Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Ja, det har varit bättre i år. Polisen har gjort riktade insatser där vilket förmodligen har drivit bort en del av det värsta buset. Sen beror det väl på vad du stör dig på där. Är det all droghandel och alla förortsgangsters som rullar omkring med bakluckan full med vapen så har det blivit bättre.
Är det däremot spänniga människor från blå linjen som solar och raggar så får du nog leva med det om du bor där. Området har tagit över tronen från Rålis när det gäller sånt, och jag ser inte att det skulle sluta. Man får också tänka på att sommaren det var som värst på Hornsbergs strand var helt fantastisk överlag med kanonväder mest hela tiden. Blir det en sån sommar nästa år exempelvis så lär det bli trångt på strandpromenaden. Gillar man inte människor och vill sitta vid vattnet i lugn och ro så är det inte där man ska bo.
Tack så mycket för svar.
Jag gillar människor, så länge de inte beter sig som babbar. Så att det är trångt är inget problem per se. Fram till 2013 var det trångt vid vattnet på dagtid, men ändå ett paradis. Sen 2014 smällde det bara till, orcher överallt, helt fruktansvärt. Men min observation är att sommaren 2016 var betydligt bättre (på dagtid).