna banken inom kort.
Kan mitt meddelande verkligen ha haft effekt? Ofta brukar man ju f ett svar tillbaka, det har jag inte ftt nu utan bara ftt ut mina pengar snabbt.
Har de frskt kpa tillbaks mitt frtroende?
Citera
2012-08-21, 14:35
Medlem
Conceptions avatar
Jag r nog ganska sker p att det r olika fonder du sljer men du inte har kolla p vilka det r.

Det str tydligt p deras hemsida att en fondfrsljning tar mellan ca 1-3 dagar. Detta innebr att det kan ta 1 dag (som det gjorde fr dig senast) eller 4 dagar som r ca 3.

De bryr sig inte om ett argt brev nr det gller fondfrsljningar d de troligen sljer 1000-tals per dag.

Lr dig istllet att var ute i god tid nr det str ca 1-3 dagar. D kan man alltid rkna med att det kan ta lngre tid nr man verkligen behver det snabbt. Lagen om alltings jvlighet helt enkelt.
Citera
2012-08-21, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag r nog ganska sker p att det r olika fonder du sljer men du inte har kolla p vilka det r.

Det str tydligt p deras hemsida att en fondfrsljning tar mellan ca 1-3 dagar. Detta innebr att det kan ta 1 dag (som det gjorde fr dig senast) eller 4 dagar som r ca 3.

De bryr sig inte om ett argt brev nr det gller fondfrsljningar d de troligen sljer 1000-tals per dag.

Lr dig istllet att var ute i god tid nr det str ca 1-3 dagar. D kan man alltid rkna med att det kan ta lngre tid nr man verkligen behver det snabbt. Lagen om alltings jvlighet helt enkelt.

Nej, jag r helt sker eftersom jag bara har en fond att slja
Citera
2012-08-21, 15:12
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EasyBeef
Nej, jag r helt sker eftersom jag bara har en fond att slja

Vilken?
Citera
2012-08-21, 15:26
Medlem
Citat:
Ja, jag har slt alla fonderna och kommer att byta bank inom kort. Jag har trttnat p swedbanks pajaseri.
Har ju givetvis inte tjnat ngot alls p fonderna s nu fr det vara slut!

men det var ju heller inte heller meningen att du skulle tjna ngot p fonderna, det r ju banken som ska tjna p frkets "fondsparande"...
Citera
2012-08-21, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tmach
men det var ju heller inte heller meningen att du skulle tjna ngot p fonderna, det r ju banken som ska tjna p frkets "fondsparande"...

Medveten felstavning p folket? Kul i s fall, har inte sett det tidigare.
Citera
2012-08-21, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneofmany
Medveten felstavning p folket? Kul i s fall, har inte sett det tidigare.

hgst medveten...

http://en.wikipedia.org/wiki/Sheeple
Citera
2012-08-21, 23:51
Medlem
storm79s avatar
Citat:
Fr att dra upp detta igen. I gr slde jag i vrede alla mina resterande fonder av samma slag. Samma fonder som tidigare skulle ta mig fredag-torsdag att f pengarna fr.
Idag mrker jag att jag har ftt pengar fr alla fonder jag slde. De tog allts bara ver natten att genomfra den nya frsljningen. ven de gamla ordrarna som skulle ta som bst tills p torsdag att f pengar fr har gtt igenom.
I samband med frsljningen i gr s skickade jag ett milt sagt MYCKET arg meddelande dr jag uttryckte mina synpunkter. Dr jag bla meddelar att tnker lmna banken inom kort.
Kan mitt meddelande verkligen ha haft effekt? Ofta brukar man ju f ett svar tillbaka, det har jag inte ftt nu utan bara ftt ut mina pengar snabbt.
Har de frskt kpa tillbaks mitt frtroende?

Knappast. Om du har den attityden och gnller ver att du inte r kapabel att lsa instruktionerna, s har dom noll och intet intresse av att fjska fr dig.
Fr det andra, nr bryttiden+affrsdagarna p en fond gtt ut betalas det in. Det r inget de kan gra ngot t.
Och fr det tredje s har du inte ftt ut pengar direkt sedan den hr ndringen gjordes. Mjligen samma dag efter bryttiden om ordern lades innan.
Citera
2012-08-23, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storm79
Knappast. Om du har den attityden och gnller ver att du inte r kapabel att lsa instruktionerna, s har dom noll och intet intresse av att fjska fr dig.
Fr det andra, nr bryttiden+affrsdagarna p en fond gtt ut betalas det in. Det r inget de kan gra ngot t.
Och fr det tredje s har du inte ftt ut pengar direkt sedan den hr ndringen gjordes. Mjligen samma dag efter bryttiden om ordern lades innan.

Fan, det r ju du som gnller och r sur. Jobbar du mjligen p Swedbank som mottagare fr klagoml?
Citera
2012-08-24, 10:48
Medlem
storm79s avatar
Hade jag jobbat dr hade jag satt en kula i huvudet fr lnge sen. N, jag jobbar p avdelningen fr konstruktion av komplicerade rutiner. Vi gr dom dr reglerna som ska f fattighjonen att till slut ge upp och dra till en annan bank och belasta deras budget.
Lnen r inte s bra men vaffan, kan jag fucka upp bara en persons liv per dag s r jag rtt njd. Jag funderar iofs att byta jobb till Tillvxtverket, de verkar ha ungefr samma syssla men mycket hgre ln.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in