Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-27, 08:44
  #37
Medlem
Efter att ha tagit del av tråden tittar jag på Hornsbergsstrand i satellitläge man ser nakna kroppar längs hela sträckan rena badplayan. Hundratals kanske tusentals långt fler än motsvarande vy över Ängbybadet. Kan rekommenderas för längre västerut överväger blattarna. Smedsuddsbadet rena paradiset.
Citera
2018-06-16, 22:30
  #38
Medlem
Kan meddela att det är mycket kulturberikat, var där för någon timme sen och det var 2/3 invandrare där.
Det är betydligt trevligare i Hammarby sjöstad där är Svenskar fortfarande är en majoritet av de man möter.
Citera
2018-06-18, 11:22
  #39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av johnez
Kan meddela att det är mycket kulturberikat, var där för någon timme sen och det var 2/3 invandrare där.
Det är betydligt trevligare i Hammarby sjöstad där är Svenskar fortfarande är en majoritet av de man möter.

Och där kan du inte bada, knappt ens köra vattenskoter. Men både L och KD lovar nu hårdare
tag och förbud mot vattenskotrar i Hornsbergsområdet. Sjöpolisen har fått ett nytt uppdrag.
Citera
2018-06-18, 17:41
  #40
Medlem
Är det blattarna som kör vattenskoter? Jag förknippar inte den gruppen med sådant, men det kanske går att hyra?
Citera
2018-06-19, 14:39
  #41
Medlem
Eckiumbums avatar
https://mitti.se/nyheter/efter-slags...mmargagatorna/
Någon verkar kastat en servett på en motorcyklist och därefter blev det kaos. Verkar påminna om det "skogturk"-klippet men här var det med fullbordat slagsmål.
Citera
2018-06-20, 22:45
  #42
Medlem
Verkar bli problem när "orten" möter Kungsholmsborna.
Intressant att lösningen verkar vara ännu fler farthinder.
Citera
2018-08-30, 18:56
  #43
Medlem
https://mitti.se/nyheter/mobila-ordn...ll-stadsdelen/

krafttag mot det s k buset ?
Citera
2019-06-05, 23:01
  #44
Medlem
Stackars människor som bor i och runt om fina Hornsbergstrand. Det är helt jävla obeboeligt numera. De som köpt bostadsrätt där måste ligga sömnlösa, och då menar jag inte för allt oljud som det nya Sverige ger området.
Grattis Sverige. Trevlig nationaldag.
__________________
Senast redigerad av glendale 2019-06-05 kl. 23:07.
Citera
2019-10-14, 11:43
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Stackars människor som bor i och runt om fina Hornsbergstrand. Det är helt jävla obeboeligt numera. De som köpt bostadsrätt där måste ligga sömnlösa, och då menar jag inte för allt oljud som det nya Sverige ger området.
Grattis Sverige. Trevlig nationaldag.

Den absoluta majoriteten av dem har röstat för det nya fina kaozblattesverige, så jag sparar nog mina sympatier.

Mångkultur är tydligen bara trevligt på avstånd, när man har den inpå sig är det något helt annat, vilket mindre bemedlade svenskar (sådana som dessa bostadsrättsägare hånat och föraktat) påtalat i åratal. Går väl knappt att hitta ett tydligare exempel på NIMBY (Not in my backyard).
Citera
2019-10-17, 15:33
  #46
Medlem
Il.Malizias avatar
Lustigt när det folk som bor där/vistas där har vetat om länge sprids i media så ska proffstyckare avfärda folks erfarenheter som rasism och fördomar.
Citera
2020-06-20, 20:40
  #47
Avstängd
Mertillens avatar
Hur är läget på Hornsberg nu i fina juni 2020?

Jag var där på besök för någon månad sedan. Det var en fin kväll. Jag tyckte det var rätt lugnt. Var inget drägg där.
Citera
2020-06-21, 00:12
  #48
Medlem
Plattans avatar
Var där och tog en kvällspromenad igår på midsommarafton.

Har besökt området under några somrarna nu och det blir bara värre och värre får varje år men igår hade det fullkomligt kulminerat.

Kändes som om man promenerade runt i en avskrädeshög i Mellanöstern eller Afrika.

Ända anledningen till att man förstod att man var i ett västland. Var att ca 10-15% av Mellanösterntjejerna var tämligen lättklädda och badade i stringbikini. Vilket förmodligen inte hade varit okej på hemmaplan.

I övrigt var det idel hucklen, arabgubbar i helskägg, blånegrer med rödsprängda ögon. Blandat med vanliga MENA-förortsgangsters
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback