Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-03-22, 12:40
  #1
Medlem
skvimpens avatar
jag har lite funderingar kring ex. jag har haft 3 längre förhållanden och har ett förhållande sedan 2.5år tillbaka där jag är mycket lycklig!

ibland när jag surfar runt kollar jag upp ett namn på sidor/forum som jag vet är mitt ex brukar använda. Vi har ingen kontakt alls och det slutade rätt trassligt men jag kan ändå känna att jag saknar honom-inte som pojkvän men som medmänniska. Pga att vi bor i olika städer ses vi aldrig och har eg bara setts en gång efter uppbrottet. Förhållandet varade i drygt ett år men jag tänker fortfarande på honom ibland.. fortfarande inte som pojkvän men bara tankar vi delat och saker vi pratade om. Jag funderade på om det handlar om att jag är svartsjuk över hans nya tjej men det är inte det och dessutom vore det befängt efter 2.5år i ett lyckligt förhållande! Mitt andra ex har jag lite kontakt med och det funkar jättebra men vi stod varandra heller inte alls lika nära utan var mer vänner.

tänker ni mycket på era ex eller släpper ni och traskar glatt vidare så fort ni stigit ur askan?

Detta är ju trots allt längesedan men jag är rätt sentimental av mig..
Citera
2005-03-22, 13:41
  #2
Medlem
Sinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvimpen
jag har lite funderingar kring ex. jag har haft 3 längre förhållanden och har ett förhållande sedan 2.5år tillbaka där jag är mycket lycklig!

ibland när jag surfar runt kollar jag upp ett namn på sidor/forum som jag vet är mitt ex brukar använda. Vi har ingen kontakt alls och det slutade rätt trassligt men jag kan ändå känna att jag saknar honom-inte som pojkvän men som medmänniska. Pga att vi bor i olika städer ses vi aldrig och har eg bara setts en gång efter uppbrottet. Förhållandet varade i drygt ett år men jag tänker fortfarande på honom ibland.. fortfarande inte som pojkvän men bara tankar vi delat och saker vi pratade om. Jag funderade på om det handlar om att jag är svartsjuk över hans nya tjej men det är inte det och dessutom vore det befängt efter 2.5år i ett lyckligt förhållande! Mitt andra ex har jag lite kontakt med och det funkar jättebra men vi stod varandra heller inte alls lika nära utan var mer vänner.

tänker ni mycket på era ex eller släpper ni och traskar glatt vidare så fort ni stigit ur askan?

Detta är ju trots allt längesedan men jag är rätt sentimental av mig..
Tja, förutom tråden jag drog upp igår har jag ett bra förhållande till mina ex, särskilt ett ex som jag var tillsammans med länge. Jag är också sentimental av mig och tycker inte om att släppa människor jag älskat en gång helt. Så för mig är det märkligt att klippa banden helt, jag vill åtminstone veta hur det går för dem och tänker på det ibland. När jag tänker efter så slutar jag nog inte älska dem heller egentligen. Det är bara inte längre en känsla som ligger så nära mig som känslorna för den jag är tillsammans med.
Citera
2005-03-22, 16:14
  #3
Medlem
Ursas avatar
Om det har funnits allvarliga känslor i relationen, kommer jag alltid att älska dem.
Så är det.

Man kommer inte så många människor så nära under livet.
Citera
2005-03-22, 16:22
  #4
Medlem
ShatOnYas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvimpen
tänker ni mycket på era ex eller släpper ni och traskar glatt vidare så fort ni stigit ur askan?

Detta är ju trots allt längesedan men jag är rätt sentimental av mig..
Klart att man skänker dom en tanke då och då, men skulle inte säga att jag saknar dom
Citera
2005-03-22, 16:27
  #5
Medlem
skvimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa
Om det har funnits allvarliga känslor i relationen, kommer jag alltid att älska dem.
Så är det.

Man kommer inte så många människor så nära under livet.

tack för det svaret, det var precis det jag sa till mitt ex då för typ 3år sen, men efter så här lång tid undrar jag mest om jag blivit galen som fortfarande gör det. Jag menar jag älskar honom som han var då, känner honom knappt nu men den där killen han var då kommer jag alltid stå nära.. eller ha ett speciellt band till!

känns som att du förstod precis!
Citera
2005-03-22, 16:30
  #6
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvimpen
tack för det svaret, det var precis det jag sa till mitt ex då för typ 3år sen, men efter så här lång tid undrar jag mest om jag blivit galen som fortfarande gör det. Jag menar jag älskar honom som han var då, känner honom knappt nu men den där killen han var då kommer jag alltid stå nära.. eller ha ett speciellt band till!

känns som att du förstod precis!



