• 1
  • 2
2012-08-19, 15:11
Medlem
Witkos avatar
Saxat från VLT:

Olyckan skedde på vägen mellan Tigris och Hammarbyrampen.
Det var strax före klockan 05 på morgonen som ett vittne larmade polisen om att en bil kört på en man och sedan smitit från platsen.

Länk till VLT
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.177...d-foraren-smet

Otroligt att någon lyckades snappa upp reg-numret så tidigt på morgonen, är det någon från västerås trakten som hört något om föraren? Han märkte tydligen att han kört på något men inte att det var en människa?

Vad gjorde 46 åringen på/vid vägen, förmodligen var han på väg hem men varför stannade inte föraren av bilen för att kolla vad han kört på?
Citera
2012-08-19, 17:30
Medlem
Snacka om flyt att det ens fanns ett vittne, om bilens front och vindruta är skadad så måste det ju varit en tydlig smäll, att man då inte stannar ens för och se vad det var så är han rätt rökt nu.
Citera
2012-08-19, 18:41
Medlem
Nu är kräket frisläppt iallafall.

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.177...er-dodsolyckan
Citera
2012-08-19, 19:25
Medlem
Pestenstids avatar
Trodde han körde på en sten eller ett djur... Och då stannar man inte och kollar skador på djur och bil?
Skador på front och vindruta, var inte bilen försäkrad eftersom att föraren inte verkade vilja kontrollera vad som orsakade sådana skador på bilen? Intressant skadeanmälan till försäkringsbolaget. Körde på något men jag vet inte vad för jag stannade inte och kontrollerade vad det var.

Så uppenbart vad det handlar om, jäv*a kräk, precis som att man inte märker att en människa kastas upp på vindrutan. Så underbart att det fanns ett vittne som satte dit föraren! Allt gott i livet till det vittnet som hörde av sig till polisen.

Lär väl inte dröja innan det är känt vem föraren var. Har mina gissningar vad det handlar om med tanke på området men jag avvaktar tills folk med fakta uttalar sig.

Oavsett vilket så borde det vara gatlopp på sådan avsaknad av ryggrad att man smiter från en olycka man under alla former är inblandad i, skyldig eller oskyldig.
Citera
2012-08-19, 20:06
Medlem
DigitalAngels avatar
Vilket kräk, tror han själv historian om att han inte förstått det var en människa han kört på? Nån som har namnet på den misstänkte?
Citera
2012-08-19, 20:52
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalAngel
Vilket kräk, tror han själv historian om att han inte förstått det var en människa han kört på? Nån som har namnet på den misstänkte?

Jag har inget namn men jag vet att det rör sig om en taxichaufför.
Citera
2012-08-19, 21:20
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Jag har inget namn men jag vet att det rör sig om en taxichaufför.
Gissar på att namnet är lite svårstavat...
Fy fan vilket kräk! Dessutom en yrkeschaufför...
(OT)men det är klart, det var länge sedan det krävdes några kunskaper för att vara taxichaufför.
Nu för tiden är det inte en jävel som ens har en aning om vad stans huvudgata heter.. Nu är de halvkriminella småfifflare som kommer långt utomsocknes ifrån som kör taxibil, och man får ta risker oavsett vilket bolag man åker med.
Citera
2012-08-19, 21:34
Medlem
babakuss avatar
En taxichaufför i Västerås? Oj, vad svårtippat det blev.

Utvisa idioten!
Citera
2012-08-19, 21:57
Medlem
NLSNs avatar
Någon som har namn på BO?
Härstammar nämligen från staden i fråga.
Citera
2012-08-20, 10:14
Medlem
Thunderaces avatar
En yrkeschafför som inte stannar och kollar skador?! Kom igen det här är ett vanligt jävla low-life som ville komma undan bara! Ska bli intressant att se vilket straff blatte-äcklet får? Stackars anhöriga till offret vilket jävla besked att få! Ska försöka luska fram namnet!
Citera
2012-08-20, 10:57
Medlem
Nu kan det ha varit så att personen i fråga inte bodde på typ bäckby utan var påväg in till jobbet för att byta bil, det ligger en buss/taxi arbetsplats på industriområdet, Personen kanske körde såndär busstaxi. Kan ha varit en svensk person eftersom det kör endel svenskar för just det företaget. Hoppas vi får namn iallafall intressant om man vet vem det är som är så kall....
Citera
2012-08-20, 12:21
Medlem
Otems avatar
2012-08-19,04:48,Trafikolycka,smitning från,Västerås

Påkörd på Köpingsvägen avled

Citat:
Tidigt på söndagsmorgonen larmades polis till en trafikolycka på Köpingsvägen strax öster om Hammarbyrampen. Det var ett vittne som hade observerat hur en bilist kört på en man och sedan lämnat platsen.
Citat:
Patruller beordrade till platsen och där anträffades en man liggande på vägen. Mannen blödde kraftigt från huvudet och patrull påbörjade HLR i avvaktan på att ambulans skulle anlända. Mannens liv gick dock inte att rädda.
Citat:
Vittnet kunde för polisen uppge registreringsnummer på den bil som körde på mannen och aktuell bil anträffades. Efter en husrannsakan anträffades en person som greps misstänkt för vållande till annans död och obehörigt avvikande från trafikolycka.

Citat:
Mannen som är född 1980 fördes till polishuset i Västerås där han har förhörts och efter detta blivit anhållen i avvaktan på ytterligare utredning. Den bil som var inblandad i olyckan hade då den anträffades skador i front och framruta och har tagits i beslag för teknisk undersökning.

Citat:
Den avlidne är en man född 1966 hemmahörande i Västmanlands län. Mannens anhöriga är underrättade av polisen.

Länk:http://www.polisen.se/Skane/Aktuellt...fran-Vasteras/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in