Citat:
Ursprungligen postat av
Herostratos
Nu blev ju CP frikänd, men om han blivit fälld och det sen visade sig att man använt fabricerade bevis?
Angående vittnesmål mot Chrille så har vi ju Lisbet Palmes vittnesmål och det faktum att hon i de första förhören inte minns något om gärningsmannens utseende. Det är först när den helt ogrundade fantombilden publiceras som hon börjar minnas detaljer. Och Sigge Cedergrens utpekande av Svartenbrandt och Ted Gärdestad innan han plötsligt kommer på att det var Chrille han sett.
Jag misstänker att polisen och regeringen var så ivrig att sätta dit någon att om inte Victor Gunnarson haft det vattentäta alibit från de båda polackerna, så hade man satt dit honom så det rök om det och sen gratulerat varandra.
CP är frikänd och därmed oskyldig till mordet eller skall betraktas som oskyldig om man så önskar. Om han verkligen mördade Palme vet vi inte, men han var en rimlig kandidat pga en hel del omständigheter och det har inte på något sätt bevisats att det inte var han som begick mordet.
Ja, om det fabricerats bevis mot honom är det illa och det skulle kunna stärka tesen att han inte var mördaren. Men uppgiften om en manipulerad utredning om honom är som sagt inte ny på något sätt och den har vad jag vet hittills inte bevisats på något sätt.
(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Jag tvivlar på att polisen i allmänhet eller Thure Nässen i synnerhet var ute efter att sätta dit CP trots att de visste att han var oskyldig. Om de gick för långt var det sannolikt i sin iver att sätta dit den de trodde var skyldig till mordet. De kan mycket väl haft fel, men de var inte dumma, dåliga poliser eller med i en konspiration.