• 3
  • 4
2013-04-09, 13:33
Medlem
Thunderaces avatar
Vilket jävla skämt detta landet har blivit! Hårdare straff för fortkörning än för att köra på någon och smita! Hade han kört på någon i min familj och smitit och underlåtit att kontakta polisen vid hemkomsten "för att han inte ville väcka dotter" - då hade jag gladeligen gjort samma med honom och tagit straffet oavsett vad pajasrättsystemet hade dömt mig till.
Citera
2025-11-04, 19:25
Medlem
Flera år sen detta hände.
Men ser att ni skriver att min pappa "inte har alla hästar hemma" och att han liftade hela tiden...

Här kommer sanningen.
Min pappa, Tony, var en missbrukare, alkoholmissbruk närmare bestämt men han var smartare än dom flesta.
Han föddes med ryggmärgsbråck som han opererades för redan efter 2 dygn i Uppsala och efter den operationen fick han hjärnhinneinflammation och höll på att dö flera gånger, men överlevde.

Pappa var yngst av en skara på 12 syskon, där tyvärr många har lämnat jordelivet och nu, även mamma och pappa.
Men, pappa var en ensamvarg och hade bara mig som dotter.

Och ja, ni har rätt, han hade varit på en 6timmars innan och var påväg hem.
Utan pengar och utan telefon så hade han inte så mycket val, så han började gå hemåt och den vägen är hem till Hallsta, jag vet inte varför han inte gick på cykelbanan men det hade säkert med lokalsinnet att göra.

Poliserna som jobbade den natten var även till honom när han sov i en busskur precis innan rödlyserna, precis vid affären.
När dom nästan var nere på stationen får dom larmet om detta och polisen A*tonio gjorde allt han kunde för att få tillbaka pappa, men lyckades inte.

Pappa hade gjort ett sånt hjärtskärande skrik när bilen träffade honom (hur jag vet det, min farbror bodde över floristen mitt emot affären och hörde det och tänkte gå ut och se vad som hade hänt).

Pappa dog och föraren fick 4.500:- i böter för att han dödade min pappa, mina 4 barns morfar.
Och en sak, som ni inte vet, var att pappa skulle åka på behandling på måndagen i Uppsala, dvs den 20 augusti 2012.
Han har ALDRIG sagt att han är missbrukare, men han hade tagit detta steg för att bli en bättre pappa och morfar.
Förstår ni hur ont det fortfarande gör, att ha hans blålila ansikte på näthinnan och veta att den j*veln som dödade honom fortfarande kör taxi i Västerås.

Och, varför han åkte buss mellan Hallsta - Kolbäck, var för att åka till sin mor som bodde där och hjälpa henne med allt, tvätt/handla osv osv.
Citera
2025-11-04, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snooze91
Jag råkar veta vem denna karl är. Nu kan vi bara spekulera, men inte för att tala illa om de döda. Men han ska tydligen inte haft alla hästarna i stallet. Ska tydligen ha gått längs vägarna och liftat väldigt ofta.

Min teori är väl att han liftat längs den vägen som leder till Kolbäck (där han bodde). När han sedan ser taxin tar han ett steg för långt ut på den obelysta vägen för att stoppa den.

Detta är min teori efter vad han skulle göra ute vid Hammarbyrampen och "gamla v-ås vägen".

Han har överlevt både ryggmärgsbrok och hjärnhinneinflammation som liten.
Enstöring och ensamvarg, ja, men han hade mer hästar än dom allra flesta
Citera
2025-11-04, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Snooze91 det låter troligt, sedan fattar jag inte hur föraren kunde åka vidare, en normal person hade ju blivit chockad stannat och ringt polisen, men föraren kanske fick panik och handlade helt fel eller inte fattade vad som hände typ hamnade i trans och bara åkte vidare, hjärnan kunde inte processa det som just skett.

Kul att se någon smetas ut på rutan precis som en fluga. Uh, värsta trauma och den bilden hänger ju med en resten av livet.

Jag hoppas fortfarande ser pappas ansikte varje natt och hör pappas hjärtskärande skrik när bilen träffar hans kropp.
När hjässa flyttar sig några cm och att den j*veln ser hur pappa flyger över 10 m innan hans kropp landar på sidan av vägen.
Citera
2025-11-04, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batik
Jag förmodar att vi pratar om en kille som förlorade en yngre bror genom metadonförgiftning för ett tiotal år sedan. Hårt drabbad familj i så fall.

Ja K*n, den 23 december 2001
*e
Citera
2025-11-04, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Vilket jävla skämt detta landet har blivit! Hårdare straff för fortkörning än för att köra på någon och smita! Hade han kört på någon i min familj och smitit och underlåtit att kontakta polisen vid hemkomsten "för att han inte ville väcka dotter" - då hade jag gladeligen gjort samma med honom och tagit straffet oavsett vad pajasrättsystemet hade dömt mig till.

Han satt även vid köksbordet när polisen kom dit och PRATADE men sin gravida fru.
Citera
2025-11-04, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJE
Rykten gör gällande att BO var på väg hem ifrån Polisens fyllcell. Han var en van vandrare som brukade gå mellan Norberg och Kolbäck. Ska tydligen funnits ett visst missbruk i bilden. BO har även vuxna barn

"Vuxna barn" nästan så, vuxet barn, jag.
Och han hade då 2 barnbarn och nu har han 4 barnbarn.
Så ja, han var missbrukare, men måndagen den 20 augusti 2012 skulle han på sin allra första behandling för sitt missbruk
Citera
2025-11-09, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svangren
Flera år sen detta hände.
Men ser att ni skriver att min pappa "inte har alla hästar hemma" och att han liftade hela tiden...

Här kommer sanningen.
Min pappa, Tony, var en missbrukare, alkoholmissbruk närmare bestämt men han var smartare än dom flesta.
Han föddes med ryggmärgsbråck som han opererades för redan efter 2 dygn i Uppsala och efter den operationen fick han hjärnhinneinflammation och höll på att dö flera gånger, men överlevde.

Pappa var yngst av en skara på 12 syskon, där tyvärr många har lämnat jordelivet och nu, även mamma och pappa.
Men, pappa var en ensamvarg och hade bara mig som dotter.

Och ja, ni har rätt, han hade varit på en 6timmars innan och var påväg hem.
Utan pengar och utan telefon så hade han inte så mycket val, så han började gå hemåt och den vägen är hem till Hallsta, jag vet inte varför han inte gick på cykelbanan men det hade säkert med lokalsinnet att göra.

Poliserna som jobbade den natten var även till honom när han sov i en busskur precis innan rödlyserna, precis vid affären.
När dom nästan var nere på stationen får dom larmet om detta och polisen A*tonio gjorde allt han kunde för att få tillbaka pappa, men lyckades inte.

Pappa hade gjort ett sånt hjärtskärande skrik när bilen träffade honom (hur jag vet det, min farbror bodde över floristen mitt emot affären och hörde det och tänkte gå ut och se vad som hade hänt).

Pappa dog och föraren fick 4.500:- i böter för att han dödade min pappa, mina 4 barns morfar.
Och en sak, som ni inte vet, var att pappa skulle åka på behandling på måndagen i Uppsala, dvs den 20 augusti 2012.
Han har ALDRIG sagt att han är missbrukare, men han hade tagit detta steg för att bli en bättre pappa och morfar.
Förstår ni hur ont det fortfarande gör, att ha hans blålila ansikte på näthinnan och veta att den j*veln som dödade honom fortfarande kör taxi i Västerås.

Och, varför han åkte buss mellan Hallsta - Kolbäck, var för att åka till sin mor som bodde där och hjälpa henne med allt, tvätt/handla osv osv.
Jag beklagar din fars bortgång. Det är en rent ut sagt för jävligt att förövaren inte fick ett hårdare straff.
Citera
2025-11-20, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svangren
Ja K*n, den 23 december 2001
*e

Jag beklagar verkligen det som hände din pappa. Och alla bedrövligheter som drabbat din familj. Jag kände en av dina farbröder A mycket väl och umgicks mycket med honom i Kolbäck en gång i tiden.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in