2012-08-18, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJumel
Förstår inte heller hur lång tid tar det att läsa 8 högskolepoäng? Om jag läser in dom nu under höstens gång genom min utbildning, kan jag fortfarande få lån av resterande månader under hösten/vintern?

Så fort du tagit det antalet saknade högskolepoängen (exempelvis tentat av kurser värda så mycket) och dessa resultat registrerats hos CSN så kan du söka bidrag från registreringsdatumet.

Ansöker du senare så kan du, om jag inte minns fel, få upp till 4 veckor retroaktivt men det skulle förvåna mig om du fick något för tiden innan du tagit minst 8 poäng.
Citera
2012-08-18, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mordrek
Så fort du tagit det antalet saknade högskolepoängen (exempelvis tentat av kurser värda så mycket) och dessa resultat registrerats hos CSN så kan du söka bidrag från registreringsdatumet.

Ansöker du senare så kan du, om jag inte minns fel, få upp till 4 veckor retroaktivt men det skulle förvåna mig om du fick något för tiden innan du tagit minst 8 poäng.

Det är inte så viktigt huvudsaken är att jag får för resterande månader så jag klarar mig
Citera
2012-08-18, 03:19
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Det är inte så viktigt huvudsaken är att jag får för resterande månader så jag klarar mig
Pengarna trillar in så fort du rapporterat in att du klarat dom 8 hp.
Citera
2012-08-18, 11:57
Medlem
Citat:
Förresten vet någon om man kan typ ringa csn o säga att man läst 8hp redan men måste vänta till julen innan dom läggs in för måste läsa alla delkurser?

Nej, det kan man inte. Poängen måste registreras i Ladok (det system som dokumenterar studieresultat).

Du måste få in 8 högskolepoäng till, sedan kan du få studiemedel. Frågor om när exakt som poäng från olika kurser kommer in kan bara, på ett säkert sätt, besvaras av de som driver kursen.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in