Vi kanske har samma inställning till det.

På något plan är man ju samma människa, man bär ju alla åldrar inom sig. Så man är alltid delvis den människa man var då.
Citera
2005-03-22, 16:39
  #7
Medlem
skvimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa


Vi kanske har samma inställning till det.

På något plan är man ju samma människa, man bär ju alla åldrar inom sig. Så man är alltid delvis den människa man var då.

ja absolut! dessutom har man speciella band som är svåra att bryta annars typ föräldrar, syskon osv så varför skulle en person man delat sitt liv med under en tid inte ha ett sådant band till en då det, iallafall för min del, varit min bästa vän, och det rummet man delat i sig- fast nu slängt bort nyckeln till- måste väl stå på glänt och luftas det också!

(vet inte om 'rum/nyckel' liknelsen är känd.. att man delat ett rum med någon men dagen man gör slut är det som att kasta nyckeln och man kan aldrig fullt återvända, man får bygga ett nytt rum eller ha det tomt-jag tycker att den är ganska bra!)
Citera
2005-03-22, 17:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvimpen
jag tänker fortfarande på honom ibland.. fortfarande inte som pojkvän men bara tankar vi delat och saker vi pratade om.

Mitt andra ex har jag lite kontakt med och det funkar jättebra men vi stod varandra heller inte alls lika nära utan var mer vänner.

tänker ni mycket på era ex eller släpper ni och traskar glatt vidare så fort ni stigit ur askan?

Detta är ju trots allt längesedan men jag är rätt sentimental av mig..


Har väldigt svårt att avgöra hur jag skall förhålla mig till mitt senaste X, i övrigt har jag löst det ganska bra tycker jag. Det finns enn tjej som jag hör av mig till med jämna mellanrum vi hade ett kortare förhållande i gymnasiet brukar maila i och med att hon bor utomlands. Sedan finns det en tjej som jag umgicks med i ca ett år. Henne pratar jag kanske med en till två gång i halvåret med. Vi har väldigt lite att säga varandra och jag tröttnar rätt fort på hennes pladder.

Sedan har jag mitt X som jag fortfarande har en massa ouppklarade känslor med skulle jag gissa på. Henne har jag försökt bryta med då hon bara gör mig ledsen, dock träffade jag henne för ett tag sedan men kände inte speciellt mycket för henne som individ på ett intellektuellt plan, snarare enbart på ett sexuellt sådant, hon ser förbannat bra ut och jag vet vad som erbjuds. Hon blev dock ledsen när jag satt och pratade med henne och det slutade med att jag fick trösta henne och därefter blev det sex.

Känns dock som att vi borde skilljas och sluta umgås med varandra. Men man vill inte alltid tänka rationellt i alla lägen därför vill jag fortfarande ha sex med henne. Dessutom har jag nog känslor kvar för henne vilket inte gör det lättare.

Önskar jag kunde finna råd och bot på allt som hänt...

Grattis till senior member utlåtandet dessutom!
Citera
2005-03-22, 17:06
  #9
Medlem
Pjäxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa
Om det har funnits allvarliga känslor i relationen, kommer jag alltid att älska dem.
Så är det.

Man kommer inte så många människor så nära under livet.
Otroligt bra och enkelt formulerat. Så är det verkligen.
Citera
2005-03-22, 18:34
  #10
Medlem
Deannas avatar
Tänker på mina ex (utom ett som bedrog mig) ibland, ser alltid till att grattulera dem på födelsedagar och namnsdagar.. Hör av mig ibland och hör hur de har det med livet, de hör också av sig då och då.
Ser ex som gamla vänner som man haft mycket kul tillsammans med.
Citera
2005-03-22, 18:58
  #11
Awaiting Email Confirmation
Ola Hanssons avatar
* jag har raderat ett ot-inlägg från Skvimpen. Som senior får du tänka på vad du postar *

/Ola
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback