Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-19, 12:12
  #1
Medlem
Quantics avatar
Hej.

Vaknade tidigare idag och kom att tänka på en skum dröm jag hade i natt, och det jag tror var en klardröm. Somnade i min säng, men var i mitt vardagsrum i drömmen. MILDade då jag skulle sova, men jag tror att jag utförde en reality check i drömmen (DILD), således blev det till en klardröm. Här började det skumma. Började gnugga mina händer mot varandra (minns även att jag kollade på dem som ytterliggare en reality check), men jag höll ändå på att tappa luciditeten, då det var något slags monster bredvid mig som "störde" mig. Snurrade sedan runt men tappade kontrollen och vaknade. Kändes väldigt avlägset under hela drömmen, och det kändes inte som om jag faktiskt tänkte och styrde mig själv. Var det här en klardröm, eller bara någon fcked up normal dröm? :S

MVH
Q
Citera
2012-08-19, 12:43
  #2
Medlem
Miiiiias avatar
Så länge du är medveten om att du drömmer så är det en klardröm. Problematiken med att styra sig själv eller drömmen är något man måste jobba på för att lösa, men det var likväl en Lucid Dream.
Citera
2012-09-10, 22:21
  #3
Medlem
Tucanes avatar
Låter som en klardröm med låg medvetandenivå. Det händer att de är sådana till en början. Dock kommer de bli starkare med tiden i och med att din drömmedvetenhet ökar. Som föregående talare sa; så länge du är medveten medan du drömmer så är det en lucid.

Har själv alltid känt mig mera storybunden när det kommer till DILDs överlag. Dock kör jag bara WILD när det kommer till avsiktligt klardrömmande nuförtiden.

Mvh Tucane
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback