2012-08-15, 16:52
Medlem
Man kan bara kryssa fingrarna nu att äldre filmer som är svåra att få tag på blir tillgängliga via Netflix, att det reflekterar utbudet i USA. Annars blir det helt värdelöst för mig i alla fall.
Citera
2012-08-15, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av obin_gam
Unlimited Streaming (no DVDs) for $7.99 a month (53 SEK)
Unlimited DVDs, 1 out at-a-time (no streaming), for $7.99 a month.

The price for getting both of these plans will be $15.98 a month ($7.99 + $7.99) (107 SEK)

Enligt: http://blog.netflix.com/2011/07/netflix-introduces-new-plans-and.html

Jag har inte riktigt förstått en sak med netflix, alla pratar om streaming osv men vad menas med dvd? Dom skickar väl inte en dvd-skiva med posten som du sen får skicka tillbaka eller? "Dvd's 1 out at a time".
Citera
2012-08-15, 17:15
Medlem
tjockisennns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lontarus
Jag har inte riktigt förstått en sak med netflix, alla pratar om streaming osv men vad menas med dvd? Dom skickar väl inte en dvd-skiva med posten som du sen får skicka tillbaka eller? "Dvd's 1 out at a time".

Yup.
Tror det kommer från att många i USA fortfarande har dålig internetuppkoppling.

edit: http://www.youtube.com/watch?v=iDfOcBZjDnk
Senast redigerad av tjockisennn 2012-08-15 kl. 17:18.
Citera
2012-08-15, 17:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Man kan bara kryssa fingrarna nu att äldre filmer som är svåra att få tag på blir tillgängliga via Netflix, att det reflekterar utbudet i USA. Annars blir det helt värdelöst för mig i alla fall.

Lär inte dyka upp svårtillgängliga filmer direkt här i Sverige, och vet inte hur det ser ut på marknaden i USA men tvekar på att tjänsten kommer bjuda mig på någonting spektakulärt i alla fall. Verkar ju rikta sig till mainstreampubliken känner jag spontant.
Citera
2012-08-15, 17:59
Medlem
slashing_swords avatar
Har kört Netflix en längre tid nu genom VPN. Överlag är det en bra tjänst, det bästa tycker jag är just möjligheterna för att köra Netflix på så många olika enheter. Du kan kolla direkt i din dator, från din TV, från din Android/iOS-enhet - PS3/XBOX360 med mera.

Innehållet tycker jag metadels består av mycket serier där man kan säga att finns det på DVD/BluRay så finns det på Netflix. Det är alltså inget optimalt alternativ om man hela tiden vill se det senaste avsnittet av en TV-serie, då får man använda sig utav andra tjänster. Men vill man, säg se alla säsonger av Futurama, Family Guy, Breaking Bad etc som sänts och släppts på DVD finns de med största sannolikhet att se. Vad gäller filmer finns det även mycket sådana på Netflix, men samma princip gäller här att du hittar förmodligen inte något som inte släppts på DVD/BluRay. Dock ett stort utbud av massor av olika genrer - finns något för alla, från Dora Utforskaren till SAW.

Kvalitén på bilden är oftast mycket bra, äldre serier och filmer kan i vissa fall ha lite sämre bild - men som sagt oftast är det riktigt bra bild och tillgången på material i HD är alltmera ökande.

Jag hoppas på att utbudet kommer vara detsamma bara när det lanseras i Sverige och att vi inte åker på en nordisk version där en massa skräp samlas. Lite som det är med Viaplay nu, förstår inte ens att jag betalar för skräpet - men antar att det är för sporten.
Citera
2012-08-15, 18:26
Medlem
ArgaMongots avatar
Kör också amerikanska varianten via vpn. Funkar klockrent. 15 USD/mån totalt med vpn. Och nya serier kör jag visa tv-bolagens playsidor.

Som jag förstått det låter bolagen aldrig nya serier och filmer gå direkt till Europa. Vet inte riktigt varför. Europeiska tv-kanaler kanske pröjsar mer för serien och vägrar köpa dem om dem redan finns på stream.
Citera
2012-08-15, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjockisennn
Yup.
Tror det kommer från att många i USA fortfarande har dålig internetuppkoppling.

edit: http://www.youtube.com/watch?v=iDfOcBZjDnk

Hm, aja men det går att streama videorna precis som musik till spotify eller som i voddler också då, right?
Citera
2012-08-15, 19:34
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:

Välkommen in i matchen, varför låter det så orimligt? Har ju funnits länge här i Sverige i form av i början Boxman och Brafil och nu http://www.lovefilm.se/welcome/home.html
Citera
2012-08-15, 19:36
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Hm, aja men det går att streama videorna precis som musik till spotify eller som i voddler också då, right?
Ja, precis.
Citera
2012-08-15, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Välkommen in i matchen, varför låter det så orimligt? Har ju funnits länge här i Sverige i form av i början Boxman och Brafil och nu http://www.lovefilm.se/welcome/home.html

Det låter inte orimligt, det låter jobbigt för att vara 2012 när det funkar så bra att streama annars.
Citera
2012-08-15, 19:58
Medlem
dubbeltramps avatar
Goda nyheter. Har inga problem att betala för serier och filmer, bara det är en hyfsat utbud. Får hoppas att Netflix lyckas bättre i Sverige än vad Voddler gjorde.
Citera
2012-08-15, 21:41
Medlem
mphummers avatar
Och nu har även HBO gått ut med att dom ska lansera sin streamtjänst i Sverige!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in