2012-08-17, 16:52
Medlem
Läste om kursplanen och angående examination, det står såhär:

Alla examinerande moment är obligatoriska.

Sen står det om delkurs1 delkurs2 delkurs3.

Jag förstår inte riktigt, kommer jag hinna få mina poäng innan månadens slut (oktober)?
Citera
2012-08-17, 16:56
Medlem
Tjockstarks avatar
Det är väl bara att jobba lite extra?

Jag jobbade natt varje söndag, fick ut cirka 7500 före skatt varje månad. Hade bara sjävla studiebidraget.

Det går bara man vill.

Seså iväg till varje bemanningsföretag i staden!

Lycka till
Citera
2012-08-17, 16:57
Medlem
Vad menas med, Samtliga mål examineras genom individuella skriftliga inlämningsuppgifter och tentamina. Mål 1 och 3-6 examineras dessutom genom muntlig redovisning med individuell bedömning.

Examineras jag under samma månad? Eller måste jag vänta till julen som någon sa?
Citera
2012-08-17, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockstark
Det är väl bara att jobba lite extra?

Jag jobbade natt varje söndag, fick ut cirka 7500 före skatt varje månad. Hade bara sjävla studiebidraget.

Det går bara man vill.

Seså iväg till varje bemanningsföretag i staden!

Lycka till

Får inte bidrag heller och lite svårt att söka jobb i en ny stad på så kort varsel.
Citera
2012-08-17, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJumel
Läste om kursplanen och angående examination, det står såhär:

Sen står det om delkurs1 delkurs2 delkurs3.

Jag förstår inte riktigt, kommer jag hinna få mina poäng innan månadens slut (oktober)?

Har du någon form av examination innan oktober månads slut? Om ja, förutsatt att du nu klarar tentan, så kommer du hinna få dina poäng. Om nej, så kommer du självklart inte hinna få dina poäng.

Se, det var väl inte så svårt att reda ut?
Citera
2012-08-17, 17:00
Medlem
Arasalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTicker
Jag har varit i liknande sits, det jag gjorde var att jag gjorde sen anmälan till olika lätta distanskurser som man gjorde på 1 vecka typ. Sedan så mailade jag dem och sade att jag behövde poängen inregistrerade för att kunna bli beviljad csn vilket dom snabbade på lite då för att hjälp mig. Sedan när du har fått ihop tillräckligt poäng och förutsatt att du har en ansökan om studiemedel inskickad till csn så får du pengar samma vecka du kommer upp i poängen eller veckan efter du kommer upp i poängen, minns inte exakt. Detta tog mig max en månad från att jag gjorde en sen anmälan till att jag fick poängen inregistrerade.

TS - detta ^^ är exakt vad du ska göra.

Leta rätt på några kalle anka-kurser (fristående) som verkar superenkla inom ämnen du redan kan - antingen på den skola du nu går på eller på nätet. Det finns alltid några med lediga platser på och sen ger du järnet.
Citera
2012-08-17, 17:03
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Får inte bidrag heller och lite svårt att söka jobb i en ny stad på så kort varsel.

Svårt? Iof beror ju helt på hur stor staden är. Jag drog iväg ett mail och fick komma på intervju 2 dagar efter. Började jobba till helgen.

Jag får inte heller bidrag eller lån, dock har jag bara 4 HP kvar. Lite surt men jag har jobbat röven av mig nu det senaste halvåret och ska leva på mina besparingar tills jag får ihop poängen.
Citera
2012-08-17, 17:07
Medlem
Om första delkursen är på 10p så gör man oftast en tenta på den delkursen efter 5 veckor typ. Sen ska lärarna rätta tentan, får ta högst ta 3 veckor. så efter 6½ vecka så får du dina 10p om du nu klarar tentan.
Citera
2012-08-17, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodEatGod
Har du någon form av examination innan oktober månads slut? Om ja, förutsatt att du nu klarar tentan, så kommer du hinna få dina poäng. Om nej, så kommer du självklart inte hinna få dina poäng.

Se, det var väl inte så svårt att reda ut?

Jo, men under kursplanen så stod det engelska01 sen något om utbildningen. Sen stod det att man läser 10hp för muntligt och skriftligt 10hp språkliga strukturer 10hp text och kultur.

Antar att detta är första terminen, men blir jag examinerad för varje delkurs? D.v.s får jag 10hp efter varje delkurs? Typ att efter oktober månad så har jag tjänat ihop 10 hp?

Förlåt för dålig formulering har inte tid att tänka på sånt, jag är ganska lost och vet inte vart eller vad jag ska göra.
Citera
2012-08-17, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arasall
TS - detta ^^ är exakt vad du ska göra.

Leta rätt på några kalle anka-kurser (fristående) som verkar superenkla inom ämnen du redan kan - antingen på den skola du nu går på eller på nätet. Det finns alltid några med lediga platser på och sen ger du järnet.

Hur hittar jag fristående kurser? Sökte genom antagning.se det dyker endast upp kurser som är 30 hp och blir klara förrens nästa år... alltså känner hur ångesten äter upp mig det är helt sjukt.
Citera
2012-08-17, 17:31
Medlem
Citat:
Jo, men under kursplanen så stod det engelska01 sen något om utbildningen. Sen stod det att man läser 10hp för muntligt och skriftligt 10hp språkliga strukturer 10hp text och kultur.

Antar att detta är första terminen, men blir jag examinerad för varje delkurs? D.v.s får jag 10hp efter varje delkurs? Typ att efter oktober månad så har jag tjänat ihop 10 hp?

Förlåt för dålig formulering har inte tid att tänka på sånt, jag är ganska lost och vet inte vart eller vad jag ska göra.

Berätta vilken skola det rör sig om så kanske någon kan svara.
Annars får du nog ringa eller maila skolan och fråga, och nu är det helg.
Kan vara så att du läser en kurs i taget men det kan också vara så att du läser alla tre parallellt och examineras före jul.
Citera
2012-08-17, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Berätta vilken skola det rör sig om så kanske någon kan svara.
Annars får du nog ringa eller maila skolan och fråga, och nu är det helg.
Kan vara så att du läser en kurs i taget men det kan också vara så att du läser alla tre parallellt och examineras före jul.

När jag läste kursplanen så stod såhär;

Examination

Delkurs 1: Samtliga mål examineras genom individuella skriftliga inlämningsuppgifter och tentamina. Mål 1 och 3-6 examineras dessutom genom muntlig redovisning med individuell bedömning.

Delkurs 2: Samtliga mål examineras genom individuella skriftliga tentamina. Mål 5 examineras dessutom genom individuellt uttalsprov.

Delkurs 3: Samtliga mål examineras genom individuella skriftliga inlämningsuppgifter och tentamina samt genom individuell muntlig presentation.

Är det efter jul?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in