• 1
  • 2
2012-08-18, 06:55
Medlem
Crime-boys avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15275448.ab

Vem kan det handla om?
Citera
2012-08-18, 08:32
Medlem
spermaoffrets avatar
Tråden kan ju kanske komma att papperskorgas om TS inte håller måttet. Vad händer om länken dör i framtiden liksom? Tänk.

Citat:
Pastorn har en helt annan bild av händelsen. I förhör har han sagt att han fick kondomen på T-centralen som reklam och att det var han som blev våldtagen av kvinnan – inte tvärtom.
När han ”blev fri från bensaxen” ställde han sig vid sängkanten och bad till Gud
, berättar han i förhör enligt DN.
Den versionen trodde inte rätten på – Södertörns tingsrätt dömde honom till två års fängelse.

Verkar för övrigt slemmat sig i församlingen vid tidigare tillfälle.
Senast redigerad av spermaoffret 2012-08-18 kl. 08:34.
Citera
2012-08-18, 08:51
Medlem
Harmandas avatar
Funderar på vilka Pingstförsamlingar som ligger i Södertörns tingsrätts upptagningsområde. Undrar om det är nån jag som uppvuxen i en familj aktiv i pingströrelsen känner till. Det finns rätt många äckel där även om vissa tror det är "otippat".
Citera
2012-08-18, 08:54
Medlem
Harmandas avatar
Om han är dömd borde det vara så enkelt som att ringa tingsrätten och fråga ju. Fast det blir väl först på måndag.
Citera
2012-08-18, 09:12
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Funderar på vilka Pingstförsamlingar som ligger i Södertörns tingsrätts upptagningsområde. Undrar om det är nån jag som uppvuxen i en familj aktiv i pingströrelsen känner till. Det finns rätt många äckel där även om vissa tror det är "otippat".

I artikeln står det att han varit ledare för en stor Pingsförsamlinng i Stockholm. Som jag fattat finns det väl bara två som är riktigt stora? Filadelfia och City-församlingen.
Citera
2012-08-18, 09:15
Medlem
Saltekattens avatar
Citat:

Södertörns tingsrätts geografiska område omfattar; Botkyrka, Haninge, Huddinge och Nynäshamns kommuner samt Brännkyrka, Enskede, Farsta, Hägerstens, Skarpnäcks, Skärholmens och Vantörs

Pastorn skall enligt Aftonbladet varit aktiv i en "stor" pingst församling, och då är det bara de tre först nämnda, Botkyrka pingst, Haninge Pingst och Södertörnskyrkan (Huddinge Pingst)
Citera
2012-08-18, 09:44
Medlem
Nightflowers avatar
Tråkigt att dom inte på något sätt pekar ut åldern, typ en klassisk "50-åringen" då att man hade kunnat gräva runt i de olika församlingarna.
Det blir nog till att vänta tills någon kan plocka ut papprena från domstolen.
Citera
2012-08-18, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltekatten
Södertörns tingsrätts geografiska område omfattar; Botkyrka, Haninge, Huddinge och Nynäshamns kommuner samt Brännkyrka, Enskede, Farsta, Hägerstens, Skarpnäcks, Skärholmens och Vantörs

Pastorn skall enligt Aftonbladet varit aktiv i en "stor" pingst församling, och då är det bara de tre först nämnda, Botkyrka pingst, Haninge Pingst och Södertörnskyrkan (Huddinge Pingst)

Val av domstol blir där brottet skedde, dvs hon blev våldtagen inom Södertörns tingsrätts geografiska område. Pastorn kan alltså bo och verka i en annan del av Stockholm. Därmed inte sagt att du har fel.
Citera
2012-08-18, 09:50
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Val av domstol blir där brottet skedde, dvs hon blev våldtagen inom Södertörns tingsrätts geografiska område. Pastorn kan alltså bo och verka i en annan del av Stockholm. Därmed inte sagt att du har fel.
Självklart. Men jag gissar av erfarenhet att han bor och verkar i församlingens område. Dock kan det naturligtvis finnas undantag.
Citera
2012-08-18, 09:52
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Jaså. Ännu en våldtäktar-pastor igång igen. Det är ganska vanligt med våltäkter inom pingstvärlden.
Ja det är då rakt inte ovanligt iaf. Blev själv utsatt för försök när jag var 9 och 12 av en lägerledare som nu är utbildad lärare, halleluja.
Citera
2012-08-18, 09:59
Medlem
Sokolovas avatar
Citat:
Självklart. Men jag gissar av erfarenhet att han bor och verkar i församlingens område. Dock kan det naturligtvis finnas undantag.

Du missförstår. Kvinnan bodde inom Södertörn. Församlingen kan ligga någon annanstans.
Citera
2012-08-18, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Jaså. Ännu en våldtäktar-pastor igång igen. Det är ganska vanligt med våltäkter inom pingstvärlden.

Är det ganska vanligt? Är det i antal du menar? Ja då kan du ju fråga vilken seriös polis som helst
nästa gång du ser någon, så kanske du får reda på vilka grupper där det är vanligt, och jag kan till 99%
säga att inte får du till svar att det är i pingströrelsen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in